water in mijn astra g UPDATE 3-12 foto’s

Forumindex Forums Modellen Astra water in mijn astra g UPDATE 3-12 foto’s

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Auteur

beste astra rijders

ik heb een serieus probleem met mijn astra
    zodra het begind te regenen kan ik zwemmen in mijn auto
    ik ben al van af vorige week zondag bezig om het te drogen.
    ik heb uit ellende maar de bekleding er uit gehaald en binnenshuis laten droogen
    dat is nu droog allen is de auto weer nat na het regenen.
    ik heb er een heater in gehad en het was tot gisteren droog maar nu niet meer :fy1

eerst dacht ik dat het de doorvoer van de motorkap opener onder het paravan maar die heb ik gemaakt
    maar het was vanmorgen weer nat aan de bestuurderskant wie heeft er een idee wat dit zou kunnen zijn ?

hier een paar foto’s
    hier nog nat

bijna all het water weg nu mag de heater zijn werk doen

en tijdens het uit bouwen

ik kwam dit wel tegen het zelfde probleem maar dan bij Juffer1 zijn auto help :angel :angel
    http://forum.carclean.nl/cc_postst12216/Opel-Astra-Aquarium.aspx” onclick=”window.open(this.href);return false;

michel

dat was niet de auto van juffer1 zelf hoor. Maar je zou zelf de auto van binnen droog kunnen maken en dan onder het dashbord kijken waar het lekt als iemand anders de tuinslang op de auto zet

Misschien is het dan een idee om eerst te kijken met de tuinslang waar het lekt alvorens alles droog te maken :sleeping

lijkt me niet lekker om in een natte auto te liggen met me hoofd onder het dashbord

Vorige week Corsa D met lekkage: na onderzoekje bleek deze te lekken onder de strips voor de dakrails! was gelukkig een opvallende lekkage: drupte er bij de binnenverlichting uit.

Bent toch niet van suiker? :jerry

ik had ook gekeken en toen zag ik licht van buiten komen
    en dat was dus het afdichtrubber van de motoropener die heb ik weer er terug in gekloot
    en daardoor dacht ik dus dat het lek gedicht was maar niet dus :evil:

ik heb zelf ook in het paravan aan de rechter kant een sleuf gezien
    is dit het afwaterings kanaal zo ja kan dit mijn probleem zijn ?

dit is dus nu weer zeiknat
    en nee het is geen koelvloeistof

en hoe gaat het zijscherm los ?
    michel

@okkie-001 wrote:

ik kwam dit wel tegen het zelfde probleem maar dan bij Juffer1 zijn auto help :angel
    http://forum.carclean.nl/cc_postst12216/Opel-Astra-Aquarium.aspx” onclick=”window.open(this.href);return false;

michel

Mijn Astra G was zilvergrijs en de huidige Astra H is donkergrijs. Zoals je op de foto’s ziet betreft het een rode Astra G en dat is dus zeker niet de mijne.

Oorzaak van deze lekkage was een doorvoer die de eigenaar had gemaakt voor de voedingskabel van zijn versterker en die niet goed genoeg was afgekit.

Heb je de parafaanplaat en de ruitenwissers er al afgehad ? Kan best zijn dat je afvoeren dicht zitten met troep en dus een andere weg voor de afwatering gaat zoeken.
    Ook zou ik je dashboardkastje eruit halen en daar eens goed achter de bekleding voelen.
    Kans is groot dat het via het schutbord / brandschot binnenkomt en dan achter je bekleding afwatert.

Zorg wel dat je alles goed droogt ! Na 3 dagen beginnen de eerste schimmels te leven en voordat je daar voorgoed vanaf bent…

oke dankje voor de info

ik heb donderdag apk
    en daarna ga ik meteen nog een keer goed kijken met de tuin slang

paravan is wel vies maar niet zo erg dat het water niet weg kan
    zou het de strip kunnen zijn die onder aan het voorraam zit ?
    en donderdag of vrijdag ga ik het zij scherm er ook even af halen om te kijken waar het water heen gaad

michel
    michel

De strip onder aan het raam zorgt er niet voor dat het waterdicht is, deze zorgt alleen voor de aansluiting tussen de ruit en de parafaan.
    Zit de kunststof afdekking bij de luchttoevoer naar het interieur onder de parafaan wel goed?

Zo even een update

Ik heb er nog steeds last van ik had lekage bij de rechter deur maar die heb ik ge fixst.
    Als ik het nu na een dag de linker kand drogen is hij vandaag weer nat het lijkt ongeveer uit het midden achter het dachbord weg tekomen

Wie weet waar deze lekage vandaan kan komen

Michel

Verstuurd van mijn HTC Sensation Z710e met Tapatalk

Lekkage langs je voorruit mischien ?

daar dacht ik ook aan.

ik dacht dan even een lagje ruiten kit onder de strip te doen ??

ik zal het even doudelijk typen
    gisteren was links droog en recht vochtig.
    gister afvond heeft het geregend.
    en heb net even gekenen en de
    links de bestuurders kant was nat ik doel op dat zachte spul achter de pedalen
    rechts was vochtig niet echt zeiknat

michel

Heb het gister waarschijnlijk gevonden onder de strip van het voorraam zaten witten vlekken.
    Ik heb het goed schoon gemaakt en kwam er achter dat de kit niet overal goed dichte ik heb er dus als oplossing zelf over de hele lengte een kit laagje ge legdt.

Vanmiddag plaats ik de foto’s t mobile heeft mijn verbinding geknepen GRrr :fy1

edit: foto’s

recht is er niets te vinden dus dat klopt wel met de natte voeten

michel

Dat is decolage en heeft niets met de kit te maken, de 2 lagen van je voorruit zijn aan het loslaten. Daarom die witte strepen.

Idd, heb ik ook, ouderdom, die je niks aan, maar is ook niet erg

hmm

ik had de hoop het gevonden te hebben.
    misschien heb ik het ook ander weet ik het echt niet
    dan is er maar een optie over dashboard er voor een groot gedeelte

michel

Komt het niet via de recirculatie klep binnen?

Daar zit ook e.e.a. voor afwatering..

Haal ff je parafaan los, en check daaronder. Dashboardkastje ook even eruit, daarachter zittie.
    Of misschien via je interieur filter?

Ik ga morgeneen regen dans doen en als het dan weer nat in de auto is ga ik er naar kijken.

Michel

Regendans :wtf Wij hebben daar tuinslangen voor….

Dat kan ook maar om nu een half uur buiten te staan met een waterslang heb ik niet soon zin in

Michel

zo even een snelle update het heeft vandaag als het goed is geregend.
    en de astra is tot op nu toe droog king:

morgen meer met foto’s

Kachelradiateur?

Nee dat is het niet daar dacht ik meteen aan maar dat was het niet.
    Ik roep nu niet te snel maar de auto was gisteren weer droog niet dat het hard geregend heeft maar toch.

Wat ik zondag af gekit heb is de lucht toevoer voor het kagelhuis

Michel

Verstuurd van mijn HTC Sensation Z710e met Tapatalkp

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.