Weinig vermogen bij optrekken.

Forumindex Forums Techniek Ecotec Weinig vermogen bij optrekken.

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Auteur
    Berichten
  • #17227649

    Goedenavond Forum leden.

    Ik heb vandaag eens in een tigra 1.4 16v gereden van een collega van mij. Het viel mij op dat deze meer vermogen had in de lagen toeren dan die van mij. Als ik vol m’n gas intrap in z’n 1, 2 en 3 (in 4 en 5e versnelling verwacht ik niet veel onderin) dan komt hij pas echt in rond de 2500 toeren. Deze week (hoop ik) worden alle filters vervangen misschien dat het dan over is, maar zou er nog een optie kunnen zijn wat ik na kan/zou kunnen laten kijken?

    #17749154

    Zelfde inlaat???

    Zijn verschillende op geleverd..

    Dat maakt ook wel verschil, zeker bij laag toeren..

    Er is op de X14XE in de Tigra ook een X16XEL inlaat geleverd geweest, die reageerd laag toeriger.

    Willem

    #17749155

    tussen je inlaat spruitstuk en je gasklephuis zit een korte ronde afdichtslang met 2 slangenklemmen gemonteerd kijk eens of deze nog heel is

    #17749156

    Auto vandaag terug gekomen van de garage alle filters vernieuwd, nieuwe airco pomp en nieuwe olie. Het lijkt niet veel verbeterd. Die ronde afdichtslang is heel heb ik naar gekeken. Die tigra van die collega heeft dezelfde, althans, dat denk ik dan omdat die van hem ook uit dezelfde periode is als die van mij.

    #17749157

    hoeft niks te zeggen..

    ben dus tigra’s tegengekomen met dit inlaat:

    en met dit inlaat:

    Willem

    #17749158

    Oh oke cool :kewlpics ! Maar goed ik heb de eerste foto, hij dus ook.. Maar goed heb wat zitten kijken op het forum, vermogenverlies kan allerlei oorzaken hebben, bijv ook slijtage en ik denk dat dat bij mij aan de orde is, vorige eigenaar heeft hem behoorlijk afgetrapt en ik heb m met m’n stomme kop gewoon gekocht, maar goed aldoende leert men zeggen ze wel eens he :swear

    #17749152

    goeie reden om er een 1600 in te plakken.

    Willem

    #17749159

    Ik heb juist een 1.4 gekocht voor het verbruik :jerry had hiervoor een Seat Cordoba 1.6 reed prima maar het was punt 1 geen Opel en punt 2 reed het te duur..:p

    #17749160

    een 1.4 en 1.6 scheelt niet al te veel in het verbruik..

    willem

    #17749161

    Toch haalde ik met die Seat geen eens 1 op 11 en met de tigra laatst 1 op 15 gereden..

    En daar komt bij dat ik dat zelf niet kan en het zal ook niet goedkoop zijn dus dat is eigelijk niet echt een optie helaas :(

    #17749162

    Hallo, Ik had het er laatst nog met een paar VW jongens over.

    VW benzine motoren zijn niet Zuinig!!!

    ligt meer aan het merk, dan aan de 1.6 motor..

    vriendin van mij reed gemiddeld 1 op 10 met een Seat Ibiza 1.5 SLX 1994.

    Willem

    #17749163

    Ja ik had het zelfde verbruik ongeveer. Maar wat zou het ongeveer kosten om zo een blok over te zetten?

    #17749164

    prijs van de motor, en wat de gene er voor vraagt om hem over te hangen..

    Willem

    #17749153

    Oke dat is dan duidelijk:p

    #17749165

    je kan je eigen kabelboom gebruiken met computer, zit je niet te klooien met de startonderbreker.

    let wel op sensor stekkertjes, en probeer wel een GOEDE 1600 te vinden, is ook niet altijd even makkelijk.

    Willem

    #17749166

    Ik rij met mn 2.0 turbo ook 1 op 16. Ik zou er ook gewoon een 1.6 inhangen dan. Heeft onderin iets meer koppel dus hoeft minder gedrilled te worden om vooruit te gaan.

    #17749167

    Hij staat nu bij de garage. Had een nieuwe aircopomp in laten bouwen. Hebben ze de aansluiting, het tapeinde, verrot gedraaid. Maar ze zeggen natuurlijk dat het niet hun schuld is omdat het een gereviseerde pomp zou zijn. Is gewoon een nieuwe van winparts. Maarja hoop ellende met dat kreng. Aan wat voor prijzen moet in denken bij het laten inbouwen van een 1.6, gereviseerd blok?

    #17749168

    Tsja een goed 1.6 blok kost je iets van 500 denk ik.
    Dan natuurlijk gelijk distributie vervangen en nog wat olie en water enzo.
    En als het tegenzit airco weer afvullen.

    Dat soort dingen eigenlijk.

    En ik heb nog nooit beter dan 1 op 10 met mijn Corsa B turbo gehaald, dus daar moet je je ook niet blind op staren.

    Met een de originele 1.6 was met een beetje beleid wel 1 op 14 mogelijk.

    #17749169

    willem je zegt geen geklooi met kabelboom en startonderbreker.

    stomme vraag natuurlijk. maare zijn ecu 1400 en 1600 gelijkdan?
    mij is namelijk ingefluisterd dat ze verschillend zijn ???

    heb met 1600 kopen extra opgelet dat kabel en ecu erbij zaten….

    #17749170

    de programma’s zijn gelijk, volgens mij heeft Willem dat wel is gepost.
    Er bestaan wel degelijk meerdere typen van het motormanagement.

    Beste is gewoon 1400 eruit en 1600 erin met de kabelboom en al het andere van de 1400.

    #17749171

    jupzz, zelfs met bijde computers gereden, en geen verschil in prestaties in ieder geval.

    Willem

    #17749172

    ke.

    geloof je meteen. vond alleen vreemd om dat toen ik met ombouw bezig was me net andersom verteld werd.

    vandaar, was ook geen commentaar

    gtz

    #17749173

    kijk anders eens in de buis van je grill naar het luchtfilter hier hangt nog wel eens een stuk plastic in, van het gat dat in de buis is gemaakt om dat potje onder aan de buis te maken, helaas is dit niet altijd goed gegaan dan zit dit stukje vast in de buis waardoor er minder lucht door kan

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.