wat is nu beter?

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) wat is nu beter?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 31)
  • Auteur
    Berichten
  • #17214669

    wat is nu beter:hmmz

    1 dikke intercooler buizen 60mm: lucht gaat er makkelijk dus sneller door heen.

    2 dunne intercooler buizen 50mm: zit minder volume in dus bouwt meer en makkelijker druk op.

    #17558350

    volgens mij is 55mm het beste omdat de gasklep dat ook is
    kheb zelf 63mm maar vind het niet egt wat en is iets te groot volgens mij

    #17558351

    welk turbo heb je erop dan gewoon k16

    #17558352

    heb nu een garrett gt2871r

    maar het valt mij op de pijp naar de intercooler erg dun is, heb hem niet gemeten maar denk rond de 50mm.

    en nu vraag ik me af of ik de rest van de buizen naar de intercooler nu beter in de zelfde diameter kan houden of wat dikker?
    de aansluitmaat van de intercooler is 60mm

    de set die ik gekocht heb komt onder een astra f weg met 326 pk
    denk dat ik zelf rond de 270pk wil gaan rijden.

    #17558353

    jha heb je de intake ook orineel dan zal ik wel 50 doen.
    anders gewoon 60mm dan kan kan zat met een garret en grotere intake erop en stuk van afzagen zodat die ook 60 word

    #17558354

    gat van de gas klep is rond de 55mm dus groter is niet nodig toch?

    heb je de garret met downpipe en ramshoorn spruitstuk van marktplaats gekocht?
    de gene die een k16 voor inruil vroeg?

    #17558355

    ja die van d. nieboer.
    heb met inruil 500.- gegeven.

    spruitstuk, turbo en 76mm downpipe
    spruitstuk is bij de flens gescheurd.

    #17558356

    hmm
    die heb ik zaterdag bij nieboer zien liggen toen ik mn cali daar ophaalde…
    idd jammer dat t spruitstuk gescheurd was…maar hangt ook wel een aardig gewicht aan natuurlijk…

    ik zou zelf voor een pijp gaan die net zo groot is als de gasklep… minste drukverschillen

    #17558357

    origineel gepost door TRPower
    hmm
    die heb ik zaterdag bij slurfjey zien liggen toen ik mn cali daar ophaalde…
    idd jammer dat t spruitstuk gescheurd was…maar hangt ook wel een aardig gewicht aan natuurlijk…

    ik zou zelf voor een pijp gaan die net zo groot is als de gasklep… minste drukverschillen

    heb jij je corsa geruid tegen die calibra?
    heb die calibra daar vorige week ook zien staan zag er zeer goed uit.

    ik ga het spruitstuk onder de buizen verstevigen ik ga er van uit dat het dan goed is. maar eerst ga ik hem polijsten want hij ziet er nu niet uit.

    #17558358

    ja,ik heb mn corsa ingeruild op die cali^^

    ben alleen nog aan t twijfelen of ik dr orrigineel plastic omheen ga doen,of dit er omheen hou

    ik zou zelf idd ook het spruitstuk verstevigen…er zitten in t midden van t blok toch een paar boutgaten? kan je daar vandaan niet een steuntje maken ofzo?

    #17558359

    origineel gepost door E+Bkadett
    ja die van d. nieboer.
    heb met inruil 500.- gegeven.

    spruitstuk, turbo en 76mm downpipe
    spruitstuk is bij de flens gescheurd.

    :thumbup:thumbup:thumbup
    goei deal gemaakt:P

    #17558360

    dus een nissan spruitstuk met let flens..?

    #17558361

    nope, volgens mij was dit eentje van Courtenay Sport?

    #17558362

    spruitstuk is helemaal van rvs is denk ik door iemand zelf gelast.

    de downpipe 76mm met stukje orginele er naast

    spruitstuk is bij 3 buizen van de flens los gescheur.
    2 buizen zijn aan de buiten kant zwart dus er is ook een stuk zo mee gereden.
    ze waren van af de binnen kant TIG aan de flens gelast

    #17558363

    nice :P

    vraag me wel af of poleisten helpt en of het dan ook mooi blijft door de temp :(

    #17558364

    vast lassen en gaan met die turbo:thumbup

    #17558365

    binnen en buitenkant lassen was mijn gedachte toen ik t daar zag liggen
    ik wilde t meenemen,alleen zei hij dat iemand anders t op zondag zou halen :(

    dit was toch een turbo van een astra f met let?
    hij heeft die motor nu in elk geval in een a corsa hangen

    trouwens zijn eigen kadett nog binnen zien staan??

    #17558366

    komt uit die goud kleurige astra f die heel lang op marktplaats stond.
    hij het hem gekocht voor in zijn a corsa maar het spruitstuk paste niet.
    voor zover ik weet heeft hij het blok weer orgineel gemaakt en verkocht.
    in zijn corsa zit volgens mij het zelfde blok nog met kkk 24 turbo.

    die kadett heb ik heel vaak gezien op treffens waar hij ook is is hij altijd eerste met zijn kadett en ik tweede:(
    zijn interieur is super mooi. :wub

    zijn site:
    http://www.dickynieboer.nl/

    #17558367

    STOM FORUM, die man heet geen slurfje :vertag

    :wtf

    Mag ik in een link niet eens zijn naam zeggen ?

    w w w . d i c k y n i e b o e r . n l

    zo mag het lekker wel :cool:

    #17558368

    zou je t niet tiggen met backing gas?

    #17558369

    origineel gepost door mayhem
    zou je t niet tiggen met backing gas?

    :wtf
    ben maar een hobby lasser

    als het mij niet lukt heb ik al een rvs las bedrijf via mijn werk.

    #17558370

    Voor de laspitjes binnen in…..
    als er 1 los komt kan je je turbo gedag zetten

    #17558371

    Spruitstuk is idd door iemand zelf gelast met backing gas. Is trouwens RVS 321.

    #17558372

    wel 347 als toevoegdraad gebruiken dan :thumbup

    en zoals gezegd bloemkooltjes aan de binnenkant kunnen loskomen bij hoge temps. dus goed met backinggas lassen!

    #17558373

    Wat ik zou doen,

    Van de turbo naar de intercooler een dikkere buis gebruiken dan van intercooler naar gasklep.
    De lucht vanuit de turbo is warm dus uitgezet, dan gaat het de intercooler in en wordt afgekoeld.
    Koude lucht is veel compacter dus mag er een dunnere buis naar de gasklep.

    Maar like said, gebruik je de orginele gasklep? dan zou ik niet boven die 55 mm gaan.
    Dus van intercooler naar gasklep.. Anders loopt het allemaal ‘vast’ bij de gasklep..
    Monteer wel ff zo’n eds inlaat hoedje.. die dus 55mm is qua doorlaat :)

    Van de turbo naar de intercooler zou ik dan 60mm pakken als de aansluitingen dit toelaten… Moet niet zo zijn dat er op de intercooler maar 50mm aansluitingen zitten want dan heeft het nog geen nut..

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 31)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.