Waterpomp cih

Forumindex Forums Techniek Cih Waterpomp cih

16 berichten aan het bekijken - 26 tot 41 (van in totaal 41)
  • Auteur
    Berichten
  • #17678368

    succes…:thumbup

    en laat je bevindingen even weten…:P

    altijd interessant…!

    #17678369

    Volgens mij zijn de pompen perfect uitwisselbaar, wat voor mij belangrijk is, is dat de geleverde pomp
    identiek is aan de originele GM pomp die ik uit m’n dikke Manta heb gehaald. Kwestie van originaliteit…
    En m’n broertje heeft me perfect kunnen helpen, als ik iemand op’t forum d’r mee kan helpen ik moet er
    geen winst mee hebben…
    En @ Mclambo: die pomp heeft na 29 jaar z’n ding wel gedaan, en er liep inderdaad veel roestdrek uit het blok!

    #17678370

    M400: Plaats anders een electrische pomp erbij die extra circuleert.

    Heeft de TE geen last dat de pomp TEVEEL toeren draait en dat er dus juist geen water verpompt word (luchtbellen trekt in de pomp)

    Maak anders eens een kleine krukaspoelie of grotere waterpomppoelie op de draaibank en probeer dat es. (zodat de pomp minder hard draait.)

    #17678371

    We hebben nog iets anders ontdekt, de TE wordt morgen weer losgelaten en dan zien we of het werkt!
    Er heeft altijd een “kleine”radiateur in gezeten,en altijd problemen met de koeling gehad. Dit is een tijdje terug veranderd door een grotere radiateur te plaatsen echter probleem was er nog( daar leek het op althans).

    #17678372

    Vandaag zonder problemen gereden:):)

    #17678373

    Zo,.. en dan nu je aandrijfas…

    #17678374

    Is weer uitgesteld….. Ik trap em zo ook wel naar Badbergen:D

    #17678375

    Badbergen? Wanneer is dat ook weer ?

    #17678376

    origineel gepost door m400
    Is weer uitgesteld….. Ik trap em zo ook wel naar Badbergen:D

    Rustig maar, de week is nog niet om.
    Ohw dat ding van Patrick had overigens ook 12 schoepjes, maar of dat capaciteit daadwerkelijk vergroot…….

    wat me overigens ook opvalt, is het extra kanaal in het pakkingvlak, dat was bij de C30LE gewoon dicht.
    Maar die had dan wel weer 2 pijpjes aan de buitenkant.

    #17678377

    origineel gepost door Manta 24V
    M400: Plaats anders een electrische pomp erbij die extra circuleert.

    Heeft de TE geen last dat de pomp TEVEEL toeren draait en dat er dus juist geen water verpompt word (luchtbellen trekt in de pomp)

    Maak anders eens een kleine krukaspoelie of grotere waterpomppoelie op de draaibank en probeer dat es. (zodat de pomp minder hard draait.)

    Inderdaad, ik zou een koelcapaciteitsprobleem ook niet zoeken in de pompcapaciteit. Die pompen zijn juist eerder ontworpen voor wat lagere toerentallen. Een wat kleinere krukaspoelie leek mij eerder gewenst wanneer je zo’n CIH in een wat hoger toerenbereik gebruikt (dan met de caravan erachter bij 90 km/h net iets tegen de berg op ).

    #17678378

    ik heb vandaag 2 oude waterpompen uitelkaar gehaald
    en kwam er achter dat een water pomp met 12 schoepen sterker is door dat deze een dikker lager hebben
    dan die met 9 schoepen :vertag

    #17678379

    http://www.edelschmiede.com/shop/wasserpumpe-opel-cih-verstaerkt” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Die ga ik bestellen voor mijn 6 cilinder.
    Eigenaar van die shop is een prima kerel, heeft me laatst goed geholpen om een stel boutjes :thumbup

    #17678380

    ja is idd een prima Kerel :thumbup
    heb er ook al meerdere keren goede zaken mee gedaan

    #17678381

    nog een waterpomp vraagje ?

    weet iemand de afmetingen van de bouten om hem op het blok te schroeven ik dacht m7 maar hoelaang zijn de bouten ?

    ik heb een 2.2 motor gekocht maar er zat geen waterpomp en dus ook geen bouten op/in ?

    mvg. Arno

    #17678382

    Puur uit ervaring kan ik je zeggen:
    Die M7 bouten breken erg graag,als je iets wilt doen draai der dan M7 tapeinden in en draai de pomp met moeren vast,of gebruikt M7 inbus bouten of zoals ik heb gedaan boor alles op naar M8 en zet de bouten vast met flink wat kopervet,ik had der 2 van de 8 afgebroken en wonder boven wonder is recht uitboren me gelukt (lukt me normaal zeer zeer zelden).

    Weet de maten zo ook niet meer maar meet het distrubutie huis ff op de diepte bedoel ik daarmee en neem bouten die een halve cm korter zijn als de diepte van het gat.

    #17678383

    @GSE wrote:

    Puur uit ervaring kan ik je zeggen:
    Die M7 bouten breken erg graag,als je iets wilt doen draai der dan M7 tapeinden in en draai de pomp met moeren vast,of gebruikt M7 inbus bouten of zoals ik heb gedaan boor alles op naar M8 en zet de bouten vast met flink wat kopervet,ik had der 2 van de 8 afgebroken en wonder boven wonder is recht uitboren me gelukt (lukt me normaal zeer zeer zelden).

    Weet de maten zo ook niet meer maar meet het distrubutie huis ff op de diepte bedoel ik daarmee en neem bouten die een halve cm korter zijn als de diepte van het gat.

    ja dacht ik later pas aan kan met een schuifmaat ook de diepte meten natuurlijk !

    bedankt voor het advies ! :thumb

16 berichten aan het bekijken - 26 tot 41 (van in totaal 41)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.