Wat is er nodig voor phase 3 – 300pk

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Wat is er nodig voor phase 3 – 300pk

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 70)
  • Auteur
    Berichten
  • #17249932

    ik moet nog steeds me wagen chippen.. maar wil het meteen goed doen met phase 3 erop.

    wat heb je daar nou echt bij nodig, en wat is handig om te hebben.

    mijn huidige specs:

    CDTi airbox met inleg filter
    LEH Turbo
    FMIC met 63mm pijpwerk
    76mm tophat
    regelbare brandstofdrukregelaar
    76mm uitlaat met 200cell kat
    alle koelvloeistofslangen vervangen door siliconen
    dual core radiator
    forge dumpvalve
    lichte krukaspoelie

    en wat ik zoiezo nog wil halen is:

    80mm LMM
    470cc brandstofinjectoren
    Vectra C CDTi aanzuigbuis

    dus wat heb ik nog meer nodig, en wat is handig… advies graag

    #18040498

    als je niet ver boven die 300pk gaat zitten heb je hier genoeg aan.
    voor zover ik weet ;)

    #18040499

    300 pk ligt ook erg aan de staat van het blok…. hoeveel km staat er al op je z20let blok?

    #18040500

    er staat nu 144.500 km op.

    ik wil der uiteindelijk nog wel meer uit gaan halen, maar das voor later zorg.
    wil nu eerst rond de 300pk

    #18040501

    hmm 144 is al best veel…ik denk dat je blij moet zijn als je rond de 280 komt.

    #18040502

    oke oke.

    en als ik daarboven wil, komen er zeker gesmeden internals enzo bij kijken.
    of is het af te raden om daar boven te gaan met deze km-stand?

    #18040503

    Mooie spec-lijst Dion. Daar moet je een eind mee komen. Wat ik me nu afvroeg. Kan je met standaard internals 300 pk draaien op een z20let ongeacht de kilometers ? En hoe zit dit met de koppeling van de 5-bak?

    Heb zelf een coupe turbo gekocht voor erbij en wil dit ook gaan doen.

    #18040504

    zover ik weet is 300pk net op het randje.

    ze zeggen dat die standaard koppeling aardig wat kan hebben, maar de mijnes is echt aan vernieuwing toe.
    hij slipt als ik hoog in me toeren rij..

    #18040505

    ik denk dat een sportkoppeling niet verkeerd zou zijn.
    i.c.m het behoorlijke koppel wat erop komt ;)

    ik heb ook een sportkoppeling erin, zo’n baggerding van Ebay.
    die draait gewoon vol door bij 4000 toeren

    #18040506

    daar heb je dus helemaal niks aan.
    als ik me koppeling ga verwisselen haal ik em denk bij courtenay of regal vandaan..

    #18040507

    indd. gewoon een goed merk pakken ;)

    #18040508

    @dion87 wrote:

    ik moet nog steeds me wagen chippen.. maar wil het meteen goed doen met phase 3 erop.

    wat heb je daar nou echt bij nodig, en wat is handig om te hebben.

    mijn huidige specs:

    CDTi airbox met inleg filter
    LEH Turbo
    FMIC met 63mm pijpwerk
    76mm tophat
    regelbare brandstofdrukregelaar
    76mm uitlaat met 200cell kat
    alle koelvloeistofslangen vervangen door siliconen
    dual core radiator
    forge dumpvalve

    en wat ik zoiezo nog wil halen is:

    80mm LMM
    470cc brandstofinjectoren
    Vectra C CDTi aanzuigbuis

    dus wat heb ik nog meer nodig, en wat is handig… advies graag

    80mm lmm behuizing heb ik hier liggen. zie marktplaats ;)

    #18040509

    300pk is echt de max voor z20leh turbo sowieso, boven de 280pk gaan diverse zaken van een z20let het al niet echt leuk meer vinden. Originele koppeling kan in elk geval 430nm aan.. daar reed ik mee in mn vorige auto (z20let)

    #18040510

    @Baas J. wrote:

    300pk is echt de max voor z20leh turbo sowieso, boven de 280pk gaan diverse zaken van een z20let het al niet echt leuk meer vinden. Originele koppeling kan in elk geval 430nm aan.. daar reed ik mee in mn vorige auto (z20let)

    Volgens EDS kan de z20leh 350pk draaien :hmmz ik zit namelijk al op 320pk.
    moet alleen de inlaatspruitstuk van EDS hebben :jerry :jerry

