wat is verbruik B corsa diesel

Forumindex Forums Modellen Corsa wat is verbruik B corsa diesel

• Dit onderwerp bevat 0 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren geleden door .
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur

Aangezien ik best wat Km rij gemiddelt zo’n 600km per week zit ik aan een diesel te denken ,nu zag ik een leuk b corsa 1.7D,maar wat is gemiddelt het gebruik van zoiets.
    rij nu met een Astra f station 1.6 benzine met een gemiddelt verbruik van 1op13/14

60pk versie toch??

Op de snelweg moet 1op20 haalbaar zijn in stad zal rond 1op15 zijn.

Zit echt naar wat anders te kijken wand vertank gemiddelt een 300 euro per 4 weken enkel voor mijn werk ,dan tel ik de prive km er nog niet bij.
    zit ook naar G3 te kijken eventueel weet niet wat voordelliger is

als je dan een Corsa-B zoekt, zeok dan een 1.5TD die zijn lekker zuinig, en zit nog enigzins leven in zo’n motortje..

Willem

Paar jaartjes geleden hebben wij thuis zo’n Corsa 1.5 TD gehad. Toevallig kwa looks exact het zelfde als die van mij (alleen niet verlaagd.

Zoals Willem aangeeft viel mij ook op dat het blokje aardig in het verkeer mee kwam. Hij loopt lekker door en is behoorlijk zuinig (verbruik durf ik niet meer te zeggen). Het gaat om een oud Isuzu blok die naar mijn idee niet kapot te krijgen is! Het was een 99’er maar liep als een nieuwe, zelfs toen het blokje de 300.000 had gepasseerd. Auto is verkocht i.v.m. minder rijden alleen zit ik nu met hetzelfde probleem als jou en ben ik ook weer opzoek naar een Dieseltje.

Ervaring met een 1.7D heb ik niet maar als mijn volgende diesel toch een corsa B word, word het zeker de 1.5 TD.

Ik heb een 1.7TD in mijn corsa A, hiermee heb ik over 40.000km een gemiddeld verbruik van 1 op 19

Ik rij met 110 pk en 200 Nm.

Ik adviseer ook een turbo diesel, deze zijn net iets vlotter en halen hetzelfde verbruik als een normale diesel.
    De 1.5 en 1.7 motoren zijn van het merk Isuzu (de mercedes onder de opel diesels).

Mijn motor heeft meer dan 450.000 km gereden, echt een toppertje :thumbup
    (en nee ik rij niet rustig)

Wat is begrijp is het raadzaam on een 15TD te kopen als ik een corsa wil hebben.
    die corsa die ik op het oog had was niets ,dus we kijken weer even verder ,wil wel snel wat anders wand moet binnen kort nog grotere afstanden gaan rijden en de benzine kosten rijzen de pan uit op deze manier .

Tussen de diesels staat wel HEEL VEEL bocht hoor, kijk daarmee goed uit..

een 1.5TD zal aardig zuiniger rijden als een 1.7D, en een stuk vlotter..

willem

Ik heb een corsa b 1.7 diesel met airco en die van mij rijd gemiddeld 1op 19/20. En die van mij komt ook goed mee met het verkeer.
    Heb laatst groot onderhoud gedaan en de motor zag er nog als nieuw uit en heeft nu 238.000 km gereden. En zelfs met airco aan is die zuinig. Ik zou persoonlijk gaan voor 1.7 diesel, ivm eventuele kans dat de turbo kapot gaat van een 1.5td.
    Maar het blijft je eigen keus.

Langjarige gemiddelde van onze ouwe Corsa 17d was idd zo tussen de 1 op 19/20. Ach ja, toen kostte de zonnebloemolie maar 50cent per liter :wors . Blokje is superbetrouwbaar, over ca. 100k 0 problemen en 0 motoronkosten gehad. Verpakking lostte langzaam op (roest) en het onderstel vroeg om regelmatig onderhoud (wiellagers).

1.5TD kan je tenminste nog beetje kietelen als je daar interesse hebt.

Is tenminste wel oer betrouwbaarblok die isuzu’s.. Meende 75pk standaard. 1.7TD (DT/TDS) heeft 82pk en die kun je gemakkelijk zonder onkosten over de 100pk jagen.

Als ik corsa zou gaan rijden zou ik zeker voor de isuzublok gaan.

Zoals freek corsa zegt 450.000km is niks voor zo’n blok zelf heb ik er nu ook 506.000km mee gereden en vaak genoeg boven de 160.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.