weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014

Forumindex Forums Overige Auto algemeen weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014

25 berichten aan het bekijken - 1,701 tot 1,725 (van in totaal 2,008)
  • Auteur
    Berichten
  • #18071131

    wacht ook nog op 2 brieven.
    mag toch hopen dat als de schorsing verloopt ik nog mag kiezen.

    #18071132

    zodra schorsing verloopt kan je kiezen
    oldtimer regeling of volledig

    alleen betaal je dus wel het volledige kwartaal
    word dus niet verrekend met tijd die hij geschorst gestaan heeft :argue
    daarom combi nog maar jaar geschorst (is toch niet klaar)
    denk dak de einddatum restauratie ook maar 7 jaar verschuif (dan issie 40)

    #18071133

    @theunm wrote:

    wacht ook nog op 2 brieven.
    mag toch hopen dat als de schorsing verloopt ik nog mag kiezen.

    ja dat hoop ik ook
    de meine staat nog lpg op t kenteken
    maar dat gooi ik er wel af

    zoveel km,s ga ik er toch niet mee rijden
    was al niet de bedoeling voor de nieuwe regeling

    ik wil het nog ff rustig afwachten
    (niet dat ik iets van die rechtzaak verwacht maar je weet nooit)

    dus dan lpg eraf tzt en dan uit de schorsing
    (auto staat al n paar jaar geschorst)

    #18071134

    http://www.z24.nl/ondernemen/oldtimers-mijden-massaal-belasting-via-export-of-ombouw-420283?utm_source=rss” onclick=”window.open(this.href);return false;

    http://nos.nl/artikel/593127-export-oldtimers-verdubbeld.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    http://www.autoblog.nl/nieuws/export-oldtimers-in-2013-verdubbeld-64098″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    http://www.elsevier.nl/Nederland/nieuws/2014/1/Export-oldtimers-verdubbeld-door-nieuwe-oldtimerregeling-1438181W/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    en er zijn denk ik nog genoeg die hun auto nog gaan exporteren, aangezien ze na de uitslag nog geen tijd hebben gehad om ze te exporteren

    Die 123 miljoen euro waarmee de minister zich rijk gerekend had zit er niet in

    hoewel er denk ik ook genoeg zijn die hun auto aangemeld hebben voor export en hem toch houden voor als ze weer in de regeling vallen of wachten op betere tijden

    feit is wel dat je al veel minder W124’s op de weg ziet rijden :thumbup

    #18071135

    http://nos.nl/l/512459″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    met dank aan alle mercedes benz rijders ;)

    helaas zie/zag ik 90 % van deze oude mercedesen
    bestuurd worden door mensen die er “niet nederlands” uitzien
    alsf die groep onz niet al genoeg gekost heeft :hmmz

    ach laat ook maar zit me even op te winden :argue :argue

    #18071136

    denk dat schorsing cijfers wel omhoog gaan
    meeste hebben namelijk gewacht tot 31 dec of 1 jan om te schorsen

    ook zijn er hoop afgemeld op export terwijl die gewoon in nederland wachten tot ze 40 zijn
    meeste grote wagen rijders hebben nu een klein zuinig autootje aangeschaft om goedkoop van A naar B te komen
    ipv €2200,= of meer voor hun LPG bak te betalen

    onze medelanders met hun Mercedes diesel hebben deze al lang van de hand gedaan

    ik schat dat slechts 15% hun auto blijft rijden
    sommige hebben hun nieuwere auto weggedaan om hu belaste oldtimer dagelijks te gaan rijden onder mom van als ik ervoor meot betalen dan gebruik ik m ook (voorheen werd met deze niet meer dan 5000KM p/jaar gereden)

    cijfers veranderen nog wel
    ze zullen schrikken in denhaag
    want ze hadden gedacht dat iedereen zou betalen of een nieuwe auto zou kopen
    niets is minder waar
    en bovag verwacht dat auto verkopen dit jaar weer zullen dalen (nieuwe auto’s dan)

    #18071137

    dat de geplande opbrengst niet gehaald zou worden was/is een publiek geheim.

    #18071138

    vandaag de lpg tank eruit gesloopt . afgelopen jaar heb ik er nog 4000km mee gereden.
    dus wordt het tijd dat ik maar meer ga vervuilen. :cry

    #18071139

    ik heb mijn daily Ascona C op gas eruit gedaan,was er toch al een beetje op uitgekeken,nu een Corsa B uit 98 voor dagelijks :puke moderne meuk,blegh!!! in April trek ik mn automaat uit de stalling en ga ik lekker daarmee dagelijks (als het redelijk weer is) rijden,lekker het CO op 4 %,de tering voor ze,als ik moet dokken,dan zal ik vervuilen ook :fy1 Toch zonde,de witte Asci op LPG kwam nog geen half % CO uit,milieu,op me bolle reet,centen gaat het ze om !!!(die ze vervolgens weer lekker kunnen verspillen)

