webers spugen terug help!!

Forumindex Forums Techniek Cih webers spugen terug help!!

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Auteur
    Berichten
  • #17220247

    hallo,

    ik heb een resiveerde 20.s met dubble 40mm webers dcoe erop doe ook op de oude 2.0s zatten,

    maar nu spugen ze terug en lopen niet lekker alles gecheck ontsteking nokkenas timing?? valse lucht?

    wat kan het wezen

    mvg ,

    #17659840

    :agentheb je ze al synchroom gezet? wat voor sproeier bezetting zit erin? zit je retourleiding verstopt? wat voor benzinepomp (hoeveel opbrengst) gebruik je? blijven de vlotters hangen? staat je ontsteking goed?

    #17659841

    ze hebben mijn vertelt dat een standaart benzine pomp goed is voor 40mm, vlotters doen het,retourleiding werkt.
    hoe weet ik welke sproeier bezetting erin zit?? maakt dat veel uit ze kwammen ook van een 2l af waar ze het goed op deden.
    ontsteking afsgestelt.

    #17659842

    :agentvaccuem gesteld/synchroom?

    #17659843

    is dat de gasklep stand van alle vier afstelen dan ja! met een mit lock vacuum meter dacht ik.

    moet ik miss aan een schroef draaien want ik wil ook stationair van alle vier afstellen is daar een basis afstelling voor!

    #17659844

    blazen ze ook lucht terug?
    lijkt mij dat de nokkenas niet goed staat.

    #17659845

    maar bij vol gas heeft hij het niet dan trek hij als een beer

    #17659846

    te weinig brandstof

    #17659847

    ik heb hetzelfde probleem.

    stationair pruttelt hij een beetje of als ik bijvoorbeeld continu 50 rij dan ploft en knetterd hij ook wat, geef ik echter gas dan gaat hij als een speer!!

    vraag me af wat dat kan zijn:hmmz

    #17659848

    zie post 8 :sleeping

    #17659849

    origineel gepost door mr-turbo
    zie post 8 :sleeping

    had ik gelezen:thumbup

    wil zeker niet koppig zijn, maar zou je dat willen verklaren en hoe zou ik dat oplossen dan?

    #17659850

    ?

    #17659851

    origineel gepost door c-dett16v
    ?

    te weinig brandstof? hij heeft het alleen bij deellast bij vol niet?
    sproeiers?

    #17659852

    kan vanalles zijn, sproeiers, ontsteking, nokkenassen synchroonafstelling.
    je kunt ze het beste een keer af (laten) stellen denk ik, zijn wel adressen voor, met rollerbank etc

    #17659853

    mr turbo, zou je mij willen verklaren hoe dat kan, want je hebt wel gelijk, ik had een verstopte slang:(

    #17659854

    mr turbo, zou je mij willen verklaren hoe dat kan, want je hebt wel gelijk, ik had een verstopte slang:(

    #17659855

    mr turbo, zou je mij willen verklaren hoe dat kan, want je hebt wel gelijk, ik had een verstopte slang:(

    #17659856

    Dus, dat wordt 3x uitleggen :-). Maar ik ben ook benieuwd naar de theorie hierachter

    #17659857

    :cool:verbrand niet goed als je mengsel te arm is.

    #17659858

    ik hoop dat je een beetje engels kan ;)
    wikipedia :

    Improperly adjusted carburetors that create a lean condition during acceleration can cause the air fuel mixture to burn so slowly, that combustion is still taking place during the exhaust stroke, and even when the intake valve opens. The flame front can then travel up the intake and cause a backfire. In this situation it is conceivable that there is a backfire occurring in the intake manifold and exhaust manifold simultaneously

    #17659859

    dus te arm afgesteld?

    maar zou de motor dan niet te warm worden?

    dat is bij mij niet het geval!!

    en hoe kan ik solex carburateurs rijker afstellen?

    #17659860

    me de schroefjes met de veertjes eronder.
    waar van je er vier heb op 1 per gasklep.

    die voledig indraaien en dan een voor een elke schroefje eerst 1.5
    dan begint je motor raar te lopen maar dan moet je niet bang zijn.
    dan moeten ze daarna naar 2.5 slag en dan loopt hij als het goed is als een zonnentje.

    ps daarna wel nog stationair afstellen naar 900 toeren p min.

    als je meer vragen heb moet je maar pm en want ik heb zon boek gekocht met alles er over.

    #17659861

    origineel gepost door kiyamizio
    me de schroefjes met de veertjes eronder.
    waar van je er vier heb op 1 per gasklep.

    die voledig indraaien en dan een voor een elke schroefje eerst 1.5
    dan begint je motor raar te lopen maar dan moet je niet bang zijn.
    dan moeten ze daarna naar 2.5 slag en dan loopt hij als het goed is als een zonnentje.

    ps daarna wel nog stationair afstellen naar 900 toeren p min.

    als je meer vragen heb moet je maar pm en want ik heb zon boek gekocht met alles er over.

    die schroefjes staan nu 6slagen uit gedraaid:o

    lijkt me niet oke, gaat hij rijker lopen als ik ze inschroef?

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.