waterkoeling hks disco potato

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) waterkoeling hks disco potato

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 63)
  • Auteur
    Berichten
  • #17794916

    2 aansluitingen is idd voor aanvoer en ontluchting via een filter.
    persoonlijk zou ik de waterkoeling er ook opzetten.

    ze hebben de aansluitingen er niet voor niets opzitten.

    #17794917

    waterkoeling zou ik idd ook gewoon aansluiten…

    enne, zo een catchtank als op dat plaatje, die heb ik

    ebay.co.uk en dan zoeken naar oil catch tank

    18 pond

    #17794918

    Quote Ascona ; waar zou ik z’n catchtank kunnen vinden/laten maken. ik neem aan dat er dan op een van de 2 aansluitingen een filterje of zo moet zitten?

    Gewoon even googlen “oil catch tank” dan kom je vanzelf tegen.
    Deze catch-tank komt tussen je slang die normaal naar je orginele
    luchtfilter loopt , je kunt er idd. ook een filtertje op 1 vd 2 plaatsen
    maar dan krijgen we de apk afkeur discusie weer.

    #17794919

    Die turbo is ontworpen om met waterkoeling gebruikt te worden. Het huis zal hierdoor afwijken van een turbo die niet watergekoeld is en kan dus zomaar scheuren oid door de hogere hitte die hij moet doorstaan. Ik zou die koeling er dus gewoon op aansluiten. Het is nou ook niet echt dat het heel moeilijk of veel werk is…;)

    #17794920

    bedankt voor de reacties, ik heb gister een revisie bedrijf gebeld van garrett, zij zeggen als je de turbo zwaar belast dan waterkoeling erop. is dit niet zo het geval dan is dit niet nodig. de olie koelt namelijk ook!

    zware belasting bedoelde hij mij, het maximale uit de turbo halen, dus op 1,6 bar gaan rijden, veel toeren etc etc.
    dit wordt niet het geval, duss.. en anders bouw ik het er als nog op! :P

    is het denk je nodig om andere software te gaan gebruiken, heb nu een v-max 280 chip.. grotere injectoren etc, en ik heb de kabelboom breuk vrij gemaakt (zaten 5 breuken in!!) en alle sensoren gecontroleerd (fluke) en dat is nu allemaal goed!

    #17794921

    Zou er zeker waterkoeling op zetten zware belasting of niet!!
    Je hebt die turbo niet voor de show erop je wilt vermogen ermee
    maken en dat geeft warmte en uiteindelijk hitte bij een turbo.
    Olie koelt ook idd. maar als deze te heet wordt (gebeurd zomaar bij een turbo)
    kan deze aankoeken/verbranden en stopt zo de smering/koeling en ben je zeker
    van een defecte turbo.
    En zo moeilijk moet dat toch niet zijn om een aftaking ergens in je koelsysteem te
    maken , liefts na dat het water uit de radiateur komt (koeler).

    #17794922

    mee eens, maar is de pomp wel sterk genoeg om alles rond te pompen, als hij van radiateur dan naar de pomp en motor, dan kachel, dan turbo, dan achter op de kop, dan thermostaat en dan weer naar de radiateur. lijkt het mij wijzer om er een elektrisch pomp bij te zetten of geen waterkoeling. als ik ook vaak zie op internet dat er heel veel gasten zijn die een nog veel grotere turbo hebben en er veel meer uithalen en ze de waterkoeling ook afsluiten. daarbij snap ik wel je punt of het aankoeken en niet meer smeren van!!

    #17794923

    dat trekt je pomp met gemak.
    die kan meer leveren dan dat jij zult gebruiken.

    een ander punt is kan je radiateur en je fan het aan.
    dit is eerder een zaak om over na te denken dan de pomp.

    maar een beetje radiateur icm een spal fan trekt het met gemak

    #17794924

    jaa,dat kan die makkelijk aan. heeft er iemand misschien een logisch idee van hoe ik die waterkoeling er het best tussen kan zetten, of een schema van hoe het origineel zit?

    graag plaatjes :D:P danku

    #17794925

    euhm heel simpel, pak de leidingen die normaal naar je gasklepverwarming gaat.
    lus je hem daar op door.

    #17794926

    vandaag slangen gehaald voor waterkoeling, heb gevlochten kabels gehaald bij een pnuematisch bedrijf, met banjobouten leiding eraan laten persen.

    nu zou ik graag willen weten wat de beste manier is van er tussen zetten, en zodat ik een goede stroming krijg.

