Wegligging astra coupe turbo.

Forumindex Forums Modellen Astra Wegligging astra coupe turbo.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17231521

    Hoi,

    Wegligging boven de 170km/h is matig, auto plakt niet genoeg aan het asfalt… wat kan ik hier het beste aan doen???
    Iemand ervaringen met verlagen en stugger maken van auto?

    mvg, Antony.

    #17803291

    Ben zelf erg te spreken over Eibach -30mm, Bilstein B8 sport schokbrekers, veerpootbrug voor en achter en natuurlijk GOEDE banden. (in een Astra F dan)

    Zo hou je nog een beetje comfort (ben geen 20 meer en rij ruim 30.000km per jaar), wil je knetterhard: H&R/KW schroefset

    #17803292

    hoe ervaar je de wegligging meer als zwabberen?

    in dat geval zou ik eerst eens de wielophanging goed laten inspecteren en de boel eens laten uitlijnen.

    een astra coupe moet in standaard trim niet bij 170 al grip verliezen, ik heb dat nooit in een auto test gelezen.

    #17803293

    ook ff je bandenspanning/profiel controleren

    #17803294

    Zelfs mijn gouwe ouwe Astra-F station 2.0i 1993 liep bij dik 200km/u nog mooi in zijn spoor.

    deze was dan ook uitgevoerd met Safari vering (Luxe uitvoering, comfort vering).

    Willem

    #17803295

    ik zou hem ook eens goed na laten kijken / uitlijnen of iets

    mijn astra staat op het zelfde onderstel als jou astra, maar heb nooit het gevoel dat ik gripverlies heb of het zaakje niet onder controle heb

    #17803296

    Ik rij ook rustig 240 hoor :D

    Binnenkort Vmaxx schroefset eronder :afro

    #17803297

    Hmm heb nergens last van met mijn Coupe, 240 heb ik er al eens mee gereden… Alleen in de bochten zwabbert hij een beetje, waarschijnlijk de schokdempers. En die winterbanden die eronder zitten (heb ik hem mee gekocht) maken een ontzettend kabaal….:hmmz

    #17803298

    Ja heb ook last van zwabberen, daarom schroefset. 10 tegen 1 dat nog steeds de ori vering eronder zit.

    #17803299

    Is inderdaad nog de originele vering (te zien aan de merktekens op de veer). Ik vind persoonlijk de Coupe meer een auto om lekkere lange stukken te rijden. Heerlijk relaxed op de autobahn met 220 constant…:D Je kunt beter een OPC nemen voor het bochtenwerk….:D

    #17803300

    oh heb al zoveel lange stukken gereden… Naar Parijs, naar Praag, London… OPC Turbo rijdt heerlijk en nooit een vreemde tik :D

    #17803301

    [rquote=1850701&tid=141099&author=Baas J.]oh heb al zoveel lange stukken gereden… Naar Parijs, naar Praag, London… OPC Turbo rijdt heerlijk en nooit een vreemde tik :D[/rquote]
    Ik dacht dat je ook een Coupe had:angel ik heb namelijk een keer in een in G Turbo OPC gereden en deze was een stuk stugger dan mijn Coupe

    #17803302

    Hey,

    Bedankt voor alle reacties. Het is inderdaad het zwabberen in de bochten bij hogere snelheid. Zal kijken naar de mogelijkheden voor het vervangen van originele schokdempers & vering. Wil toch graag dat de auto wat stugger wordt voor het bochtenwerk.
    Blijft toch het leukst…

    #17803303

    Met een veerpootbrug haal je al heel wat speling uit de ophanging. Drukt de “hoge kant” wat meer naar beneden in de bocht. (de kant die je op gaat zeg maar)

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.