    #18071107

    @asconahobbyist wrote:

    ik heb mijn daily Ascona C op gas eruit gedaan,was er toch al een beetje op uitgekeken,nu een Corsa B uit 98 voor dagelijks :puke moderne meuk,blegh!!! in April trek ik mn automaat uit de stalling en ga ik lekker daarmee dagelijks (als het redelijk weer is) rijden,lekker het CO op 4 %,de tering voor ze,als ik moet dokken,dan zal ik vervuilen ook :fy1 Toch zonde,de witte Asci op LPG kwam nog geen half % CO uit,milieu,op me bolle reet,centen gaat het ze om !!!(die ze vervolgens weer lekker kunnen verspillen)

    Moderne “meuk” :hmmz ding is al 16 jaar oud en er staat in je onderschrift een zafira uit 2005
    hoezo moderne meuk :jerry
    wat de knaken betreft heb je helemaal gelijk
    denk dat de regering van een koude kermis terug komt wat de inkomsten door de nieuwe regeling betreft
    net als dat ze denken dat in 2019 alle papieren kentekenbewijzen zijn vervangen :jerry

    #18071140

    ja ook leuk..
    heb de kadett in de schorsing.
    zeer waarschijnlijk als ik hem uit de schorsing haal krijg ik ook zo k*t pasje!
    past ja niet bij een oldtimer!

    #18071141

    ik zeg gewoon dak mn papieren kwijt ben
    krijg pasje maar behoud wel papieren dan (zijn alleen niet meer geldig)

    vind zo’n pasje helemaal K*T

    #18071142

    @trashmetal wrote:

    @asconahobbyist wrote:

    ik heb mijn daily Ascona C op gas eruit gedaan,was er toch al een beetje op uitgekeken,nu een Corsa B uit 98 voor dagelijks :puke moderne meuk,blegh!!! in April trek ik mn automaat uit de stalling en ga ik lekker daarmee dagelijks (als het redelijk weer is) rijden,lekker het CO op 4 %,de tering voor ze,als ik moet dokken,dan zal ik vervuilen ook :fy1 Toch zonde,de witte Asci op LPG kwam nog geen half % CO uit,milieu,op me bolle reet,centen gaat het ze om !!!(die ze vervolgens weer lekker kunnen verspillen)

    Moderne “meuk” :hmmz ding is al 16 jaar oud en er staat in je onderschrift een zafira uit 2005
    hoezo moderne meuk :jerry
    wat de knaken betreft heb je helemaal gelijk
    denk dat de regering van een koude kermis terug komt wat de inkomsten door de nieuwe regeling betreft
    net als dat ze denken dat in 2019 alle papieren kentekenbewijzen zijn vervangen :jerry

    Bij mij niet in ieder geval, het is de verwachting dat mn E en F dan nog steeds in bezit zijn.
    De E heb ik dan 11 jaar, de F 18 jaar :wub

    Rik :)

    #18071143

    Heb bij m.n range rover al zo.n pasje

    Dat vind ik nu eens wel n goeie verandering
    Mischien neem ik t kenteken nu ook eens mee ;) :angel

    #18071144

    als je zo`n pasje hebt hoef je hem niet meer verplicht bij je te hebben

    #18071145

    @opelforever wrote:

    als je zo`n pasje hebt hoef je hem niet meer verplicht bij je te hebben

    volgens mij nog wel, maar je kunt hem zo in je beurs doen, anders zou je immers ook geen pasje meer nodig hebben, en als het alle delen vervangt zou ik hem maar niet verliezen

    #18071146

    Ja pasje moet je nog wel kunnen tonen

    Tevens krijg je een code die moet je gebruiken voor overschrijven

    #18071147

    Overschrijven werkt best wel k*t nu.

    Je krijgt bij overschrijven een vodje mee als vrijwaring voor de oude eigenaar, en zelf krijg je een dito vodje mee waar het eerste deel van je overschrijvingscode op staat.

    Na 2-3 werkdagen krijg je het pasje thuis gestuurd, samen met een brief waar de andere helft van de overschrijvingscode opstaat. Hier moet je de eerste helft wat op het vodje staat bij schrijven en dat papier goed bewaren.

    Je hebt die code namelijk nodig om over te schrijven (oude deel 3 als het ware)
    De card vervangt Deel 1A en 1B, en moet je dus altijd bij de auto hebben.

    Koop je een auto uit handelsvoorraad, wordt het nog makkelijker.
    Dan moet de handelaar een A4tje uit printen vanuit RDW.nl, hier staat dan een tijdelijk document code op, samen met de meldcode. Deze is ergens via een link te vinden (alleen die link is ietwat verstopt)
    Zonder dat A4tje, geen overschrijven.

    Heb beide al aan den lijve ondervonden, dat je gewoon een uur staat te k*tten om een auto op naam te kunnen zetten.

