Wat loshalen bij nokkenas tandwiel voor demontage kop 30ne?

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Wat loshalen bij nokkenas tandwiel voor demontage kop 30ne?

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren geleden door .
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17243210

    Ben de kop aan het demonteren en kom nu bij het nokkenastandwiel aan. Hier zit een kunstof bout in en nog 3 12 tands boutjes. Hoef ik alleen de kunstof bout er uit te draaien en kan ik hem dan er af schuiven of moeten de andere boutjes ook los? Wiil niet dat de ketting verspringt ;)

    #17941678

    alle schroefjes moeten los die plastiken is om de nokkenas te centreren
    meestal verschiet hij niet als je hem loshaalt en hem op het blikje eronder laat rusten
    je kunt er voor de zekerheid nog een tywrap door het tandwiel doen over de ketting

    #17941679

    @fluks wrote:

    alle schroefjes moeten los die plastiken is om de nokkenas te centreren
    meestal verschiet hij niet als je hem loshaalt en hem op het blikje eronder laat rusten
    je kunt er voor de zekerheid nog een tywrap door het tandwiel doen over de ketting

    Grappig zonder je advies te lezen als gok het zelfde gedaan :) thanx!

    #17941680

    Als je de knommel weer in elkaar zet en je het kettingwiel weer derop hebt zitten met ketting,moet je de platic scroef zo afstellen dat ie iets van 0,5mm speling heeft tussen die deksel met die deuk derin,dit kun je doen door de deksel in te deuken of uit te deuken..

    Teminste zo hoort het te zijn..

    #17941681

    @GSE wrote:

    Als je de knommel weer in elkaar zet en je het kettingwiel weer derop hebt zitten met ketting,moet je de platic scroef zo afstellen dat ie iets van 0,5mm speling heeft tussen die deksel met die deuk derin,dit kun je doen door de deksel in te deuken of uit te deuken..

    Teminste zo hoort het te zijn..

    Zal ik doen! Al ben ik niet zo ver. Heb de kop er af en kwam het volgende tegen:


    De linker pakking is de nieuwe en de rechter is de oude. In de rechter zaten allemaal roest plekken op de plekken waar het koelwater van het onderblok tegen de pakking aan komt. Dit was doorgerot tot aan de cilinder, daarom kwam er water in bij cilinder 2 (van vooraf gezien)

    In de kop zitten ook van deze koelwater gaten.

    Hoort de pakking geen gaten te hebben op de plekken waar de oude is doorgeroest? Anders krijgt de kop toch geen koeling of zie ik dat verkeerd?

    De hamvraag:

    Heb ik wel de goede pakking? Op de verpakking staat 30NE dus dat zou goed moeten zijn lijkt me?

    #17941682

    Maakt niet uit welke pakking je hebt:
    Alle 3 liter CIH 12V motoren zijn de pakkingen van te gebruiken..

    Al zeggen sommige mensen dat de pakking van de 177pk C30NE sterker moet zijn,ivm met de kat en hogere temperaturen in de kop….

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.