Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › wegligging verbeteren corsa b
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 10 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 4 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
11 juni 2012 om 20:17 #17249505
hallo,
aangezien ik nu sport stoelen in de corsa heb, en deze behoorlijk leuk door de bochten vliegt, wil ik kijken of ik het mogelijk kan maken de corsa nog wat stugger te krijgen.
ik wil graag de wegligging verbeteren.
mijn wensen:
-iets lager (3cm bijvoorbeeld)
-stugger
-evengoed comfort, dus geen stuiterbak
-liefst combi veren en dempers.
-geen schroefset (te stug)weet iemand raad?
robert
11 juni 2012 om 20:47 #18035466setje koni dempers met weitec veren nemen ofzo, prijzig spul maar wel goeie kwaliteit. Ook een veerpootbrug voor (boven en onder) en achter helpen mee aan een betere wegligging. Als laatste kun je ook nog PU bussen nemen in je draagarmen, trekstangen en stabilisatorstang alsook de achteras.
11 juni 2012 om 21:06 #18035467PU bussen is een wereld van verschil moet ik zeggen, auto dwijlt veel minder bij hogere snelheden, net een kart dan:)
11 juni 2012 om 21:28 #18035468Wat jurgen zegt. Goede dempers en veren doet al een hoop.
Complete Weitec set, H&R Cupkit, Koni met leuke veren (Eibach ofzo), Bilstein B6 of hoger, etc.Veerpootbrug boven, onder en achter. Liefst van staal. Weegt wat meer, maar vooral die onderlangs gaat kan je beter niet van Alu nemen.
Alu breekt sneller als er iets tegenaan klapt.PU bussen is ook goed idd, maar denk dat je dat het beste voor laatste kan bewaren.
Edit:
Trouwens, het argument dat een schroefset te stug is, is natuurlijk poep ;)
Ligt totaal aan de techniek die er in verwerkt zit en hoe laag je wil gaan.
Goedkope schroefsets zijn gewoon suffe oliepijpen en die worden knetterhard als je een klein beetje omlaag gaat.
Neem je iets goeds, zoals een Weitec, H&R of Bilstein set, dan heb je dat probleem niet zo.Heb ik ook al eerder wat over geschreven. staat wel ergens hier in het Corsa gedeelte.
Een linkje: viewtopic.php?f=8&t=165975
17 juni 2012 om 08:38 #18035469heb ik ook even een vraag over verlagen van de corsa B: (weet niet of het hierbij kan maar toch erbij gezet :???:
ik heb er een schroefset van VMAXX onder zitten die niet instelbaar is in stugheid maar als de wielen recht staan hebben ze een beetje een negatieve camber maar als ik naar links stuur dan heeft het wiel aan de rechterzijde een positieve camber… geld natuurlijk ook als ik naar rechts stuur dat dan het linker wiel een positief camber heeft.
hoe kan ik dit verhelpen????BPR
17 juni 2012 om 08:49 #18035470@*Jurgen* wrote:
setje koni dempers met weitec veren nemen ofzo, prijzig spul maar wel goeie kwaliteit. Ook een veerpootbrug voor (boven en onder) en achter helpen mee aan een betere wegligging. Als laatste kun je ook nog PU bussen nemen in je draagarmen, trekstangen en stabilisatorstang alsook de achteras.
BAM!
Kan hier niets aan toevoegen :thumbup
17 juni 2012 om 08:59 #18035471@BlueAstraG wrote:
@*Jurgen* wrote:
setje koni dempers met weitec veren nemen ofzo, prijzig spul maar wel goeie kwaliteit. Ook een veerpootbrug voor (boven en onder) en achter helpen mee aan een betere wegligging. Als laatste kun je ook nog PU bussen nemen in je draagarmen, trekstangen en stabilisatorstang alsook de achteras.
BAM!
Kan hier niets aan toevoegen :thumbup
veerpootbrug heb ik er al op zitten en denk niet dat PU-bussen veel doen aan de stand van de wielen…. is eerder voor de stugheid
BPR
18 juni 2012 om 00:17 #18035472@ bpr.. denk niet dat die reactie voor jou was bedoeld.. voor jou geld .. laat je auto een uitlijnen bij een bandenboer.. hier gaat ie ook strakker van rijden..!!
en robbert, ik had mijn blauwe corsa( je kent hem wel van bij osc met de ats classics) met -4 veren verlaagt.. reed prima en comfortabel.
had danwel geen stabi stangen of iets!!
hier de foto toen ik net de veren eronder had zitten.. op 15 inch met 195/50r15

en ben toen overgegaan naar de 13 ats classic met 175/50r13 reed nog net zo comfortabel alleen 10x lager

en ja dit was voor dagelijks en alles ging altijd goed in principe…
18 juni 2012 om 08:49 #18035473Reed je ook met 2 man achter lekker?
@lambo452 wrote:
@ bpr.. denk niet dat die reactie voor jou was bedoeld.. voor jou geld .. laat je auto een uitlijnen bij een bandenboer.. hier gaat ie ook strakker van rijden..!!
en robbert, ik had mijn blauwe corsa( je kent hem wel van bij osc met de ats classics) met -4 veren verlaagt.. reed prima en comfortabel.

