Wat is er nodig voor phase 3 – 300pk

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Wat is er nodig voor phase 3 – 300pk

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 70)
  • Auteur
    Berichten
  • #18040522

    @royv10 wrote:

    ja vriend van me heeft nu ook de regal inlaat en uitlaatnokkenas en de eds inlaat erbij ben benieuwd wat hij gaat halen op de bank

    Is dat die grijze coupe turbo opgebouwd bij DHZ Twente ? Ik heb het opbouw topic gevolgd vandaar :D

    #18040523

    ja klopt had eerst alleen de inlaat nok maar nu ook de uitlaat nok erin

    #18040524

    Ligt er al een volledig 3 inch uitlaat onder ? was volgens mij de bottleneck bij de run toen of niet ?

    #18040525

    nee hij rijd wel nog met 2.75″ downpipe en de rest 2.5″ wel zonder race kat nu.

    de eerste naar eds was niet zo best waren nog veel mankementjes

    er is nu nog 1 ding waardoor die ff gaat en dan weer inhoud en daarna weer gaat
    na ff een reset is t weg en gaat die als een gek maar blijft terug komen na tijdje en hij leest helaas nix af met uitlezen..
    moet toch 1 of andere sensor zijn maar welke… als dat eruit is gaat hij de bank weer op

    #18040526

    @NoFear1696 wrote:

    @dion87 wrote:

    ik moet nog steeds me wagen chippen.. maar wil het meteen goed doen met phase 3 erop.

    wat heb je daar nou echt bij nodig, en wat is handig om te hebben.

    mijn huidige specs:

    CDTi airbox met inleg filter
    LEH Turbo
    FMIC met 63mm pijpwerk
    76mm tophat
    regelbare brandstofdrukregelaar
    76mm uitlaat met 200cell kat
    alle koelvloeistofslangen vervangen door siliconen
    dual core radiator
    forge dumpvalve

    en wat ik zoiezo nog wil halen is:

    80mm LMM
    470cc brandstofinjectoren
    Vectra C CDTi aanzuigbuis

    dus wat heb ik nog meer nodig, en wat is handig… advies graag

    80mm lmm behuizing heb ik hier liggen. zie marktplaats ;)

    heb em zien staan, maar op marktplaats bieden ze al 120.
    en de slangen heb ik zoiezo niet nodig, dus moet nog ff kijke

    #18040527

    heb mijn ctdi filterbak op de sloop gehaald voor 30euro :jerry :jerry :jerry
    en hij is niet zeldzaam ofzo want hij had er 3 liggen.

    #18040528

    @royv10 wrote:

    nee hij rijd wel nog met 2.75″ downpipe en de rest 2.5″ wel zonder race kat nu.

    de eerste naar eds was niet zo best waren nog veel mankementjes

    er is nu nog 1 ding waardoor die ff gaat en dan weer inhoud en daarna weer gaat
    na ff een reset is t weg en gaat die als een gek maar blijft terug komen na tijdje en hij leest helaas nix af met uitlezen..
    moet toch 1 of andere sensor zijn maar welke… als dat eruit is gaat hij de bank weer op

    Had eerst een 3 inch uitlaat niet beter geweest dan ? Hij knijpt nu bij de 2.5 inch. bij mij spoelde turbo duidelijk veel harder op na het plaatsen van een volledig 3 inch systeem. Heb geen flenzen maar schuifsysteem zodat de diameter overal gelijk is. Ook dat merk je kan ik je vertellen

    Wel vaag dat de auto geen foutcodes geeft. Ook geen sleuteltje ?

    Onder mijn coupe komt een volledige 2.5 inch milltek. Deze auto wordt op de bank aangepakt tot fase 1. Is een daily dus geen heftige plannen.

    #18040529

    ja dat raad ik hem ook aan maar hij wil het geluid toch wat beperkt hebben vandaar..

    maar ik rij met 3inch tot middendemper en dan weer 2.5ich tot einde en bijna zelfde setup ex. zuigers, drijfstangen, uitlaat nok en eds inlaat. en mijne pakt veel sneller en feller op dus iets klopt er nog niet. en nee geen sleuteltje of wat dan ook..
    is een sensor die wel werkt alleen niet meer helemaal naar behoren en dan komt er bij sommige ook geen storing.

    ja dan is 2.5inch meer dan zat, ik ga ook nog wel uitbreiden naar vol 3inch alleen we leen dikke demper erin dan.

