welk blok op lpg???

Forumindex Forums Modellen Manta welk blok op lpg???

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Berichten
  • #17215921

    wil straks lpg op de manta hebben ,maar wat is het makelijkste om zelf in te bouwen
    een 2.0S of een 2.0E blok
    daarmee bedoel ik bedrading aan sluiten en of benzine afsluiter
    kortom wil dus een zelf inbouw pakket kopen :P
    maar waar moet ik rekening mee houden bij welk blok
    bvd

    #17585318

    niet:vertag

    m.n broertje heeft een 20S op lpg,ding loopt echt erg mooi,gsi vol in stampen om dat ding bij te houden,weinig problemen met starten eigenlijk geen,

    #17585319

    heb zelf ook een 20.s op lp en benzine. loopt best lekker moet hem alleen nog afstellen op benzine en lpg. maar ze loopt lekkerder op lpg dan benzine.

    #17585320

    zou voor een carb motor gaan jozef,
    geen gemieter met backfires en terugslagkleppen e.d

    #17585321

    Maakt beide geen zak uit. Je hebt met alle 2 een mengstuk nodig. Of wil je G2/G3 inbouwen?

    Als je het netjes afsteld dan heb je nauwelijks tot nooit backfire.

    2.0E eventueel rijden zonder LMM als je gas op is doet ie het wel op benzine tot de pomp ;)

    #17585322

    Originally posted by Ghanz
    zou voor een carb motor gaan jozef,
    geen gemieter met backfires en terugslagkleppen e.d

    Gewoon fatsoenlijk afstellen. Dan heb je met een injectie motor ook geen last van backfires.
    Heb trouwens nog een compleet ombouw/imbouw set liggen Jozef. Wel voor injectie….:afro

    #17585323

    Of ga voor dampgas injectie. Is 2e hands nog wel te vinden met de 67r01 norm erop Heb je ook weinig vermogensverlies.

    Rij nu zelf met een C20XE op LPG met mengstuk met een kegel erin , en een extra verrijking erop als het vacuum wegvalt ;)

    #17585324

    wil gewoon simpel lpg er op hebben
    maar weet nog niet of ik voor een S of een E blok ga
    g3 hoef ik niet betaal toch geen belasting:angel
    maar zit er verschil in met aan sluiten van de bedrading tussen een S en een E wand dat is niet mijn sterkste punt :P
    ben niet zo met schema’s hahahah

    #17585325

    Is niet heel moielijk aansluiten hoor.
    Injectoren onderbreken is al genoeg bij een E

    Bij een S enkel een afsluitertje plaatsen.

    #17585326

    Mijn 2.0s op lpg liep ook als de brandweer.
    Op benzine EN LPG.

    Blok is er nu uit, en gasinstallatie gaat er ook uit:jerry Dus als je interesse hebt in iets, laat me maar weten, blok en gas installatie gaan de verkoop in:jerry

    #17585327

    Over het algemeen is een oudere 20s motor vaak wat frisser als een oudere 20e.

    #17585328

    mijn ervaring met een 2.0S is dat de carburateur vaak gedonder geeft als ze wat ouder worden (varajet2)

    verder goeie blokken hoor
    me laatste was zo snel dat ie een 2200 achter zich liet

    #17585329

    origineel gepost door DevilraY

    Originally posted by Ghanz
    zou voor een carb motor gaan jozef,
    geen gemieter met backfires en terugslagkleppen e.d

    Gewoon fatsoenlijk afstellen. Dan heb je met een injectie motor ook geen last van backfires.

    klopt ook weer, maar het wil nog wel eens voorkomen,

    #17585330

    :afroik heb met beide op lpg altijd gereden en heb de voorkeur voor een E blok. reden is dat de meeste carbs versleten en uitgedroogd raken en waardeloos meer op benzine willen draaien

    #17585331

    :hmmz

    das een goedpunt boy.

    #17585332

    origineel gepost door Pastra
    Mijn 2.0s op lpg liep ook als de brandweer.
    Op benzine EN LPG.

    Blok is er nu uit, en gasinstallatie gaat er ook uit:jerry Dus als je interesse hebt in iets, laat me maar weten, blok en gas installatie gaan de verkoop in:jerry

    zo hard liep ie niet toch:hmmz

    #17585333

    ik heb met beide op lpg altijd gereden en heb de voorkeur voor een E blok. reden is dat de meeste carbs versleten en uitgedroogd raken en waardeloos meer op benzine willen draaien

    zal ik dan straks de ideale combinatie hebben een s blok en E injecktie ??????

    #17585334

    Het meest ideale is een 2.4… Heb je direkt harde klepzittingen :thumbup

    #17585335

    origineel gepost door DevilraY
    Het meest ideale is een 2.4… Heb je direkt harde klepzittingen :thumbup

    anders blijf je cilinderkoppen vervangen :angel

    #17585336

    hoezo vervangen
    heb jaren met een rekord gereden met 2.0S op gas ,maar nooit problemen mee gehad
    en dat was een standaard kop

    #17585337

    Het gaat ook gewoon heel lang goed! Maar de ‘zachte’ klepzittingen slaan in met LPG, wat op een gegeven moment resulteert in een of meer verbrande kleppen. Maar kan makkelijk 100 duizend kilometer duren voordat dat zover is

    #17585338

    nou , ik deed gemiddeld 1,5 jaar met een originele kop op lpg.
    Na een stuk of 3 koppen, heb ik een met stalen zittingen gebruikt, en die ging ook 1,5 jaar mee, toen scheurde ie :thumbdown

    onderblok bleef wel steeds dezelfde :)

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.