Weer een krukassensor storing vectra 1.8 16v 1999

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Weer een krukassensor storing vectra 1.8 16v 1999

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur

Wie kan mij vertellen hoe het toch kan zijn dat na nog geen jaar en net 30.000 km alweer volgens uitlezen Comp. De krukassensor “defect” zou zijn. Ik merk er onder het rijden niet veel van maar volgens mij is dat een kwestie van tijd. Ik wordt er moedeloos van want als ik elk jaar een nieuwe sensor moet laten monteren word ik daar niet vrolijk van. Mijn andere vraag is dan wat veroorzaakt een krukassensor storing? Ik lees iets van een te strak afgestelde distiributieriem kan dat? Is dat zo? Klinkt raar maar sinds ik Opel rij kijk ik bijna nergens gek van op maar dat zeg ik ook een beetje uit frustratie want ik heb dit soort ongein met nog geen enkele andere auto meegemaakt. Ik heb een vectra B 1.8 16v uit 1999. Help!!!
    Groeten Erik uit Almere

vectramere, misschien moet je er 1 halen bij de dealer, (orginaal) of heb je dit bij
    een dealer laten doen ?

Uitgelezen met de motor uit??

Zo ja, lees m eens uit met de motor aan, je zal zien dat je geen storing meer hebt.

Krukassensor altijd draaiend uitlezen.

Willem

@dappie wrote:

vectramere, misschien moet je er 1 halen bij de dealer, (orginaal) of heb je dit bij
    een dealer laten doen ?

hoi dappie het is er een van de dealer en ook daar gemonteerd na uitlezen was de reeactie, als de comp. het aan geeft dan moet hij vervangen worden en uuhh garantie nul jammer maar tot ziens. Je begrijpt een k– gevoel en nooit meer daar naar toe maar ja uitlezen kost elke keer weer €40.-

@wim-v6 wrote:

Uitgelezen met de motor uit??

Zo ja, lees m eens uit met de motor aan, je zal zien dat je geen storing meer hebt.

Krukassensor altijd draaiend uitlezen.

Willem

Is vandaag met motor uit en aan uitgelezen storing werdt nu nokkenas sensor p0340 storing gewist en lampje uit. Joehoe maar van korte duur is net weer gaan branden en loopt weer op noodloop het is om gek van te worden want ook deze sensor is in sept. 2010 vervangen door originele van de dealer. Vandaar de help vraag of er meerdere opel rijders zijn met een soort gelijk probleem.
    Het ABS verhaal heb ik me bij neer gelegt ook dat lampje brandt dan wel dan niet

nokkenassensor is al vervangen zeg je, kijk eens of de kabel niet is beschadigd.

Willem

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.