Wat is er toch aan de hand met mijn Astra??

Forumindex Forums Modellen Astra Wat is er toch aan de hand met mijn Astra??

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 34)
  • Auteur
    Berichten
  • #17261866

    Hey iedereen,

    Mijn Astra (1.6 8v uit 2001) heeft sinds een tijd een vervelend probleem en nu weet ik het ECHT niet meer :swear .
    Ik begin bij het begin:

    De nokkenas van mijn Astra tikt (erg), dit blijkt veel voor te komen? Nu heeft de auto het vervelende probleem dat hij inhoudt bij hoge toeren en dan op 3 cilinders gaat lopen! Foutcode P0304.
    Aangezien niemand mij PRECIES kon vertellen wat nou het probleem is is het volgende gebeurd:
    -Bougies vervangen (nieuw) Origineel opel
    -Bobine vervangen (gebruikt en geen garantie, goedkoop)
    -Garage heeft volgens hun injectoren gewisseld met die van een andere Astra, dit was het probleem niet
    -ECU recent gewisseld met een gebruikt exemplaar, nu valt de auto steeds vaker uit onder het rijden, bij plotseling terug laten vallen in de toeren, dit deed hij met de vorige ECU héél af en toe.

    Overigens start de auto redelijk slecht en valt vaker uit meteen na starten.

    Kan iemand mij AUB helpen? Is het de ECU, distributieriem, bobine, nokkenassensor, nokkenas (vanwege het harde tikken)?? :wtf
    Ik weet het echt niet meer.

    Als iemand het probleem kan oplossen (monteur?) breng ik je de auto en maak het maar tegen wat het kost. Wordt het te duur dan gaat hij toch echt de deur uit:(

    Heel veel bedankt!!

    #18191985

    Welke 8v heb jij?

    erg klep. Bekijk ook je vacuumslangen eens. Van je carterontluchting die van je blok naar het gasklep gaan. Kun je zo los trekken n door blazen. Heb je last van majo op je oliedop? (Sludge)

    #18191986

    @robert_corsa wrote:

    Welke 8v heb jij?

    erg klep. Bekijk ook je vacuumslangen eens. Van je carterontluchting die van je blok naar het gasklep gaan. Kun je zo los trekken n door blazen. Heb je last van majo op je oliedop? (Sludge)

    Hey,

    Ik heb de Z16SE.
    Wat moet ik zien aan de vacuumslangen? Koelvloeistof is altijd netjes op peil. Zag inderdaad een beetje bruine drab aan de vuldop maar niks geks.
    EGR klep was bij de vorige ECU uitgelezen want deze was uitgetrokken en met de vervangende ecu kreeg ik een foutmelding van de EGR. Nu weer ingestoken en de foutmelding is weg. Mijn EGR is dus niet afgedopt denk ik.

    #18191987

    Tweede topic met gelijke vraag verwijderd.

    #18191988

    @Andre_Ede wrote:

    Tweede topic met gelijke vraag verwijderd.

    Geen idee hoe dat kon, anyway: thanks!

    #18191989

    Niemand meer?? :hmmz

    #18191990

    EGR klep, uitval veroorzaken.
    Als je nokkenas echt uitgesleten is kan deze ook het probleem veroorzaken van uitvallen en in hogere toeren niet goed lopen.
    Als die op 3 cilinders loopt heb je al eens gekeken of je weet welke cilinder het is en is het steeds dezelfde?
    Zoja, denk ik toch dat het iets met je bobine te maken heeft. Distributie timing staat die nog wel goed?

    Lukraak onderdelen wisselen lost meestal niet veel op. Zeker ECU wisselen niet.

    #18191991

    Oke, dus EGR klep = blinde pakking monteren?
    -Nokkenas is erg uitgesleten, steeds Cilinder 4 :(
    -Auto valt vaak uit NADAT ik heel fftjes hoog in toeren ben gekomen maar niet lang genoeg dat hij op 3 poten gaat lopen. Ik denk dus idd samenhang.
    -Timing is nog niet gecontroleerd, moet ik even bij garage voor langs.

    #18191992

    Gewoon vervangen, als die stuk is en je monteerde blinde pakking verandert je probleem niet.

    #18191993

    Oke, bij mijn oude ECU was de EGR klep uitgeschreven.
    /Bij deze werkt hij dus weer, dus nieuwe EGR klep halen en blinde pakking ertussen.
    /Dan toch maar nokkenas vervangen denk ik. Moet nokkenassensor dan ook meegepakt worden?

    #18191994

    Trek de stekker van de egrmklep maar los en rijd dan eens paar dagen rond.

    #18191995

    Volgens mij is je nokkenassensor gewoon aan het overlijden…

    #18191984

    EGR klep stekker los getrokken. Zal dit even zo laten.
    Waarop baseer je nokkenassensor defect, Botho?

    #18191983

    Nokenassensor zou kunnen, maar dan zou je de toerenteller ook zien dansen in de meeste gevallen voordat die uitvalt of bij starten

    #18191982

    @Haasje17 wrote:

    Nokenassensor zou kunnen, maar dan zou je de toerenteller ook zien dansen in de meeste gevallen voordat die uitvalt of bij starten

    Dat doet hij niet, valt gewoon terug in toeren volgens de teller en dan uit. Kan hem mee vervangen, voor die 3 tientjes. Maar denk zelf dat het meer de nokkenas is icm de egr klep.

    #18191996

    Zojuist gaan rijden met egrklep stekker uitgetrokken. Op 80 weg ff doorgereden en toe hield de auto in en ging het mm lampje flikkeren. Heb de auto tijdens het rijden uitgelezen en voorheen kreeg ik een opgeslagen P0304, terwijl ik nu een pending code P1405 krijg (EGR). Is dit omdat hij los gekoppelt is en waarom krijg ik dan geen P0304 meer?

    #18191997

    Heb al gezien bij versleten nokkenas dat er onvoldoende kleplift over was om een goede verbranding te kunnen krijgen, daardoor liep de auto op 3 cilinders

    Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

    #18191998

    @wim-v6 wrote:

    Heb al gezien bij versleten nokkenas dat er onvoldoende kleplift over was om een goede verbranding te kunnen krijgen, daardoor liep de auto op 3 cilinders

    Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

    Maar was dit constant of alleen bij hoge toeren zoals bij mij?

    #18191999

    Zojuist weer vertrokken en nu zag ik dat hij de p1405 toch opgeslagen had. (MM lampje)

    #18192000

    EGR

    Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

    #18192001

    als je de auto een aantal keer start als die weer is aangesloten verdwijnt de melding vanzelf, meestal na 2 keer.

    #18192002

    Melding is inderdaad weg. Ik ga een nieuwe EGR bestellen. Is het nou verstandig om hem meteen af te doppen?
    Het is een Z16SE, moet hij dan bij de dealer uit geprogrammeerd worden?

    #18192003

    Nieuwe meteen afdoppen is wel verstandig.

    #18192004

    Oke, maar hij hoeft dan niet ook nog uit geprogrammeerd te worden?

    #18192005

    Nieuwe :O die dingen kosten een godsvermorgen en zeker om het maar naast je blok te hebben hangen….
    Ga anders ff naar de sloop en haal er daar een voor een paar tientjes ;)

    Ps die van mij hangt in de stekker en dus werkend naast mijn blok. Nergens last van en doet gewoon wat hij moet doen, namelijk helemaal niks :D

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 34)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.