Wat vinden jullie van deze vectra???

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Wat vinden jullie van deze vectra???

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Auteur

Heren,

Ik rij op dit moment een Astra G station 1999 20xev.

Nu wil ik overstappen naar een vectra en heb deze op het oog.

http://www.ctautos.nl/aanbod/autopagina.php?id=ac1999&auto_id=369334&page=2&zmerk=&znomerk=&zmodel=&zcarros=&ztrans=&zbrand=&zprijs=&zprijs_van=&zprijs_tot=&zbouwjaar=&zbouwjaar_van=&zbouwjaar_tot=&zstatus=&zsoort=&zweergave=&zmarge=&znomarge=&alfabet=ASC&order_oud=merk&test=&template=

Wat vinden jullie hiervan? Km is wel 244000. En waar moet ik bij vectra opletten?

alvast bedankt!!!

mooie sport uitvoering:thumbup
    kheb ook een sport van ’98 maar dan in paars/blauw:wors
    ik heb er nu 221000km op zitten,maar rijd nog steeds prima;)

Wat is het benzine verbruik van deze vectra?

Mijn astra g 20xev rij ik 330km op een volle tank:(

ik mag hopen op een 35 of 40 liter tank ;)
    vectra’s hebben nl een 60 liter tank, als je dan 330 km rijdt is er iets GOED mis :D

de x18xe is exact hetzelfde als de x20xev op een paar cc’tjes na dan natuurlijk.
    en wat dat betreft zijn die motortjes oersterk.

het punt is alleen met 244dkm, dat je wel wat meer slijtage aan rand onderdelen gaat krijgen.
    Een dynamo kan slecht worden, wiellagers, etc. etc. Dat heeft nl ook 244dkm gereden.

Ik zou daarom voor een iets lagere km-stand gaan.
    Wat is ong. je budget?

hier heb je bv een V6 cdx met 155dkm op de teller voor 3000 euro . . . ook van 98

http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occ_detail.detail?p_spr_id=241719148&p_type_lijst=RL&o_id=6646453

origineel gepost door kenny_whitlau
    Wat is het benzine verbruik van deze vectra?

Mijn astra g 20xev rij ik 330km op een volle tank:(

ik heb er een keer iets meer dan 500km op een tank mee gereden

mooie auto, en betreft die slijtage: hangt er ook vanaf hoe de vorige eigenaar er mee omgegaan is, en die aantal kilometers zegt niks over de staat van die randonderdelen hoor, een dynamo kan het bij 10.000 kilometer ook al begeven, dit zijn gewoon dingen waar je geluk mee moet hebben.

Ik vind het nogal een prijs voor zo’n oude auto € 2250,- met zo’n hoge km stand.
    Volgens mij moet dan veel goedkoper kunnen.

hey kerel, wil je niet voor je hoofd stoten maar heb zojuist
    hier op ’t forum eentje gezien voor Euro1100, en dat was een 2.0 16v met na genoeg dezelfde km stand.
    Hou je lekker geld over voor wielen of schroef setje:P

tis maar een tip en nee….ik ben niet de eigenaar van die ene vec en krijg ook geen provisie als hij verkocht word:jerry:jerry

origineel gepost door sw_reijnders
    ik mag hopen op een 35 of 40 liter tank ;)
    vectra’s hebben nl een 60 liter tank, als je dan 330 km rijdt is er iets GOED mis :D

de x18xe is exact hetzelfde als de x20xev op een paar cc’tjes na dan natuurlijk.
    en wat dat betreft zijn die motortjes oersterk.

het punt is alleen met 244dkm, dat je wel wat meer slijtage aan rand onderdelen gaat krijgen.
    Een dynamo kan slecht worden, wiellagers, etc. etc. Dat heeft nl ook 244dkm gereden.

Ik zou daarom voor een iets lagere km-stand gaan.
    Wat is ong. je budget?

