weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014

Forumindex Forums Overige Auto algemeen weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014

25 berichten aan het bekijken - 326 tot 350 (van in totaal 2,008)
  • Auteur
    Berichten
  • #18069754

    hou er wel rekening mee dat als er wegenbelasting betaald moet gaan worden,dat er dan waarschijnlijk vrijwel geen Kadettjes ,Escortjes,Ascona’s,BXen en ga zo maar door bewaard gaan worden. En voordat mensen gaan roepen,dat is geen oldtimer en daar zijn er nog teveel van, dat is ook zo geweest met een T Ford,VW Kever,2CV, en andere (nu) oldtimers.
    Dus hoe men in de jaren 70 en 80 reed kan je straks dan alleen nog op een plaatje zien (op de exoten als Ferrari’s .Rolls Royce enz. na)

    #18069755

    Ik gok dat er een flink aantal geschorst zal worden. De echte liefhebber/verzamelaar gaat ze niet verkopen of vernietigen, maar schorsen of wegenbelasting betalen.

    Toch? Jullie zijn toch liefhebbers? :angel

    #18069756

    uhhm,de collectie zal wel uitgedund worden,ga geen 3 auto’s in de wegenbelasting gooien en ook in de winter weer schorsen.
    Gaan in mijn geval over 92 euro per kwartaal per auto,op een half jaar praat je dan over 550 euro,plus 3 keer schorsen a 22 euro,dus je praat voor mijn bescheiden collectie met relatief lichte auto’s toch over ruim 600 euro per jaar,en dan moet er ook voor de 2 die in de winter niet rijden en niet in de garage staan nog stalling,niet zichtbaar vanaf de openbare weg geregeld worden,nee,niet handig,plus dat je op een mooie dag in de winter (of voor en najaar) niet even een rondje om kan,om m even los te rijden en in conditie te blijven,oftewel,echt een half jaar stilstaan. Dat werkt gewoon niet!
    En denk eens aan mensen die amerikanen hebben,zo’n sloep van 2000 kg,is echt niet grappig als je daarvoor belasting moet gaan betalen,dat is voor veel mensen gewoon niet meer te doen,heeft niks met wel of geen liefhebber zijn te maken.
    Ik ben het er helemaal mee eens dat er wel wat moet gaan gebeuren,hier in de regio amsterdam loopt het aantal MB 190’s en W124’s de spuigaten uit.EN als het nou mooie auto’s zijn waar duidelijk liefhebbers mee rijden,dan heb ik er minder moeite mee,immers,een zo oude auto in goede conditie houden kost een hoop geld, maar meestal is het een raadsel hoe er APK op kan zitten,en is het zeker geen aanwinst voor op de weg. Mijn daily witte Ascona uit 84 wordt regelmatig gewassen en gepeotst,zit er roest of een plekje op,dan wordt dat meteen gerepareerd. Ja,ik rij er dagelijks mee,maar niet omdat het zo goedkoop is,als ik een modernere Astra G zou kopen dan zou ik goedkoper uit zijn als nu,maar ik vindt het gewoon prettig om in een oude Ascona te rijden.
    Daarom ben ik ook wel voor deels afschaffing,maar dan hooguit voor het diesel of LPG deel,benzineauto’s moeten te allen tijde belastingvrij kunnen worden,maar dan wel na 30 jaar,bijvoorbeeld na overleggen van een officieel taxatierapport. Dan is het voor de profiteurs niet de moeite meer,een gare 190D uit 1986 met 350.000 km ga je niet taxeren.

    #18069757

    @kano

    Denk niet dat een niet liefhebber actief meedoet aan het Opelforum :jerry

    En ik denk ook dat je met de schatting dat het maar 1% boeit er flink naast zit
    http://nos.nl/artikel/66112-aantal-oldtimers-laatste-jaren-verdubbeld.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Namelijk 2,5% van onze vloot is “Oldtimer”
    Daarnaast zijn er ook veel liefhebbers die de ambitie hebben een oldtimer aan te schaffen
    Maar dit financieel nu niet trekken