    #18071148

    Klinkt vrij eenvoudig en logisch…. Dat de onkunde van zo’n handelaar/autobedrijf ervoor zorgt dat het een uur duurt snap ik ook wel. Mensen kloten vaker aan met computers king:

    #18071149

    Het is én niet logisch en niet eenvoudig.
    Het is een erg lomp en nodeloos ingewikkeld systeem wat bovendien fraudegevoelig is, maar daar komen ze nog wel achter…

    #18071150

    @mr-turbo wrote:

    Het is én niet logisch en niet eenvoudig.
    Het is een erg lomp en nodeloos ingewikkeld systeem wat bovendien fraudegevoelig is, maar daar komen ze nog wel achter…

    Tja,……
    Ambtenaren cq politici kunnen nou eenmaal niet logisch nadenken, en sommige zeggen zelfs dat ze nooit nadenken.
    Dit systeem gaat binnenkort weer op de schop let maar op!! :vertag
    Nog een voorbeeld uit het verleden…………….De deel 3!!!!!!!! :puke
    Kreeg je zo`n papiertje voor de voorruit, remember it????
    Is gelukkig ook al járen weg. :wors :wors
    Tja………. ambtenaren.

    #18071151

    @Aapje wrote:

    Klinkt vrij eenvoudig en logisch…. Dat de onkunde van zo’n handelaar/autobedrijf ervoor zorgt dat het een uur duurt snap ik ook wel. Mensen kloten vaker aan met computers king:

    Zou je denken. Zoek de link maar eens op rdw.nl en post hem hier maar eens. Ook ff timen hoe lang je erover gedaan hebt ;)

    Hij had dus geen schrijven gehad van RDW over hoe en wat, enkel dat er iets zou veranderen, maar niet wat het voor hem betekende. Rdw bellen had ook geen zin, daar werd de verbinding gelijk verbroken ivm lange wachttijden.

    #18071152

    @jethro wrote:

    @mr-turbo wrote:

    Het is én niet logisch en niet eenvoudig.
    Het is een erg lomp en nodeloos ingewikkeld systeem wat bovendien fraudegevoelig is, maar daar komen ze nog wel achter…

    Tja,……
    Ambtenaren cq politici kunnen nou eenmaal niet logisch nadenken, en sommige zeggen zelfs dat ze nooit nadenken.
    Dit systeem gaat binnenkort weer op de schop let maar op!! :vertag
    Nog een voorbeeld uit het verleden…………….De deel 3!!!!!!!! :puke
    Kreeg je zo`n papiertje voor de voorruit, remember it????
    Is gelukkig ook al járen weg. :wors :wors
    Tja………. ambtenaren.

    die vroegere deel3 moest je volgens mij ook elk jaar vervangen en betalen, dat hoeft nu niet meer

    #18071153

    @Duurt wrote:

    die vroegere deel3 moest je volgens mij ook elk jaar vervangen en betalen, dat hoeft nu niet meer

    Dat weet ik inderdaad nog: dan kreeg ik altijd de oude van mijn pa.
    Of je er ook voor moest betalen weet ik niet, was toen nog veel te jong. ;)

    Mijn vader kreeg vorig jaar een wielklem, toen hij z’n auto (met NL kenteken)
    geparkeerd had op een parkeerplaats in Engeland
    Hij had geen “Tax-disc” (hebben ze daar nog) en die parkeerwacht wilde maar
    niet geloven dat wij die dingen in Nederland al jaren niet meer gebruiken. :lol:

    Uiteindelijk is het toch nog goedgekomen. ;)

    Greetz,

    Peter.

    #18071154

    @Freestyler wrote:

    @Aapje wrote:

    Klinkt vrij eenvoudig en logisch…. Dat de onkunde van zo’n handelaar/autobedrijf ervoor zorgt dat het een uur duurt snap ik ook wel. Mensen kloten vaker aan met computers king:

    Zou je denken. Zoek de link maar eens op rdw.nl en post hem hier maar eens. Ook ff timen hoe lang je erover gedaan hebt ;)

    Hij had dus geen schrijven gehad van RDW over hoe en wat, enkel dat er iets zou veranderen, maar niet wat het voor hem betekende. Rdw bellen had ook geen zin, daar werd de verbinding gelijk verbroken ivm lange wachttijden.

    Deze ? http://www.rdw.nl/Zakelijk/Paginas/Tijdelijk-documentnummer-aanvragen.aspx?Path=Portal/Kentekenprocessen/Voertuigbedrijven” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Op die pagina oranje knop indrukken om aan te vragen, motje wel inloggen e.d.

    Vind ’t nog redelijk te behappen. Gewoon effe wennen… Koste mij overigens 8 pagina’s met onnodige uitleg/informatie om op die pagina te komen, +/- 1min gezocht erna.

25 berichten aan het bekijken - 1,701 tot 1,725 (van in totaal 2,008)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.