weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014

Forumindex Forums Overige Auto algemeen weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014

25 berichten aan het bekijken - 1,476 tot 1,500 (van in totaal 2,008)
  • Auteur
    Berichten
  • #18070909

    dat lijkt mij ra dat dat zoo is maar maar ja we horen het van zelf wel van hoe en wat

    #18070910

    @geert opel wrote:

    dat lijkt mij ra dat dat zoo is maar maar ja we horen het van zelf wel van hoe en wat

    Ja het lijkt mij ook raar, maar aan de andere kant zijn de alternatieven niet heel rijkelijk aanwezig. Uiteindelijk zijn ze toch afhankelijk van de tijdvakken van de kwartalen al lopen deze niet parallel aan de kwartalen die ze hanteren voor de winterschorsing.

    #18070911

    stender (kan hem niet meer quoten :P)

    dat overschrijven gaat niet op.
    je mag de zelfde auto maar 1x per aantal maanden (weet zo niet meer precies hoeveel) terug schrijven op de zelfde naam.

    schrijf je hem nu over naar jan, en jan naar henk en henk naar klaas en klaas naar piet binnen die tijd dan maakt het niks uit.
    maar schrijf je hem over van henk naar jan, en van jan weer naar de zelfde henk dan mag dat weer niet.
    dus daar is al wat voor gevonden

    zoals ik al zei, ik weet de periode zo ff niet meer, maar die periode komt natuurlijk wel zo uit dat je niet met dat idee weg komt ;)

    #18070912

    @soepkiepe wrote:

    stender (kan hem niet meer quoten :P)

    dat overschrijven gaat niet op.
    je mag de zelfde auto maar 1x per aantal maanden (weet zo niet meer precies hoeveel) terug schrijven op de zelfde naam.

    schrijf je hem nu over naar jan, en jan naar henk en henk naar klaas en klaas naar piet binnen die tijd dan maakt het niks uit.
    maar schrijf je hem over van henk naar jan, en van jan weer naar de zelfde henk dan mag dat weer niet.
    dus daar is al wat voor gevonden

    zoals ik al zei, ik weet de periode zo ff niet meer, maar die periode komt natuurlijk wel zo uit dat je niet met dat idee weg komt ;)

    zoek eens op waar dat moet staan, want dit lijkt me alles behalve logisch. iets met zelf bepalen aan wie je wat verkoopt.

    #18070913

    kan het niet opzoeken, heb het gehoord, helaas niet gelezen.
    en bepalen aan wie je hem verkoopt.. ja tuurlijk zou dat mogen ;)

    maar als ik de kadett in de kwart regeling gooi, en december januari en februari ze ik hem op naam van mijn vrouw en na de tijd weer terug.. hun hebben ook wel in de gaten dat dta is om geld te besparen en toch het hele jaar te kunnen rijden ;)

    #18070914

    bahbah wat een nutteloze discusies hier en vooral de lui met de groene naam.

    We horen het wel de 16e. Betaal wel voor me oldtimerdieseltje.

    #18070915

    @turbodiesel wrote:

    bahbah wat een nutteloze discusies hier en vooral de lui met de groene naam.

    We horen het wel de 16e. Betaal wel voor me oldtimerdieseltje.

    Goed onderbouwde mening :thumbup

    Ik wil graag de inhoud van het wetsvoorstel weten zodat ik kan anticiperen bij het kopen van een nieuwe oldtimer. Dat jij gaat betalen is hartstikke mooi maar dat moet je zelf weten. Daarbij gaat dit hele topic om de nieuwe wet met betrekking tot de oldtimerbelasting.

    #18070916

    He Stender

    Zijn reactie is volledig on-topic,
    Zegt namelijk dat hij de mrb voor zijn oldtimer gaat betalen.
    ________________
    De pagina lange discussie over hoe DUUR voor jou een vrije dag opnemen -offtopic -offtopic
    daarentegen is -offtopic -offtopic
    heeft letterlijk niks met de MRB te maken.
    Is ook niet echt intterresant om te lezen daar het puur over jezelf gaat,

    #18070917

    @turbodiesel wrote:

    bahbah wat een nutteloze discusies hier en vooral de lui met de groene naam.

    We horen het wel de 16e. Betaal wel voor me oldtimerdieseltje.

    Bullsh!t, ik voer niet eens een discussie, ik ventileer mijn mening en het eventuele betalen interesseert mij geen ruk. Ik rij voor de lol, niet voor de goedkoperigheid. (is overigens verre van goedkoop)

    [EDIT] Maar misschien is de bovenstaande verwijzing niet helemaal voor mij :sleeping

    #18070918

    alemaal bla bla -offtopic -offtopic -offtopic -offtopic

    #18070919

    Wil er verder weinig woorden aan vuil maken.
    Maar als je al jaren een C kadett hebt staan, ondertussen belastingvrij geworden. En voor een auto ouder dan 34 jaar ondertussen weer wegenbelasting moet gaan betalen. Ja, rijd gewoon op dure benzine.
    Beetje vervelend toch. Dat zomaar al jaren vastgestelde regelingen worden teniet gedaan.
    Moeten we ook al minstens tot ons 67e werken. Krijgen we dan ook weer over 10 jaar een kabinetsvoorstel om op je 70e weer een baan te gaan zoeken ?
    Moet toch eigenlijk niet gekker worden.