    #18069758

    om maar niet te spreken van de hoeveelheid mensen die zeker wel liefhebber is van oude auto’s maar niet de mogelijkheid (ruimte,financien,handigheid om er zelf aan te knutselen) om er zelf een of meerdere te hebben.
    Waarom worden oldtimerdagen,algemeen of merkgebonden dan altijd zo druk bezocht,staan er langs routes waar een oldtimer toerrit gereden wordt zoveel mensen te filmen of te fotograferen.Waarom heb ik op mijn rode Ascona C (die nog niet zo heel oud is,en ook niet heel bijzonder) al zoveel leuke reacties en mensen die een praatje willen maken erover.
    Nee,ik denk dat je met het percentage mensen die oldtimers een warm hart dragen aan de erg lage kant zit. Daarentegen,het soort “oldtimers” van 85 of 85 wat in deplorabele staat alleen maar kilometers maakt,daar zijn beduidend minder mensen die daar sympathie voor hebben,inclusief mijzelf! en dat daar iets aan gedaan moet worden ,daar ben ik het volledig mee eens.
    Helaas is daar IN ONZE REGIO (ik kan niet voor andere regio’s spreken) overwegend slechts 1 bevolkingsgroep voor verantwoordelijk,die het dus (heeft) verkloot voor de echte liefhebber,waar ik mezelf ook onder schaar.

    #18069759

    Complimentjes zijn altijd leuk :D
    En de verbaasde blikken als ik zeg dat de corsa 27 wordt en de astra 19
    Onbetaalbaar voor een hobbyist :wors

    #18069760

    @trashmetal wrote:

    @kano

    Denk niet dat een niet liefhebber actief meedoet aan het Opelforum :jerry

    En ik denk ook dat je met de schatting dat het maar 1% boeit er flink naast zit
    http://nos.nl/artikel/66112-aantal-oldtimers-laatste-jaren-verdubbeld.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Namelijk 2,5% van onze vloot is “Oldtimer”
    Daarnaast zijn er ook veel liefhebbers die de ambitie hebben een oldtimer aan te schaffen
    Maar dit financieel nu niet trekken

    Hierin zit toch wel het probleem:
    Over een auto die vijfentwintig jaar of ouder is hoeft men geen wegenbelasting te betalen. Volgens het CBS is dat de belangrijkste reden voor de toenemende populariteit van oldtimers. Ook de verzekering van een oldtimer is goedkoper.

    Ik zal mijn 1/99%-stelling iets aanpassen.

    Ik denk echter dat 99% van de bevolking die zelf geen oldtimer heeft het geen moer kan schelen dat er wegenbelasting betaald moet worden voor een Kadett, Ascona, Golf of Mercedes 190D.

    ;)

    #18069761

    kano/johan.
    daar heb jij een heel mooi punt maar ook zullen er oldtimers minder komen.
    het doet me pijn om te zeggen maar de onderdelen berg word ook kleiner.

    #18069762

    @Kano wrote:

    @trashmetal wrote:

    @kano

    Denk niet dat een niet liefhebber actief meedoet aan het Opelforum :jerry

    En ik denk ook dat je met de schatting dat het maar 1% boeit er flink naast zit
    http://nos.nl/artikel/66112-aantal-oldtimers-laatste-jaren-verdubbeld.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Namelijk 2,5% van onze vloot is “Oldtimer”
    Daarnaast zijn er ook veel liefhebbers die de ambitie hebben een oldtimer aan te schaffen
    Maar dit financieel nu niet trekken

    Hierin zit toch wel het probleem:
    Over een auto die vijfentwintig jaar of ouder is hoeft men geen wegenbelasting te betalen. Volgens het CBS is dat de belangrijkste reden voor de toenemende populariteit van oldtimers. Ook de verzekering van een oldtimer is goedkoper.

    Ik zal mijn 1/99%-stelling iets aanpassen.

    Ik denk echter dat 99% van de bevolking die zelf geen oldtimer heeft het geen moer kan schelen dat er wegenbelasting betaald moet worden voor een Kadett, Ascona, Golf of Mercedes 190D.

    ;)

    :hmmz is al beter :jerry

    #18069763

    Zolang er nog niets bekend is wordt er iig geen oldtimer meer verkocht :fy1 :fy1 en ook geen onderdelen!! :fy1

    #18069764

    Arjen,is t al zo erg??
    En dan is er nog niks zeker,kan je nagaan als t doorgaat,wat doet voor de branche.
    :fy1 regering!

