Wat voor een versnellingsbak heeft de vectra b 2.5 v6

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Wat voor een versnellingsbak heeft de vectra b 2.5 v6

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur

Hallo,
    Vandaag kwam ik het volgende tegen:http://item.mobileweb.ebay.co.uk/viewitem?itemId=320721227980&cmd=VIDESC&title=Description het is een kortere pook.
    Mijn huidige pook zit een beetje losjes in de fitting waardoor er wat speling is. Met zo’n nieuwe pook zou dat een stuk minder moeten zijn.

Nu is mijn vraag alleen: wat voor een bak ik er in heb zitten, ik heb gelezen Dat het een f23 of f25 standaard kan zijn. Ik heb al gekeken onder de motorkap maar daar zie ik alleen het woord getrag en een us patent nummer staan!?
    Weet iemand hoe ik er nu achter kom?

het zal ergens op de bak moeten staan
    bij een F17 bak staat het op de zijkant van de bak achter het linker voorwiel.

zet hem eens op een paar oprij steunen en kijk er eens op de bak.

> Schakelstangen (B1 t/m 1998) = F25

– meestal de pennetje bij het schakelmechaniek op de bak versleten, kosten een paar euro, maar een Crime om te vervangen

Schakelkabels (B1 vanaf 1999 / B2) = F23

– Pook uitgesleten, officieel moet dan de hele pook vervangen worden, er is wel een oplossing voor.
    – een nieuwe originele pook heeft zo weer deze speling, daar moet je niet je 300 euro aan uitgeven.

Willem

Hoi Wim
    Ik heb een poos geleden een calibra v6 gekocht bij de opel dealer in den haag [echt een hele mooie]waarvan de koppeling bijna op was dus die hebben ze vervangen,toen ik heb op haalde ging hij moeilijk in zijn achteruit versnelling de pook ging wel maar hij ‘pakte’ niet.Ben er mee naar huis gereden [heerenveen] en hier naar de dealer gebracht die zeiden pook afstellen en dan moest het klaar wezen,wel nu gaat hij perfect van de 1 tot de 5, maar gaat de pook bijna helemaal niet meer in zijn achteruit,dealer zegt bak kapot maar hij schakeld verder perfect heefd geen bij geluiden ofzo.De ene keer gaat hij vloeiend in de achteruit en de andere keer ben ik wel een paar minuten bezig,weet jij wat het kan zijn

gr Berry

pook gewoon slecht afgesteld
    gewoon opnieuw doen bij een universele vakgarage
    of beter nog
    BIJ LAMMERT STELLEMA!!!!!
    http://www.stellema.com/” onclick=”window.open(this.href);return false;

zeker als je uit friesland komt

Bedankt voor de tip,ik ga maar is bellen voor een afspraak ;)

gr Berry

Heren bedant voor de reacties!

@Reijnders
    Ik heb helaas geen ruimte om met me dikke kop ergens te kijken op de bak :P !

@Willem

Ik heb een B2 dus ik ging er al een beetje van uit dat ik een F23 had maar je weet maar nooit.
    Zijn dit dan de kabels in plaats van stangen op de pook en is het dus een F23?

dan wordt het tijd dat je op dieet gaat sander :jerry

of een setje halen voor ongeveer 30 euro bij de Cranenbroek

@Reijnders

Dat ziet er verdorie mooi uit! Betreft dat een setje van 4 of 2 :D ?

2
    4 krijg je er niet onder ;)

maar een heel stuk veiliger als een krik!!

inderdaad een F23.

Achteruit F25 bak (calibra).

Achteruit is het 1e wat kapot gaat bij de F25 bakken als die stuk gaan.

als de pook goed staat, en je krijgt m nog moeilijk in achteruit is inderdaad de bak versleten, weet er alles van…

Mijn bak gaat ook niet altijd even soepel naar zijn achteruit, en wil er soms uit springen, pook staat prima.

Bak verversen met Olie bij de Opel vandaan wil wel helpen, mijn schakelt nu een stuk soepeler, vooral naar achteruit.

Willem

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.