Wat is er nodig voor phase 3 – 300pk

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Wat is er nodig voor phase 3 – 300pk

20 berichten aan het bekijken - 51 tot 70 (van in totaal 70)
  • Auteur
    Berichten
  • #18040547

    @RISL wrote:

    Tja, het is een vlinderklep, dus geeft inderdaad wat weerstand. Maar 3″ met vlinderklep geeft een groter doorstroomoppervlakte dan 2,5″ zonder klep….

    tja ik heb er dus een, maar kon em met geen mogelijkheid er tussen krijgen.
    misschien toch nog maar ff gaan kijken of die voor de cat kan.. dan wordt het maar vlammen kotsen :P

    #18040548

    mijn 3inch maaakt echt geen overdreven geluid, zit zelfs een keurings raport bij en dat dan ook nog voor duitse normen, en die zijn strenger dan in NL kwa db’s etc.
    zal wel eens opzoeken wat er op dat raportje staat

    #18040549

    @Erwin_Astra wrote:

    mijn 3inch maaakt echt geen overdreven geluid, zit zelfs een keurings raport bij en dat dan ook nog voor duitse normen, en die zijn strenger dan in NL kwa db’s etc.
    zal wel eens opzoeken wat er op dat raportje staat

    mijnes maakt ook geen overdreven geluid, daarom zou ik die klep er maar al te graag tussen hebben.

    #18040550

    @dion87 wrote:

    @Erwin_Astra wrote:

    mijn 3inch maaakt echt geen overdreven geluid, zit zelfs een keurings raport bij en dat dan ook nog voor duitse normen, en die zijn strenger dan in NL kwa db’s etc.
    zal wel eens opzoeken wat er op dat raportje staat

    mijnes maakt ook geen overdreven geluid, daarom zou ik die klep er maar al te graag tussen hebben.

    waarom dan zo’n klep??? voor meer kabaal/minder ? snap het ff niet hoor :wtf

    #18040551

    @royv10 wrote:

    ja dat raad ik hem ook aan maar hij wil het geluid toch wat beperkt hebben vandaar..

    maar ik rij met 3inch tot middendemper en dan weer 2.5ich tot einde en bijna zelfde setup ex. zuigers, drijfstangen, uitlaat nok en eds inlaat. en mijne pakt veel sneller en feller op dus iets klopt er nog niet. en nee geen sleuteltje of wat dan ook..
    is een sensor die wel werkt alleen niet meer helemaal naar behoren en dan komt er bij sommige ook geen storing.

    ja dan is 2.5inch meer dan zat, ik ga ook nog wel uitbreiden naar vol 3inch alleen we leen dikke demper erin dan.

    Heb je de MAPsensor al een keer schoongemaakt. Wil soms ook nog wel eens helpen. Die van mij trok daardoor soms ook niet.

    #18040552

    @Erwin_Astra wrote:

    waarom dan zo’n klep??? voor meer kabaal/minder ? snap het ff niet hoor :wtf

    Die klep plaats je tussen je uitlaat, zodat je je dempers kunt omzeilen.

    @ Dion, gewoon een stukje tussen je uitlaat uitslijpen om die klep er tussen te passen, als het zo niet lukt.

    #18040553

    @RISL wrote:

    @Erwin_Astra wrote:

    waarom dan zo’n klep??? voor meer kabaal/minder ? snap het ff niet hoor :wtf

    Die klep plaats je tussen je uitlaat, zodat je je dempers kunt omzeilen.

    @ Dion, gewoon een stukje tussen je uitlaat uitslijpen om die klep er tussen te passen, als het zo niet lukt.

    ik heb laatst een hele dag onder me auto gestaan, en die ruimte voor je uitlaat is gewoon te klein voor 76mm pijp en nog een klep erbij.
    dan komt die teveel naar beneden en rij je zo heel je uitlaat aan gort bij de eerste drempel

    #18040554

    Ow, ja, dat zou inderdaad wel een krap kunnen worden.
    Dan een kortere middendemper en in de ruimte die dan vrijkomt, zou die klep kunnen passen…..maar dat is wel vervelend ja, dat er zo weinig ruimte is.

    Past hij ook niet in het uitlaatdeel dat onder je motor door loopt?

    #18040555

    daar heb ik nog niet echt naar gekeken, maar dan komt die dus voor de cat :P
    maar de tunnel is zoiezo te smal ervoor

    ik heb er zoiezo niet echt haast mee, moet eerst nog wennen aan deze uitlaat haha.

    #18040556

    Ja, waarom niet voor de kat? Heb je nog minder tegendruk en weet je ook zeker dat je je kat niet verbrandt als je je auto te rijk zou afstellen.

    #18040557

    daar ben ik me bewust van, maar ook dat het dan een vuurspugend monster wordt haha.
    en weet niet of die klep het dan wel zo lekker vind en het goed blijft doen… of gaat lekken..

    #18040558

    Een vlam uit een let of leh te krijgen is best lastig hoor… ik heb allebei gereden zonder kat en een vlam is echt zeldzaam.

    Ligt ook aan goede afstelling

    #18040559

    Maar je hoeft niet na de klep niets te doen hè.

    Ik wilde met mijn Astra Coupé vanaf de klep naar een dikke pijp aan de zijkant, achter het voorwiel.
    Mochten er dan vlammen uitschieten, zitten ze tenminste niet onder de auto. Maar inderdaad, zoals hierboven al wordt aangegeven, is die kans niet zo groot. Een turbo in de uitlaatlijn vlamt sowieso al wat minder snel dan een atmosferische of met compressor aangedreven blok.

    Op 100% Tuning was vorig jaar Guerilla aanwezig met enkele auto’s van hun klanten. Bij eentje schoten er ook de vlammen uit, was geen probleem volgens Guerilla zelf.

    #18040560

    thanks voor de reacties :P maar ik kijk het eerst nog wel ff aan.. eerst maar eens chippen en een nieuwe bumper :jerry

    #18040561

    :thumb
    Geen aquamist toepassen? :jerry

    #18040562

    hahaha nee, dan zou ik eerder voor spiraal op de intercooler gaan met een nos fles eraan :P

    aquamist is leuk, maar het regent zovaak in nederland dat het eigenlijk beetje overbodig is :jerry

    #18040563

    :thumb
    En geen versterkte internals verder?
    Heb je eigenlijk een andere uitlaatspruitstuk?

    #18040564

    voorlopig ff niet, misschien later wel.. moet maar ff kijken hoe het zit met de cashflow

    rij met een standaard LEH spruitstuk

    #18040565

    @dion87 wrote:

    hahaha nee, dan zou ik eerder voor spiraal op de intercooler gaan met een nos fles eraan :P

    aquamist is leuk, maar het regent zovaak in nederland dat het eigenlijk beetje overbodig is :jerry

    watermethanol injectie is goedkoper dan lachgas flessen leeg spuiten op je IC.
    Ik ben zelf helemaal op geblazen motoren echt fan van watermethanol injectie..

    Heerlijk spul..

    #18040566

    Water methanol op een atmo motor doet al heel wat.:grin:

    Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk

20 berichten aan het bekijken - 51 tot 70 (van in totaal 70)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.