Wat kun je allemaal aan een c20 xe doen?

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Wat kun je allemaal aan een c20 xe doen?

17 berichten aan het bekijken - 26 tot 42 (van in totaal 42)
  • Auteur
    Berichten
  • #17509588

    altyd chip laten schrijven vind ik. testbank afgestelde chip maakt gewoon t verschil.

    grotere injectoren is nergens voor nodig.

    verstelbare poulies is wel zo ideaal, kan je de assen perfect mee aftimen.
    loopt ook goed zonder hoor, maar dan laat je wel wat vermogen liggen.

    de c20xe in mijn a corsa is voorzien van snelle nokkenassen (276 graden), 60m uitlaat en testbank afgestelde chip.

    dit resulteerde in 148pk aan de wielen. ik laat vermogen liggen omdat ik met standaard tandwielen erop rijd.

    #17509589

    Die van Ruben loopt goed hoor met originele tandwielen. Volgens mij zei rudy dat er ook nog weinig mee te winnen was. Rond 190 pk op de krukas.

    #17509590

    Wat is dat precies een FSI vervanger?

    #17509591

    zie site Mathijssen technics

    #17509592

    Kheb nog een SFI kastje liggen,maar helpt dat nu zoveel aan het vermogen?De ruimte van de luchtinlaat word enkel kleiner,maar of dat omzet in meer vermogen:hmmz Kdacht eigelijk gewoon dat het handig en nodig is voor een motorombouw in een corsa/tigra door plaatsgebrek.:wtf

    #17509593

    Volgens mij is het eerder een restrictie maargoed. De std box is lekker ruim.

    #17509594

    Het verschil is gewoon dat bij een sfi vervanger de lucht direct je inlaatspruitstuk in gaat en dus niet in die sfibox blijft “hangen”.
    Dus een sfi vervanger zorgt er voor dat je een betere cilindervulling heb. ik had hem ook op me gsi icm met 63mm groep a uitlaat vanaf blok tot aan achter en hield een gechipte c20xe bij dus sfi vervanger help wel:D

    #17509595

    Op een turbo motor zou ik zeggen ja, maar op een atmo motor zeg ik toch echt nee. Die SFI box is er niet voor niks opgezet. En met alleen een andere chip in je ecu heeft die motor echt NIET zoveel lucht nodig.

    #17509596

    origineel gepost door bbg_gendt
    Op een turbo motor zou ik zeggen ja, maar op een atmo motor zeg ik toch echt nee. Die SFI box is er niet voor niks opgezet. En met alleen een andere chip in je ecu heeft die motor echt NIET zoveel lucht nodig.

    Met een SFI vervanger heb je niet zo’n aparte luchtwerveling zoals in een SFI box heb ik me laten vertellen. Dit schijnt beter te zijn voor de prestaties, pin me er niet op vast maar ik vind het wel redelijk logisch.

    #17509597

    aan de 1e kant, gaat de lucht sneller naar binnen met een vervanger

    aan de andere kant, als de lucht meer werveld als het de cilinders ingezogen word,mengt het wel beter met brandstof en heb je eigenlijk een beter mengsel

    #17509598

    origineel gepost door TRPower
    aan de 1e kant, gaat de lucht sneller naar binnen met een vervanger

    aan de andere kant, als de lucht meer werveld als het de cilinders ingezogen word,mengt het wel beter met brandstof en heb je eigenlijk een beter mengsel

    wat het laatste betreft wat je zegt… dan heb je het over werveling na het gasklephuis… werveling boven het gasklephuis heeft daar niks mee te maken lijkt me ?

    #17509599

    de werveling zal wel mee naar beneden gezogen worden toch, wel bij volgas in elk geval, dan is er eigenlijk geen restrictie…

    oudere diesels zijn wervelkamer motoren,om alles beter te kunnen mengen… maar dat waren nog 1 gat verstuivers

    #17509600

    origineel gepost door TRPower
    de werveling zal wel mee naar beneden gezogen worden toch, wel bij volgas in elk geval, dan is er eigenlijk geen restrictie…

    oudere diesels zijn wervelkamer motoren,om alles beter te kunnen mengen… maar dat waren nog 1 gat verstuivers

    Ik zou het verder niet weten :P Zelf heb ik voor men C20XE een sfi vervanger omdat ik geen zin had om al die vakjes van de SFI box te schuren voor het spuiten :jerry Sfi vervanger was makkelijker :P

    #17509601

    Tjah ik hoef ook geen gelijk te hebben ofzo, mischien brengt de SFI vervanger wel degelijk wat meer vermogen op, maar als je het dan icm met zo’n leuk sportfilter doet, haal je het weer naar beneden, want je loopt alleen maar warme lucht aan te zuigen :jerry

    #17509602

    origineel gepost door TRPower
    als de lucht meer werveld als het de cilinders ingezogen word,mengt het wel beter met brandstof en heb je eigenlijk een beter mengsel

    Was dit niet alleen van toepassing bij carburateurs?

    #17509603

    origineel gepost door bbg_gendt
    Tjah ik hoef ook geen gelijk te hebben ofzo, mischien brengt de SFI vervanger wel degelijk wat meer vermogen op, maar als je het dan icm met zo’n leuk sportfilter doet, haal je het weer naar beneden, want je loopt alleen maar warme lucht aan te zuigen :jerry

    post je nu uit vermoedens of uit ervaring:hmmz:hmmz

    denk t 2e:hmmz

    #17509604

    origineel gepost door bbg_gendt
    Op een turbo motor zou ik zeggen ja, maar op een atmo motor zeg ik toch echt nee. Die SFI box is er niet voor niks opgezet. En met alleen een andere chip in je ecu heeft die motor echt NIET zoveel lucht nodig.

    sfi box is ontwikkeld voor het mid-range gebied, met een sfi vervanger verleg je dat iets naar t hoge toeren gebied.

    je curve is hooguit iets anders bovenin, maar das minimaal.

    t ziet er gewoon een stuk netter uit als zo’n tupperware koektrommeltje.

17 berichten aan het bekijken - 26 tot 42 (van in totaal 42)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.