    #18070920

    @2000 wrote:

    @turbodiesel wrote:

    bahbah wat een nutteloze discusies hier en vooral de lui met de groene naam.

    We horen het wel de 16e. Betaal wel voor me oldtimerdieseltje.

    Bullsh!t, ik voer niet eens een discussie, ik ventileer mijn mening en het eventuele betalen interesseert mij geen ruk. Ik rij voor de lol, niet voor de goedkoperigheid. (is overigens verre van goedkoop)

    [EDIT] Maar misschien is de bovenstaande verwijzing niet helemaal voor mij :sleeping

    ff eerlijk..
    gaat het je alleen om de lol?
    zit er niet 1% bij dat het ook om het mrb vrije gaat?

    denk dat bij iedereen het wel een rol mee speelt.
    als het mij echt volledig om de lol gaat, en niet om het mrb vrije, dan had ik er wel een f bij gekocht.
    in onderhoud veel goedkoper..
    veel meer onderdelen voor te krijgen.
    veel comfortabeler.

    maar ik kan het helaas niet op brengen om 2x 78 euro in de 3 maand ana belasting te moeten betalen.
    dus ook dat is een reden dat ik graag een mrb vrije wou.

    uiteraard gaat het ook wel om de pret die ik er mee heb, maar als het mrb vrije er echt niks mee te makenheb kun je volgens mij beter wat jongers nemen.

    als ik het verkeerd zie moet je het ook zeggen hoor, maar ook dit is gewoon weer een mening (zeg het er maar bij omdat het soms door anderen nog wel eens aanvallend word gelezen, zo is het dus niet bedoeld ;)

    #18070921

    ff eerlijk..
    gaat het je alleen om de lol?
    zit er niet 1% bij dat het ook om het mrb vrije gaat?

    denk dat bij iedereen het wel een rol mee speelt.
    als het mij echt volledig om de lol gaat, en niet om het mrb vrije, dan had ik er wel een f bij gekocht.
    in onderhoud veel goedkoper..
    veel meer onderdelen voor te krijgen.
    veel comfortabeler.

    maar ik kan het helaas niet op brengen om 2x 78 euro in de 3 maand ana belasting te moeten betalen.
    dus ook dat is een reden dat ik graag een mrb vrije wou.

    uiteraard gaat het ook wel om de pret die ik er mee heb, maar als het mrb vrije er echt niks mee te makenheb kun je volgens mij beter wat jongers nemen.

    als ik het verkeerd zie moet je het ook zeggen hoor, maar ook dit is gewoon weer een mening (zeg het er maar bij omdat het soms door anderen nog wel eens aanvallend word gelezen, zo is het dus niet bedoeld ;)[/quote]

    Nee, dat meen ik serieus, de kadett is mijn hobby, en ik rij er graag in. De (vaste) kosten doen mij echt niks. Ik kan natuurlijk niet in andermans portemonnee kijken, en voor sommige zal het mrb vrije aspect zeker mee tellen, maar dat probleem heb ik niet. Als ik kijk wat de kadett de afgelopen 4 jaar heeft gekost, daar had ik heel wat mooiers (lees nieuwer) voor kunnen rijden. Maar dat wordt in ons gezin “weg geboekt” onder hobby :D Mijn grote mazzel is ook dat mijn vrouw het ook erg leuk vind, dit maakt het allemaal ook wat makkelijker.

    En ja, ook dit is enigszins offtopic!!!

    #18070922

    Ik denk dat een ieder liever die 78 euro in de tank gooit dan aan de (wegen)belasting betaald ;)

    Ik vraag mij trouwens wel af of de oldtimers ouder dan 40 jaar wel in de wintermaanden mogen doorrijden :hmmz

    Als ik de oldtimers weg zou doen moet ik weer een andere hobby zoeken

    Sommigen bouwen de oltimer ook om naar electrisch maar dat is ook een dure geschiedenis

    #18070923

    Auto’s ouder dan 40 jaar blijven MRB vrij, en mogen het HELE jaar blijven rijden.

    Jonger dan 40 jaar mogen trouwens ook het hele jaar rijden. Enkel betaal je dan wel de volledige MRB

    #18070924

    @Freestyler wrote:

    Wat is er op 13 december dan?

    De eerste kamer gaat pas op 16-17 december stemmen…

    om hier op terug te komen…
    op deze datum heeft meneer wouter van den embden de laatste gesprekken in den haag.

