Wat kun je allemaal aan een c20 xe doen?

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Wat kun je allemaal aan een c20 xe doen?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 42)
  • Auteur
    Berichten
  • #17211262

    Ik ben hier een beetje aan het lezen en zie dus veel dingen die je kan veranderen aan je c20xe. Mijn vraag is nu wat dingen zijn die rendabel zijn. Zo heb ik gelezen dat andere zuigers weinig vermogenstoename zouden geven. De c20xe gaat in een a manta komen. Wat ik er aan wil doen:

    -Anderen carterpan en olie aanzuigbuis.
    -4 in 1 spaghetty uitlaat
    -Andere nokkenassen(welke weet ik niet, eventuele hulp welkom)
    -Lichtervliegwiel
    -verstelbare nokkenas poullies
    -lexmaul inlaat
    -laten chippen

    Wat zijn verder nog dingen waar je vermogen mee kan winnen? Ik heb begrepen dat als je andere zuigers neemt je een nokkenas kan nemen met meer lift?

    #17509564

    cillinderkop laten bewerken.. (in en uitlaat..)
    verstelbare brandstofdruk… fse bijv
    sportkoppeling (geen vermogen winst)..maar wel nodig

    :hmmz:hmmz :thumbup

    #17509565

    Wat wil je er voor uitgeven?
    Ik heb met de xe ervaring met de sfi vervanger icm met een chip en dat is alvast prima merkbaar……

    #17509566

    groep a van voor tot achter, trottle bodies:wub:wub

    idd een chip en een sfi vervanger doet ook veel:D

    mvg nick

    #17509567

    Wat ik er voor uit wil geven weet ik niet precies. Auto moet gewoon voor op de weg blijven. Het wordt waarschijnlijk een groep n uitlaat van simons

    #17509568

    heb zelf dseze motor in de manta en heb op moment 174 pk, sfi vervanger, groep N uitlaat groep a spruitstuk en op maat gechipt. rijdt erg goed koppel is 230 bij de krukas en 206 op de wielen dacht ik.

    #17509569

    ik heb een:
    lexmaul, 4-1, groep A, andere nokkenassen, bdr en chip.

    dat gaat aardig vooruit, hoeveel pk en wat de koppel is weet ik nog niet. Binnekort komt er een vrijprogrameerbaar systheem op.. Als ik ze kan vinden andere verstelbare nokkenastandwielen.

    Later of volgend jaar lichter vliegwiel, sper, sportkoppeling.

    Dan ben ik er voorlopig ff klaar mee.

    #17509570

    Nokkenas van Kent cams (AST1612) kost ongeveer voor een set €450 + €200 voor een paar verstelbare tandwielen en blijft dan nog normaal berijdbaar, ongeveer 16 pk meer afhankelijk van de rest van de motor. Kent cams slijpen ook nokkenassen, dit is een stuk goedkoper, moet je bij hun op de site kijken.

    #17509571

    (motor) gasklephuizen erop maken ipv. van zo’n dure lexmaul inlaat heb je meer aan en is goedkoper als je het zelf kan maken :thumbup

    #17509572

    Heb een gechipte XE met verhoogd brandstof druk dmv ander membraan.
    geloof dat andere injectoren ook nog een goeie optie zijn maar daar heb ik geen kaas van gegeten.

    #17509573

    setje webers erop :P geeft ook wat vermogen en leuker geluid wat ik gehoord heb….

    #17509574

    Sorry voor het lang niet reageren maar had het druk. Het plan is intussen gewijzigd. Ben naar een aantal manta’s wezen kijken maar het was telkens een teleurstelling. Mijn budget voor de auto kwam niet overeen met wat ik er voor kreeg, daarom heb ik sinds vandaag een c kadett achter het huis staan. De motor moet nog steeds een c20xe worden. Kan iemand me misschien uitleggen wat de verstelbaren nokkenas tandwielen precies doen.

    Verder heb ik ook al verhalen op internet gelezen dat de lexmaul niet zo veel zou doen?

    Wat is het maximale aantal graden van een nokkenas dat ik kan nemen voordat ik mijn hele motor aan moet passen?

    Lichter vliegwiel, is dit merkbaar of gewoon niet doen?

    Wat in elk geval vast staat:
    Andere nokkenassen.
    4 in 1 uitlaat met een groep N simons racing

    Het is geen auto voor dagelijks vervoer, maar ook niet 1 voor op de racebaan. Hij moet zo af en toe op meetings een keer leuk mee kunnen komen en ik moet er een beetje mee kunnen driften, maar dat kan met een standaard c20xe al wel.