Dat was met een 50 litertank en 330km gereden. Stad en snelweg normale rijsteil

origineel gepost door AkUzA_TetSuo
    hey kerel, wil je niet voor je hoofd stoten maar heb zojuist
    hier op ’t forum eentje gezien voor Euro1100, en dat was een 2.0 16v met na genoeg dezelfde km stand.
    Hou je lekker geld over voor wielen of schroef setje:P

tis maar een tip en nee….ik ben niet de eigenaar van die ene vec en krijg ook geen provisie als hij verkocht word:jerry:jerry

Super zal toch een beter de prijzen vergelijken. Dit is juist de reden waarom ik mijn vraag had gesteld.

zeker wel een nette vec maar vind 244.000 km voor een 1800 benzine motor wel aardig veel als je hem koopt zal ik zeker vragen naar de onderhoudshistorie dan kun je beter hier op het forum zoeken dan weet je in ieder geval dat ie over het algemeen van een liefhebber is en dus ook nettjes onderhouden

Nice vec, zit goed in z’n lak voor zover op de foto lijkt. 244.000km kan te doen zijn, maar idd is het belangrijk om te weten wat de historie van deze wagen is.

iets te dikke prijs
    je vind ze al voor veel minder geld

1e de prijs is vraagprijs he zonder inruil kun je die best voor een 1850 a 1900 meenemen.
    2e als die auto al 244.000 heeft gedraaid waarom zou die er dan mee stoppen, simpele testjes kunnen redelijk aanduiden over de staat van de motor, wiellagers kun je horen, remmen kun je aanvoelen, en door de sportvelgen kun je tussen de spaken kijken hoe het staat met de remmen, koppeling kun je testen.
    3edoe een goed lange testronde dat de motor egt goed op temperatuur komt, loopt de temp meter dan niet op dan zal het wel goed zijn.
    pech of geluk heb je altijd met een auto nieuw of 2e,3e,4e hands.
    succes met deze of een andere vectra

Vind de kilometers eigenlijk iets teveel voor de vraagprijs, ik denk dat je voor hetzelfde geld wel een Vec kunt vinden met minder km’s….

Als je nog aankooptips wil, kijken even op m’n website onder het kopje “info” :angel

330km met 50 liter tank (je tankt dan ongeveer 45 liter).

daar kun je zeker een mooie V6 van rijden..

ik heb de laatste tankbeurt keurig 645km gereden op 47.5 liter >> V6 handbak

Willem

lol, ik herkende die muur…. :P

De locatie van die garage ken ik toevallig, ik had mijn auto in onderhoud bij de vorige eigenaar.
    Dat was een door-en-door opel fan, kende die dingen van binnen en buiten. Huidige eigenaars ken ik niet.

Helaas dit weekend geen tijd, anders was ik wel even langs gereden en had die auto voor je bekeken.

origineel gepost door wim-v6
    Willem

Dat heb ik nog nooit gered, als ik 400 km haal ben ik blij (wel veel korte afstanden) Op vakantie op de tolweg red ik max 500km. (2.6-V6 handbak)

Willem

Dat is errug netjes hoor !!mijn C station 1.8 maximaal 1:12

En dan heb ik een erg nette rechtervoet al zeg ik het zelf.

Groet Tim

origineel gepost door SjaakV6

Willem

Dat heb ik nog nooit gered, als ik 400 km haal ben ik blij (wel veel korte afstanden) Op vakantie op de tolweg red ik max 500km. (2.6-V6 handbak)

En ik al een keer de 1010km op 50liter gehaalt.

origineel gepost door SjaakV6

Willem

De 2.6 V6 zou zuiniger moeten wezen als de 2.5 V6.

maar het tegendeel is al vaker bewezen hier.

zo ook is de 2.6 V6 niks sneller maar vaak nog best wat trager als de 2.6 V6.

dan nog te zwijgen over de storingsgeveoligheid van de motor door de 3 katalysatoren die er onder zitten.

de 2.6 loopt wel soepeler als de 2.5 V6.

ik hoop niet dat je met een open lucht filter rijdt sjaak. dan weer ik waarom de jouwe zo onzuinig rijdt namelijk.

500 a 550km km haal ik gemiddeld bij stadsrijden, dan 50 a 55 liter tanken.

in duitsland veel hard rijden doet de V6 zo 400 a 450km op deze 50 a 55 liter

Willem

origineel gepost door Rubyvectra_A

Willem

Dat is errug netjes hoor !!mijn C station 1.8 maximaal 1:12

En dan heb ik een erg nette rechtervoet al zeg ik het zelf.

Groet Tim

1.8 motor is ook wel errug licht voor een Zware Vectra-C natuurlijk..

maargoed, wel een betrouwbare motor verder.

Willem

Tja idd. 1370kg vooruit slepen met 122pk’tjes houdt niet veel over.

Maar ook mijn vorige vec. ook een 1.8 (99’er B sedan) deed ook één op 11 gemiddeld, nu reed ik daat iets steviger mee moet ik bekennen, sinds ik cruise heb gaat het allemaal wat rustiger.

En met mijn een op 11 ben ik tevreden hoor ik zou voor geen goud wat anders willen rijden!!!

Groet Tim

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.