Waterpomp 2.6 omega a wisselen.

Forumindex Forums Modellen Omega Waterpomp 2.6 omega a wisselen.

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren geleden door .
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17231252

    Hee hee….

    Zoals jullie al weten heb ik een omega a met een C26NE .
    Maar mijn waterpomp lekt.
    Dus ik heb een nieuwe besteld en ben bezig met alles te demonteren.
    Maar nu kom ik op het probleem dat ik mijn krukaspolie los moet krijgen.
    Maar die krijg ik nogal niet echt los.

    Heeft misschien iemand hier ervaring mee?
    Is dit ook linkse draad of gewoon rechtse draad.

    En moet ik weer opletten met monteren.

    En nog een vraagje mijn looprollen zijn een beetje gaar…
    Deze zou ik dus ook gelijk moeten vervangen neem ik aan..
    waar zijn deze leverbaar.??

    Alvast bedankt.

    gr bupke

    #17800080

    je moet deze poely kunnen blokkeren op een of andere manier. Het is rechtse draad. Zit vast met flink wat Nm.
    Bevestigen geld idem.

    Looprollen bij twijfel altijd vervangen. Beter dan dat er eentje stuk loopt.

    Gr Jack

    #17800081

    Oke dankje wel.
    Maar zijn er bepaalde manieren om deze vast te zetten en dan los te kunnen draaien??

    #17800082

    Ik weet dat vod hier een speciaal stuk gereedschap voor.

    Wat je kunt doen is een olie filtersleutel met een band ( niet doen met een ketting) deze tegenhouden en dan de bout losdraaien.

    Gr jack

    #17800083

    :afro Dit is toch de befaamde 6 cil lijnmotor met ketting,waterpomp aangedreven door v snaar

    #17800084

    @Jack..
    Ja dat was nog een van mijn dingen die ik wou proberen om het los te krijgen.
    Maar vanavond ga ik het weer proberen en dan zullen er ook foto’s volgen.


    @eddy

    Dit is wel de befaamde 6 cil lijnmotor met ketting.
    Maar ik heb geen v snaar lopen voorin.
    Alles is aangedreven met de multi riem.

    #17800085

    Ik heb bij mijn V6 het blokkeer gereedschap gebruikt samen met een spanband om een steun aan het blok waardoor ik genoeg kracht kon zetten
    om het tandwiel los te maken.

    Maar waarom de krukas poelie losmaken?

    Had even niet meer gedacht aan dat deze motor met ketting was. De waterpomp zit dan toch boven de krukas??

    Gr jack

    #17800086

    Ja dat klopt.
    Deze motor heeft een ketting.
    Maar er zit precies een boutje van de waterpomp achter de krukas polie.

    Maar ik ga het eens proberen als ik de versnellingbak in de versnelling zet.

    Maar eerst maar eens goed schoon spuiten onder de motorkap.

    #17800087

    Hoef je niet te proberen die draai je gewoon mee. Gevolg dat de auto naar voren rolt. Met handrem kan maar niet aan te raden.
    direct blokkeren van de poellie is het beste en het sterkste.

    Lekker gemaakt dan dat er een bout achter de poellie zit.

    Gr Jack

    #17800088

    geloof dat je met wat moeite de poelie kunt laten zitten effe met ring sleuteltje elke keer klein slagje los draaien

    manta heb zelfde gezeik somige van die krengen zitten muurvast

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.