wat wilt DTi zeggen ?

Forumindex Forums Modellen Corsa wat wilt DTi zeggen ?

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17239591

    bv opel corsa 1700 dti ?

    #17899753

    diesel turbo intercooler ;)

    asje
    http://forum.fok.nl/topic/1093808″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    #17899754

    Diesel Turbo Injectie is het eerder.

    Je hebt ook Di, Diesel Injectie.

    Dit omdat de combinatie TDI door VW vastgelegd is, daarom moest Opel iets anders verzinnen.

    Bij Saab is het dacht ik TiD geworden of zoiets.

    Tegenwoordig heb je CDTI, Commonrail Diesel Turbo Injectie.

    #17899755

    Niks diesel injectie.

    Di staat voor Direct Injection en de T voor Turbo.

    Willem

    #17899756

    Ford gebruikt voor onder andere de focus 1 een hoofdletter D voor Diesel en een kleine d voor direct.
    Er zijn focussen TDdi (Turbo Diesel directe injectie) en focussen TDci (Turbo Diesel commonrail injectie). Inderdaad met de letters ci in het rood; de “di” is zwart.

    #17899757

    VW (VAG groep) SDi / TDi is dan weer T=Turbo S= Sauch / Suck (natuurlijke aanzuiging) D=Direct I=Injection

    VW heeft het Commonrail nooit verwerkt in hun type aanduidingen, dus de SDi’s / TDi’s kunnen dan rotorpomp diesels zijn, maar ook Pompverstuivers (PD motoren) of zelfs Commonrail diesels.

    Opel gebruikt voor indirect ingespoten motoren gewoon de termen D en TD (TDS voor hoger vermogen diesels in eenzelfde type (voorbeeld: Astra-TDS is een 82pk motor, de astra-TD een 68pk)

    Voor de Commonrail is CDTi gebruikt (alleen de eerdere Vivaro’s en Movano’s (renault) met 1.9 en 2.5 commonrail diesels heette toen nog gewoon DTi, dit is later CDTi geworden.

    Willem

    #17899758

    Volgends mij betekent t gewoon dikkevette turbo injectie…..

    #17899759

    haha

    zo dik en vet is zo’n 75pk sterke DTi motor niet, ja wel vet, van de olie lekkages (lang leven Isuzu)

    Willem

    #17899760

    Weet niet wat jij er dan mee gedaan hebt maar de mijne is de 280000 nu al flink voorbij en loopt als een zonnetje….

    #17899761

    Klopt, zijn alleen geen strepentrekkers.

    Heb er zelf GEEN, heb er wel een aantal in de onderhoud.

    er is 1 ding wat ze altijd doen, en dat is olie lekken, als ie dat niet doet……. da is ie NIEUW of is het carter leeg haha..

    Wel SUPER berrouwbaar en zuinig.

    Willem

    #17899762

    Wat vraag jij voor een grote beurt….?incl distri enzo?

    #17899763

    Leg aan de uren die ik of mijn Compagnon er mee bezig ben.

    willem

    #17899764

    Ow,

    Daar heb ik wat aan….. :wtf

    #17899765

    @Ardenblue wrote:

    Ow,

    Daar heb ik wat aan….. :wtf

    Joh, dat kan een garage je ook niet meteen vantevoren zeggen.
    Wel een richtprijs, maar geen definitieve.
    Als je auto hard tegenwerkt (vastzittende of afbrekende bouten bijvoorbeeld) duurt het langer en kost het meer geld (uurtarief)

    Oftewel: Vraag naar het uurtarief en wat de onderdelen moeten kosten.
    Als het bij hem vastzit, zit het bij de dealer net zo vast, dus kost het overal meer tijd ;)

    #17899766

    Hij heeft een paar dti’s in onderhoud dus lijkt me dattie wel weet hoe hij en mekaar zit en hoelang dat moet duren…..

    Wat er in garages gebeurt weet ik niet….ben ik nog nooit geweest;)

    #17899767

    ArdenBlue je hebt PM ;)

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.