    #17794927

    Van radiateur naar turbo en dan naar je expansie vat zo zit het op de z20let.

    #17794928

    [rquote=1842340&tid=140274&author=zetos]Van radiateur naar turbo en dan naar je expansie vat zo zit het op de z20let.[/rquote]

    volgens mij werkt dat bij een aantal opel modellen niet. althans ik kan mij niet herinneren dat het via die leiding voldoende doorstroomt.
    misschien bij de jongere modellen wel hoor. eigenlijk nooit op gelet haha

    #17794929

    [rquote=1842340&tid=140274&author=zetos]Van radiateur naar turbo en dan naar je expansie vat zo zit het op de z20let.[/rquote]

    c20let ook.

    toevoer iets lager zetten dan afvoer koelwater (+-20 graden)
    omdat warmte op stijgt.

    http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/tech_center/turbo_optimization.html#Turbo%20Match

    #17794930

    Ik weet ook waarom mats dat vraagt over die waterkoeling:D zijn vader heeft met zekerheid gezegd da hoef nie :jerry

    Doe pa de groeten van me ;)
    Suc6

    Gr.Kerni

    #17794931

    [rquote=1843163&tid=140274&author=KERNI]Ik weet ook waarom mats dat vraagt over die waterkoeling:D zijn vader heeft met zekerheid gezegd da hoef nie :jerry

    Doe pa de groeten van me ;)
    Suc6

    Gr.Kerni[/rquote]

    klopt het dat ik hier niets van begrijp???;);)

    #17794932

    haha jij niet maar ik wel:p en hij heeft nog gelijk ook haha. mijn pap zij dd dat het niet perse nodig is.. maar ik weet niet..het zal er niet zomaar op zitten toch?

    #17794933

    ik weet dat mensen de water koeling wel vaker achter wegen laten,

    ik zou het als het mogenlijk is natuurlijk wel aanraden. die te monteren

    #17794934

    Oke, ik heb dan ook slangen voor mijn waterkoeling laten maken, met banjobout aangeperst.
    Nu is mijn vraag, hoe kan ik het het best aansluiten, dus zodat ik mijn koelsysteem het minst beinvloed
    En de turbo max koeling krijg.. Nu kijk ik naar het motto: of je doet het goed of niet, maar niet half.

    Gr mats

    #17794935

    uhm ja origineel bij c20let gaat het van radiateur naar turbo, en van turbo naar expansievat.

    direct uit de radiateur is het water natuurlijk het meeste koud,

    maar hierdoor loopt de temp van het water voor de rest van de motor wel op.

    ps, om wat voor moter gaat het 16v?

    #17794936

    2.0 16v turbo -> c20let.
    ik heb geen expansie vat, motor ligt in een b ascona

    #17794937

    Op het inlaat spruitstuk heb je een aansluiting voor de gasklephuis verwarming, die dop ik meestal af.
    Die aansluiting kun je gebruiken als KVS aanvoer naar de turbo.
    De retour gaat dan normaal naar het expansie vaatje, maar die heb je dus niet ?

    Heb je een foto van hoe de koelslangen van de motor nu aangesloten zijn ?

    #17794938

    nee heb ik helaas geen foto van,
    onderuit radiateur naar pomp, vanuit pomp naar inlaatspruitstuk en gasklepverwarming, ook vanuit dat zelfde stuk naar kachel, en dan vanuit kachel naar achterkant kop. zit geen kachelkraan tussen!!

    #17794939

    [rquote=1844267&tid=140274&author=asconac20let]nee heb Ik heb er helaas geen foto van.

    – Onderuit radiateur naar pomp.
    – Vanuit pomp naar inlaatspruitstuk en gasklepverwarming.
    – Ook vanuit dat zelfde stuk naar kachel.
    – Vanuit de kachel naar achterkant kop.
    – Er zit geen kachelkraan tussen!! [/rquote]

    Waarvoor is een kachelkraan dan ?

    De vloeistof stroomt van de kop naar de kachel, weer terug naar de zuigzijde van de pomp. ( niet andersom ;) )

    De aansluiting van het inlaat spruitstuk waar normaal de gasklephuisverwarming aan komt, die kun je dus als aanvoer naar de turbo gebruiken.
    Dan kan de retour van de turbo naar de aanzuig kant van de K.V.S. pomp.
    Dit is niet de mooiste manier, maar het zou wel moeten werken.

    #17794940

    maar als je je gasklep voorverwarming er nu gewoon afhaalt dan.
    Dat is toch veel makkelijker.

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 63)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.