Waterlekkage Corsa C 2002

Forumindex Forums Modellen Corsa Waterlekkage Corsa C 2002

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur

Hallo allen,

wellicht bij jullie bekend: waterlekkage vanuit de motorruimte naar interieur vanwege lekke pakkingen en verstopping afvoeren (bestuurderszijde, bij zekeringskast/reservoir ruitensproeier).

Ik wil de pakkingen vervangen, maar krijg de zekeringskast niet los. Zitten meerdere torx-schroeven van buitenaf, maar alles blijft muurvast zitten (inclusief de deksel). Hebben jullie tips over “verborgen” bevestigingen??

Alvast bedankt voor de tips.

Gr. CB

Toch nog een “verborgen” schroef gevonden die onder modder/bladerlaag zat. Pakking kunnen vervangen.

Weet iemand of er nog een afvoer zit onder de zekeringskast? (zoals onder de accubevestigingsplaat)
    De openingen met klepjes naar de motorruimte ken ik al.

CB

onder de zekeringskast zitten meerdere gaten, deze kunnen lekkage gaan veroorzaken naar je interieur. is helaas een kwaaltje bij de C .

Bedankt voor je reactie. Heb inmiddels de relaiskast er uit gehaald, wat een klus zeg (parafaanplaat, ruitenwissermotor/stangen, vloeistofreservoir weghalen, relaiskast demonteren..) en daar bleek onzettend veel troep te zitten die de afvoeropeningen verstopt had. Nu is alles weer geregeld hoop ik…

ook mijn Corsa uit 2003 had waterlekkage boven het koppelings-pedaal.
    Oorzaak was een verrot afdichtings-rubber van de relais kast.
    (zekering-kast zit in het motorcompartiment, de relaiskast zit meer naar achter, helemaal links onder de parafaan plaat)
    Als de parafaan plaat verwijderd is kan het deksel van de relais kast verwijderd worden.
    In dit deksel zit een schuimrubber pakking 7×7 mm geplakt die vergaan was.
    Nieuwe pakking kan niet geleverd worden, slechts een nieuw deksel á euro 41,00.
    Heb bij de rubber handel een ronde schuimrubber ring, diam 8 mm voor 1 euro gekocht en de boel is weer waterdicht.

waarschijnlijk je bcm deksel lek:

hier een link ff naar onder scrollen zie je foto’s en tekst

viewtopic.php?f=8&t=153064

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.