    #18070925

    op 14 december zou hij iets laten weten. Maar maakt ook niet uit. Zelfs Wouter schat de kans zeer klein dat er iets bereikt gaat worden.

    Hoop dat er met de actie op de 16de meer respons komt, dan de laatste keer. Zelf heb ik er geen vertrouwen meer in.
    Ben ook hard aant kijken naar alternatieven.

    Wordt waarschijnlijk iets van pre 1974 op gas voor dagelijks gebruik. Dat schijnt wel milieu vriendelijk te zijn.
    Een C30SE met dubbele kat op lpg met g2 installatie in een auto van 1986, das pas milieu onvriendelijk…..

    #18070926

    mn maat zn rekord diesel gaat de bult op zoals het er nu voor staat
    of er moet snel een koper voor komen
    ons corsatje blijft voorlopig, daar is de wegenbelasting wel voor op te hoesten

    #18070927

    trash.. stuur eens ene pm met meer info over de rekord.. met foto’s en prijs graag ;)

    #18070928

    @Freestyler wrote:

    op 14 december zou hij iets laten weten. Maar maakt ook niet uit. Zelfs Wouter schat de kans zeer klein dat er iets bereikt gaat worden.

    Hoop dat er met de actie op de 16de meer respons komt, dan de laatste keer. Zelf heb ik er geen vertrouwen meer in.
    Ben ook hard aant kijken naar alternatieven.

    Wordt waarschijnlijk iets van pre 1974 op gas voor dagelijks gebruik. Dat schijnt wel milieu vriendelijk te zijn.
    Een C30SE met dubbele kat op lpg met g2 installatie in een auto van 1986, das pas milieu onvriendelijk…..

    Kan die C30SE niet op G3 lopen dan?

    #18070929

    @Aapje wrote:

    @Freestyler wrote:

    op 14 december zou hij iets laten weten. Maar maakt ook niet uit. Zelfs Wouter schat de kans zeer klein dat er iets bereikt gaat worden.

    Hoop dat er met de actie op de 16de meer respons komt, dan de laatste keer. Zelf heb ik er geen vertrouwen meer in.
    Ben ook hard aant kijken naar alternatieven.

    Wordt waarschijnlijk iets van pre 1974 op gas voor dagelijks gebruik. Dat schijnt wel milieu vriendelijk te zijn.
    Een C30SE met dubbele kat op lpg met g2 installatie in een auto van 1986, das pas milieu onvriendelijk…..

    Kan die C30SE niet op G3 lopen dan?

    Kan wel, maar heeft weinig nut.

    Krijg de auto niet op G3 omdat die te oud is. Betaal dus dan alsnog het standaard LPG tarief, ook al loopt ie op g3.

    Los van dat de MRB ook dan te hoog is (zoek maar op, g3 1470 kg)

    #18070930

    @Freestyler wrote:

    @Aapje wrote:

    Kan die C30SE niet op G3 lopen dan?

    Kan wel, maar heeft weinig nut.

    Krijg de auto niet op G3 omdat die te oud is. Betaal dus dan alsnog het standaard LPG tarief, ook al loopt ie op g3.

    Los van dat de MRB ook dan te hoog is (zoek maar op, g3 1470 kg)

    Los van ’t feit dat ’t idd nog steeds hoog is…

    Volgens mij moet je ‘m wel op G3 kunnen krijgen ondanks de bouwjaren. G3 = G3 immers, G3 is afhankelijk van de uitstoot en de soort installatie. Meestal tov. G2 is het een kleine aanpassing. Ben toch benieuwt waar je vandaan hebt dat ie te oud is voor G3.

    #18070931

    G3 is afhankelijk van de leeftijd van de auto’s
    ken mercedesen met G3 instalatie en volledig aangesloten
    echter staat er op kenteken LPG ivm leeftijd van de auto

    slaat nergens op maar het is wel zo

    #18070932

    Navraag bij RDW, G3 kon pas vanaf 1996, omdat toen pas iets gergeld was met uitstoot of iets in die geest.

    Had het namelijk eens nagevraagd voor een buick die ik ooit gehad heb. Ding was van 1991, en kon hem niet op g3 krijgen ivm de leeftijd, ondanks dat exact het zelfde model en uitvoering van 1996 WEL op G3 kon.

    Weet echter niet of dat nu nog altijd aan de orde was. Toen ging het iig niet.

    #18070933

    @Freestyler wrote:

    Auto’s ouder dan 40 jaar blijven MRB vrij, en mogen het HELE jaar blijven rijden.

    Jonger dan 40 jaar mogen trouwens ook het hele jaar rijden. Enkel betaal je dan wel de volledige MRB

    Benzine Ouder dan 30 jaar om MRB vrij te zijn.

    Gas 40.

    Mijne is 58jaar oud :jerry

25 berichten aan het bekijken - 1,476 tot 1,500 (van in totaal 2,008)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.