    #18069765

    Tuurlijk; gaat zeker banen kosten en failliesementen. En je kan je oldtimer wel weg willen doen maar aan wie denk je hem te verkopen??? Echt helemaal niemand is geinteresseerd in een Ascona of zoiets als hij het volle pond moet betalen. Voor dat geld rij je in een Vectra B!!! Je kan het vergelijken met de slopersregeling van een paar jaar geleden. Velen zullen de pers in gaan en veel zullen er verkocht worden voor een habbekrats. Ik heb hier een klant die doet in wb vrije VW`s. Nu onverkoopbaar. En een klant die handelt in MB`s (de gehate modellen hier op het forum), zelfde verhaal; onverkoopbaar. Een strop van vele duizenden euro`s. Ook een handerlaar hier inde buurt in MB`s maar dan het duurdere segment, SEC`s en dat soort spul. Heeft voor 1.5 miljoen euro aan handel staan. Kan je nu wel vergeten natuurlijk….. :cry :cry :cry

    #18069766

    Zitten hier ook wat “oldtimer” handelaren met het zelfde probleem :(
    komt geen mens meer op, alleen nog voor het exclusievere spul……

    #18069767

    Precies. Ik lees hier ook dat men dan zou overwegen hun oldie weg te doen. Maar dat is dus het grote probleem; hij is vanaf nu onverkoopbaar geworden. Eer dat de regeling er door is, in welke vorm dan ook, zijn we wel 3 maanden tot een jaar verder. Tot die tijd zit de handel dus op slot. En als de regeling echt wordt zoals het nu gezegd wordt……………… :argue

    #18069768

    Id meeste onderdelen handelaren kunnen de boel naar ijzer brengen

    #18069769

    Bij mij gaan ze ook niet weg, ik zorg dat 5 auto’s/kentekens geschorst hou, en
    waar ik mee wil “recreatie rijden” kan ik dan mee flipperen met de schorsing
    want dat kost dan niets…

    De dagelijkse Manta word dan belasting betalen……. :argue

    #18069770

    Ja op die manier zal het dan moeten
    Maar dan kom je weer ander verhaal als je schorsing binnen 3 maand opheft betaal je als nog dus schiet je er weinig mee op

    #18069771

    idd,of houden,of in eigen beheer slopen,want toch geen stuiver meer waard.
    Zullen heel wat nette karretjes die tot voor kort zo’n 2500 piek in de handel deden nu voor een habbekrats weggaan of gesloopt worden.
    Overigens verkoos ik de Ascona altijd al boven een vecra a of b,ook toen er nog gewoon belasting betaald moest worden ,ben toch alweer vanaf zo 2001 wat actiever met Ascona C bezig,maar de lol gaat er wel af zo!

    #18069772

    bij mij blijft er altijd een oldtimer wegenbelasting of niet.
    maar ik hoorde ergens dat ze het willen verhogen tot 30 jaar en dan wel iets meer willen laten betalen
    maar niet veel dus dan ben ik toch al iets te vreden :hmmz maarja geruchten

    #18069773

    Dan moet ik dus zorgen dat ik volgend jaar,
    aan mn Manta b 2.0i Turbo project ga beginnen
    onderdelen genoeg dan :D
    ga mn kinderdroom niet laten verzieken door de staat
    desnoods bouw ik hem voor uitsluitend circuit gebruik :D

    #18069774

    @eddepet007 wrote:

    Id meeste onderdelen handelaren kunnen de boel naar ijzer brengen

    nog ff wachten eddie.. ben nog wat nodig ;)
    het word er voor mij niet duurder op! :thumb :jerry :jerry :jerry

    #18069775

    Heb het meer over het algemeen
    Manta blijft wel evt gaat mijn spul de grens over
    Manta zal hier ook blijven
    Rij er nu ook wel 1 voor alle dag die niet wbv is
    Maar denk meer aan de ascona s c d kadetten volvo s en dat spul gaat
    Meeste van weg ben ik van overtuigt

    #18069776

    manta’s blijven hier ook wel
    maar de suburban (diesel)die ik ook heb is dan onbetaalbaar om nog mee te rijden
    en ook daar is dan geen liefhebber meer voor te vinden
    dus ook ik hoop op een ( goede ) afloop :swear

    #18069777

    tja.. leuk joh die amerikanen :P

    ik heb mogelijk wel intresse in SUB. laat m dan wel terugkeuren tot landbouwvoertuig..
    ok geen wegenbelasting whahahahahah

    #18069778

    Maar laten we eerst even afwachten. Want ik ben er van overtuigd dat het allemaal niet gaat gebeuren. Het zal 30 jaar blijven. Zeker voor de mensen die nu een oldie hebben. :thumb

25 berichten aan het bekijken - 326 tot 350 (van in totaal 2,008)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.