en ben toen overgegaan naar de 13 ats classic met 175/50r13 reed nog net zo comfortabel alleen 10x lager

18 juni 2012 om 11:23 #18035474Wij rijden nu met 50-35 verlaging rond met 165-70-13. Lekker laag en zeer ligt zeer strak op de weg. Zelfs met 4 man erin is het nog goed rijden, alleen met hogere drempels is het wel oppassen.
18 juni 2012 om 11:30 #18035475Nice!
Want ik zoek namelijk ook 1 schroefset, want heb nu orginele veren onder me corsa b gsi maar zijn ruk.
@2e-c14nz wrote:Wij rijden nu met 50-35 verlaging rond met 165-70-13. Lekker laag en zeer ligt zeer strak op de weg. Zelfs met 4 man erin is het nog goed rijden, alleen met hogere drempels is het wel oppassen.
18 juni 2012 om 14:25 #18035476Moet wel zeggen dat het een vaste verlagingsset is. Het is echt een wereld van verschil. Vooral icm met 13″ lig je helemaal laag. Tevens hebben de btjes erg diepe wielkasten dus leg em maar flink op z’n buik!
18 juni 2012 om 22:05 #18035477ja hoor.. ging allemaal perfect.. en als je gewoon banden hebt die in de kasten vallen is er ook niks aan dehand met inveren en alles..
met de 13 inches was mn achterbank en alles eruit.. dit om gewicht te besparen en dat met een hobbel niks aanliep@Onderbroekie wrote:
Reed je ook met 2 man achter lekker?
@lambo452 wrote:
@ bpr.. denk niet dat die reactie voor jou was bedoeld.. voor jou geld .. laat je auto een uitlijnen bij een bandenboer.. hier gaat ie ook strakker van rijden..!!

19 juni 2012 om 05:07 #18035478@2de c14nz: heb je er een foto van?
19 juni 2012 om 07:35 #18035479U vraagt wij draaien:

En bij de laatste zat hij er net een dag onder met de winterbanden. deze zijn iets smaller en iets hoger dan de zomerbanden, inmiddels is hij iets verder ingezakt.
19 juni 2012 om 07:37 #18035480Zoals je ziet niet extreem laag maar gewoon fatsoenlijk laag :)
19 juni 2012 om 07:52 #18035481Helemaal mee eens! Zo wil ik de mijne ook hebben :thumb
Alleen ik rij met 195/50/15@2e-c14nz wrote:
Zoals je ziet niet extreem laag maar gewoon fatsoenlijk laag :)
2 juli 2012 om 19:20 #18035482heb nu meerdere sets op het oog.
voor alle geld: combi veren en dempers, vaste verlaging-ap
-kw
-weitectwijfel alleen nog heel erg in de hoogte.
30/30, 40/40, 40/30, 30/25ik blijf sowieso rijden op de 13” staal.
in de toekomst misschien een setje 14” lichtmetaal, gewoon orgineel opel
blijft namelijk een dagelijkse auto.vind de corsa achter wat te slap.
2 juli 2012 om 21:28 #18035483@bpr wrote:
heb ik ook even een vraag over verlagen van de corsa B: (weet niet of het hierbij kan maar toch erbij gezet :???:
ik heb er een schroefset van VMAXX onder zitten die niet instelbaar is in stugheid maar als de wielen recht staan hebben ze een beetje een negatieve camber maar als ik naar links stuur dan heeft het wiel aan de rechterzijde een positieve camber… geld natuurlijk ook als ik naar rechts stuur dat dan het linker wiel een positief camber heeft.
Lekker laat, maar laat hem even uitlijnen.
Helpt dat niet voldoende, misschien dat je dan camber-adjust bouten nodig hebt.
O.a. H&R en Eibach maken die dingen, maar ze zullen er allicht ook van andere merken zijn.2 juli 2012 om 23:00 #18035484Ik heb er nu veren (originele dempers) van AP (40/30) onderzetten en het rijd echt super! Geen gestuiter ofzo en er kan nog steeds met 5 man (velgen ET35) erin mee gereden worden. En AP kost ook niet veel…
Maar een conbi set is wel beter aangezien je de achterkant nu al slap vind ;)3 juli 2012 om 08:24 #18035485@McKaamos wrote:
@bpr wrote:
heb ik ook even een vraag over verlagen van de corsa B: (weet niet of het hierbij kan maar toch erbij gezet :???:
Lekker laat, maar laat hem even uitlijnen.
Helpt dat niet voldoende, misschien dat je dan camber-adjust bouten nodig hebt.
O.a. H&R en Eibach maken die dingen, maar ze zullen er allicht ook van andere merken zijn.heb hem vorig jaar meteen toen ik klaar was met het eronder bouwen de wielen laten uitlijnen, en het camber kan ik ook aanpassen door de bovenste bout die door de veerpoot gaat los te draaien en dan het wiel positief of negatief te zetten vanwege een sleuf in het bovenste gat van de veerpoot….. zou dat misschien helpen of zou ik iets moeten doen met stabi stang of trekstang……
BPR
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.