Waterpomp cih

Forumindex Forums Techniek Cih Waterpomp cih

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 41)
  • Auteur
    Berichten
  • #17221651

    Zijn er verschillende typen waterpompen geleverd bij de cih’s?
    Wat ik wil weten of er een is die meer schoepen heeft aan het pompwiel. Iemand enig idee?

    #17678344

    6 cilinderpomp heeft een hogere opbrengst.

    waar je ook even op moet letten is wat voor vin erop moet.

    #17678345

    Volgens mij zijn die juist het zelfde:(

    #17678346

    dacht ook dat er 2 versie’s waren, de steek van de visco vin zou verschillen

    #17678347

    De impellers zijn ook anders..
    Er is een gegoten versie en een gestanste , mede afhankelijk van toerentallen er pully diameters:P

    Het zou me ook niet verbazen als er ook een versie is die de andere kant op draait (6 ribs serpentine riem) op bepaalde latere types

    #17678348

    Volgens mij zijn er meerdere types. Een wat kleinere voor een 1.2 CIH, en van de big-blocks is er een type voor 1.9/2.0s motoren, en eentje voor injectieblokken, die heeft volgens mij wat meer aftakkingen voor waterslangen…

    #17678349

    1.2 is ohv

    #17678350

    Het gaat er dus om dat ik er eentje zoek die meer opbrengst heeft( dus meer water verplaatst), als die dus bestaat. Hoeveel aansluitingen dat ie heeft is minder belangrijk. Wel moet ie een poelie voor een v-riem hebben.

    #17678351

    Zescilinderpomp dus.

    #17678352

    origineel gepost door m400
    Het gaat er dus om dat ik er eentje zoek die meer opbrengst heeft( dus meer water verplaatst), als die dus bestaat. Hoeveel aansluitingen dat ie heeft is minder belangrijk. Wel moet ie een poelie voor een v-riem hebben.

    wel grappig, ik wilde juist de capaciteit verkleinen :P
    ik kon helaas in mijn specifieke geval de waterpomppully niet vergroten :(

    mijn vraag is dus ook : moet ie dus wel meer water verpompen om jouw (koelings?)probleem op te lossen ?

    #17678353

    Mijn broer werkt in een auto-onderdelenzaak. Er zijn 2 pompen leverbaar: die met de grote
    schroefdraad-aansluiting om de visco (van de recentere motoren) op de draaien en die heeft
    een vaste pully en een blikken waaier.
    De andere heeft een klein flensje met 4 M8 draadgaten waar de pully op past. Die pomp staat
    ook genoteerd als “versterkte versie” en is ook voor de 6 cyl. Volgens de info heeft deze een
    gegoten waaier. Ik heb gisteren deze pomp besteld daar m’n “zondagse” Manta door z’n pomp
    is gevallen dus één dezer dagen kan ik hier een fotoke plaatsen.
    Momenteel heb ik snel-snel een standaard GSI-pomp gemonteerd en desondanks het warme weer
    geen problemen gehad tijdens de rondrit dit weekend.
    Grtjs.

    #17678354

    intussen wordt zoon beetje elke combo geleverd als je op ebay kijkt.
    je hebt gewoon de 4 cilinder pompen, en 6 cilinder pompen, beide voor vaste en voor visco vin.

    de visco zit met 1 bout(engelse draad?) en de vaste vin zit dacht ik gewoon met 4 boutjes.
    heb toen ik opzoek was naar een andere ook nog een pomp gezien met uitwendige schroefdraad, maar dat zou ik niet weten waar dat voor is..

    ik zou zeggen kijk even op ebay.de

    dan zie je dat er voor zowel 6 cilinder als 4 cilinder pompen zijn, gewoon uitwisselbaar. en daar kun je dan die aansluiting voor pakken welke je nodig hebt. als je elektrische vin hebt zou ik die voor een vaste vin nemen, is het makkelijkst. (even 4 korte boutjes in de poelie en klaar, geen lelijke overtollige delen)

    maar als jou 4 cilinder niet genoeg koelt kan het zomaar zijn dat je gewoon ergens iets verstopt hebt in je koel systeem.

    keertje doorspoelen met water en soda schijnt goed te werken voor te ontroesten.

    #17678355

    ik rijd een 6 cilinder CIH 3.0E op Aruba, met een 4 cilinder waterpomp…de pomp met de 6 scoopen…nu al bijna 1 jaar lang, zonder problemen…

    heb inmiddels wel een goede 6 cilinder waterpomp (9 scoopen, gegoten)liggen, die er binnenkort op komt…en dan wordt de 4 cilinder reserve…

    wil gewoon even aangeven, dat het best kan, om ze onderling uit te wisselen…:D

    #17678356

    precies, en daar is het vast wat warmer als hier ;)

    #17678357

    origineel gepost door monzaruba
    ik rijd een 6 cilinder CIH 3.0E op Aruba, met een 4 cilinder waterpomp…de pomp met de 6 scoopen…nu al bijna 1 jaar lang, zonder problemen…

    heb inmiddels wel een goede 6 cilinder waterpomp (9 scoopen, gegoten)liggen, die er binnenkort op komt…en dan wordt de 4 cilinder reserve…

    wil gewoon even aangeven, dat het best kan, om ze onderling uit te wisselen…:D

    En dat wilde ik dus weten, 6 schoepen of 9 schoepen, bedankt. Heb je er misschien ook en nummer van?

    #17678358

    dit is de waterpomp voor de 4 cilinder, die nu moneteel nog op de Monza zit…zonder problemen overigens…:thumbup

    en dit is de waterpomp voor de 6 cilinder, met de 9 schoepen…het GM nummer is 90 136 223 en 2210 334…
    deze komt er in de grote vakantie op…als de distributieketting ook wordt vernieuwd…:thumbup

    succes…:thumbup

    #17678359

    oeps, wat een grote foto…:thumbdown

    hoe krijg ik die er weer af…???

    #17678360

    Dat is ééntje met een blikken waaier, ik denk dat die evengoed werkt
    als ééntje mé een gegoten waaier.
    En die foto’s zijn goed!

    #17678361

    Tja, als ik het zo bekijk heb ik ook de indruk dat die met 4 schoepen meer zal doen. Vreemd…..

    #17678362

    welke auto / motor heeft de koelingsproblemen?

    #17678363

    gisteren was de bestelling binnen,moest nog wachten achter een 9 inch koppeling.
    De waterpomp is identiek als die ik uit het blok heb gevezen, beiden met een gegoten
    waaier met 12 vinnen en een flens met de 4 schroefdraadgaten.


    Verder stond er ook op de verpakking vermeld dat het ook voor de 6pitter goed is.

    #17678364

    Volgens mij was je water ook aardig roestig… :o

    #17678365

    juist…:thumbup

    deze wordt (standaard) gebruikt voor de 6 cilinders…:thumbup

    #17678366

    origineel gepost door mantaroel
    welke auto / motor heeft de koelingsproblemen?

    De rally TE2800

    #17678367

    origineel gepost door monzaruba
    juist…:thumbup

    deze wordt (standaard) gebruikt voor de 6 cilinders…:thumbup

    Maar ook voor b.v een 2.0n uit ’81, de nummers zijn gelijk dus het is wel logisch dat ie voor een 4 en 6 cill. bruikbaar is.
    Nu weet ik het weer niet. Maar heb wel wat verschillen gezien hier en dat is al goed.
    Nu het probleem even oplossen!

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 41)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.