    #17509575

    met verstelbare nokkenastandwielen kan je je nokkenassen echt ”fijn” afstellen, dus het maximale eruit halen

    nokkenas grades, die je met orriginele injectie en delen kan blijven rijden is 267 graden of uiterst 272 graden,daarna mechanise stoters, en sterkere veren

    lichter vliegwiel is zeker wel te merken, de motor kan makkelijker op toeren komen door minder massa

    en een lexmaul… t is wel leuk, en je merkt het zeer zeker wel…

    en als je alles dan op de bank, door iemand met verstand ervan af laat stellen heb je n aardig vermogen onder de kap

    #17509576

    De verstelbare nokkenastandwielen hebben dus alleen zin als ik iemand met verstand het boeltje echt fatsoenlijk laat afstellen. Ik denk dat ik dan voor 272 graden nokkenassen ga, dan hoef ik tenminste alles nog niet aan te passen. Misschien leuk projectje voor over een paar jaar. Bedankt voor de info.

    #17509577

    Ik heb evt nog een 4-1 te koop…:agent

    #17509578

    moet in een A manta komen he pastry…
    das een RWD auto ;)

    #17509579

    Het plan van de manta is gewijzigd. Ik ben nu in het bezit van een c kadett

    #17509580

    is ook een RWD auto…
    dus dan heb je niets aan een FWD spruitstuk

    #17509581

    Dat klopt inderdaad. Heb de aandrijfas en de carterpan gereserveerd. Die ga ik woensdag ophalen.

    #17509582

    Ik heb de motor thuis staan samen met de aandrijfas en de manta carterpan. Het is een motor met dis ontsteking m2.8 dus

    Nu ben ik dus aan het rondzoeken wat ik het beste aan mijn motor kan gaan doen. Wat vast staat:

    Mtech SFI vervanger
    Spaghetti uitlaat en simons groep N 63mm
    Andere nokkenassen
    Chippen

    Ik hoop met deze setup ergens tussen de 170 en 200 pk te komen. Mijn vraag hierbij is nu, welke nokkenassen moet ik nemen? Wat is een goed merk en wat prijs kwaliteit verhouding betrefd goed?

    Zijn verstelbare nokkenas poullies een goede investering of is dit verschil minimaal?

    Welke chip kan ik het beste nemen?

    Wat is verder nog een goede investering. Aangezien ik nog geen brandstofpomp etc heb is het misschien verstandig om gelijk de brandstofdruk te verhogen met misschien ook andere injectoren?

    #17509583

    Met de setup die je noemt mag je blij zijn als je rond de 170-180pk haald.. 200pk haal je er zeker niet mee..

    #17509584

    ik snap dat je niet zo maar even 200 pk haalt. Als ik rond de 170 – 180 uit kom ben ik blij. 170 is toch wel mijn doelstelling.

    #17509585

    Ik was erg te spreken over de Catcams nokkenassen, type weet ik niet uit mijn hoofd maar was 274 graden 12mm lift. Heb je wel andere klepveren bij nodig. Maar dan heb je wel waar voor de geld, en kan je van het geld van die tandwielen wel bijna die klepveren kopen.

    #17509586

    Deze dus, wel verstandig om goed te laten chippen daarna. Rijd iemand mee rond met 190 pk met deze setup.

    ◄ 4600733 ►
    INLAAT UITLAAT

    klepspeling 0.00mm 0.00mm
    duratie [0.1mm+s] 274° 274°
    duratie [1.0mm+s] 236° 236°
    klep lift
    12.00mm 12.00mm
    nok lift – –
    klep spreiding 110° 110°

    timing [1.0mm+s] 8/48° 48/ 8°
    lift in BDP
    2.00mm 1.95mm

    NODIGE ONDERDELEN
    klepveren: PAC-D92009
    veerschotels: 99341
    nokvolgers: O.E.M.

    #17509587

    Dit is wel intressant, maar ik neem dan aan dat ik dan een chip moet laten schrijven op de bank voor mijn auto?

    Heeft verder iemand nog een reactie op de vraag van het verhogen van de brandstofdruk en misschien vervangen van injectoren of heeft dit geen zin? En dan nog de vraag over de verstelbare nokkenaspoullie’s.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 42)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.