    #18040530

    Arp drijstangboutjes

    #18040531

    @Rayz26 wrote:

    Arp drijstangboutjes

    die ARP boutjes worden verkocht als versterkte boutjes maar zijn in de praktijk niet sterker als de orgienele. :vertag

    #18040533

    @NoFear1696,
    waar baseer je dat op?
    want daar ben ik wel eens benieuwd naar.
    iedereen zweert bij die ARP bouten (heb ze zelf ook erin) ;)

    #18040534

    @royv10 wrote:

    ja dat raad ik hem ook aan maar hij wil het geluid toch wat beperkt hebben vandaar..

    Dan kun je beter toch een 3″ nemen en aan de uitdemper een halfronde aluminium ‘flap’ maken en die een aantal cm achter de uitlaat naar beneden buigen.

    Zo rijden een heel stel maten van me op het circuit, zonder dat ze boven de geluidsnormen uitkomen.

    #18040532

    Ja maar het is geen circuit racer maar gewoon straat en het oog wil ook wat dan ;)

    Gewoon degelijk geluid

    #18040535

    Wij doen dat ook op de dagelijkse wagens. Als je zin hebt in geluid, haal je de flap eraf. Geen zin in lawaai of op het circuit: flap erop.

    Overigens gaan we bij allemaal kleppen in het uitlaatsysteem plaatsen, van Guerilla, ben je gelijk met dat gedoe van flappen af.

    #18040536

    Ja dat bedoel ik gedoe allemaal t is voor dagelijk dus dan moet altijd met zo een flap gaan rijden. Liever dikke demper dan

    #18040537

    Of een Guerilla-klep ertussen, is te bedienen met één druk op een afstandsbediening.

    #18040538

    Ja is ook wel leuk ja maar die klep in t midden is wel minder voor de flow t is maar wat je wil

    #18040539

    Tja, het is een vlinderklep, dus geeft inderdaad wat weerstand. Maar 3″ met vlinderklep geeft een groter doorstroomoppervlakte dan 2,5″ zonder klep….

    #18040540

    @GSI Racer wrote:

    @NoFear1696,
    waar baseer je dat op?
    want daar ben ik wel eens benieuwd naar.
    iedereen zweert bij die ARP bouten (heb ze zelf ook erin) ;)

    de info heb ik via amerikaanse forums. gewoon “ARP bouten test” in typen bij google
    versterkte kopbouten zijn er van verschillende merken en worden aangeraden voor motoren die meer als 8000trpm draaien. dat gaat je zoizo niet halen met je z20let,z20leh of c20let.

    #18040541

    oke duidelijk, maar dat geld ook voor de drijfstangbouten dan?

    #18040542

    ik heb inwendig niets aan mijn z20leh gedaan om 300pk+ te draaien. de orginele houden het prima! (kopbouten/drijstangbouten)
    klik hier maar ff http://www.mopar.nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=3615″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18040543

    Je kan het ook anders zien…
    Als de boel toch uit elkaar ligt en je kan voor een klein bedrag extra wat betere spullen gebruiken, dan zou ik dat doen.
    Daarnaast zijn de meeste ARP spullen herbruikbaar, of te wel als het daarna weer uit elkaar moet (om wat voor reden dan ook), dan hoef je geen nieuwe te kopen.

    #18040544

    @NoFear1696 wrote:

    ik heb inwendig niets aan mijn z20leh gedaan om 300pk+ te draaien. de orginele houden het prima! (kopbouten/drijstangbouten)
    klik hier maar ff http://www.mopar.nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=3615″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    Misschien kan je uitleggen waar op de door jouw aangehaalde pagina staat dat ARP bouten gelijk zijn aan originele bouten?

    Daarnaast gaat dit stuk over motoren uit de jaren 60 / 70, dus in zijn geheel niet te vergelijken met onze nieuwe motoren.

    #18040545

    laten we het er op houden dat ik niet overtuigd ben van de noodzaak van ARP bouten.
    als je er meer info over wil hebben zal je je daar net als mij even in moeten verdiepen. :thumb

    #18040546

    Ik hoef er geen info over, maar jij haalt iets aan en komt met een link die jouw bewering niet staaft.
    Vandaar mijn vraag daarover. ;)

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 70)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.