    #18040511

    Ik vind het allemaal knap wat jullie doen, maar voor je houdbaarheid van je blok lijkt me 250 pk voor een zlet de max voor een lang leven. Je kunt uit alle blokken meer persen maar de rek is er een keer uit en dan is het einde oefening. Alles slijt een keer zo hard als je meer dan 100 pk erbij schroeft op een blok dat op 200 pk berekend is. Let wel dit is mijn bescheiden mening.
    Ik ken het kriebelend gevoel om je auto steeds meer te optimaliseren en te verbeteren. Gelukkig denkt niet een ieder hetzelfde. Veel bouwplezier en kijk uit naar de foto’s

    #18040512

    @NoFear1696 wrote:

    @Baas J. wrote:

    300pk is echt de max voor z20leh turbo sowieso, boven de 280pk gaan diverse zaken van een z20let het al niet echt leuk meer vinden. Originele koppeling kan in elk geval 430nm aan.. daar reed ik mee in mn vorige auto (z20let)

    Volgens EDS kan de z20leh 350pk draaien :hmmz ik zit namelijk al op 320pk.
    moet alleen de inlaatspruitstuk van EDS hebben :jerry :jerry

    Volgens Vmax is 300pk de max voor std. z20leh lader. Daarboven moet je de hybride variant hebben, die kan wel 350pk.

    #18040513

    @Baas J. wrote:

    @NoFear1696 wrote:

    @Baas J. wrote:

    300pk is echt de max voor z20leh turbo sowieso, boven de 280pk gaan diverse zaken van een z20let het al niet echt leuk meer vinden. Originele koppeling kan in elk geval 430nm aan.. daar reed ik mee in mn vorige auto (z20let)

    Volgens EDS kan de z20leh 350pk draaien :hmmz ik zit namelijk al op 320pk.
    moet alleen de inlaatspruitstuk van EDS hebben :jerry :jerry

    Volgens Vmax is 300pk de max voor std. z20leh lader. Daarboven moet je de hybride variant hebben, die kan wel 350pk.

    Tuners zijn het idd ook niet altijd met elkaar eens :argue
    EDS en VMax zijn ooit samen begonnen. maar door een onenigheid over de winst verdeling zijn ze uitelkaar gegaan.

    #18040514

    Jep I know..

    #18040515

    Mag ik wat info over cdti luchtfilter.ik heb een bertone turbo heb nu een open luchtfilter maar wil weer voor de orginele gaan maar ik zie dat er cdti luchtfilter wordt gebruikt bij z20let.welke cdti gaat het hier om en welk inlegfilter wort er gebruikt voor het beste resultaten?

    #18040516


    dit is hem. als je bij de de dealer/sloop ctdi zegt weten ze wat je bedoeld. :thumb

    #18040517

    Er zijn ook komplete nieuwe te koop, zowel via de dealer als via TX Autosport (als voorbeeld).

    #18040518

    @Baas J. wrote:

    @NoFear1696 wrote:

    @Baas J. wrote:

    300pk is echt de max voor z20leh turbo sowieso, boven de 280pk gaan diverse zaken van een z20let het al niet echt leuk meer vinden. Originele koppeling kan in elk geval 430nm aan.. daar reed ik mee in mn vorige auto (z20let)

    Volgens EDS kan de z20leh 350pk draaien :hmmz ik zit namelijk al op 320pk.
    moet alleen de inlaatspruitstuk van EDS hebben :jerry :jerry

    Volgens Vmax is 300pk de max voor std. z20leh lader. Daarboven moet je de hybride variant hebben, die kan wel 350pk.

    maar die 300pk is dan toch berekent op een standaard blok ook?

    om die 350pk te halen met een leh turbo tune je ook niet meer via je turbo die blijft de zelfde druk.
    je tuned je blok dmv 3inch uitlaat, grotere inlaat en scherpere nokkenassen enz enz.
    dus het vermogen van het blok wordt meer en heb verder nix met de turbo te maken dan.

    #18040519

    300pk= z20leh met edelcat vervanger,Grotere intercooler en Fase 2 chip
    als je met een z20let ecu draaid is het Fase 3,5(heb ik)
    3inch uitlaat met 100cell sportcat kom je in gunstigste geval op 315/320pk :afro 440/480Nm.

    #18040520

    ja vriend van me heeft nu ook de regal inlaat en uitlaatnokkenas en de eds inlaat erbij ben benieuwd wat hij gaat halen op de bank

    #18040521

    Daar ben ik ook heeeel erg benieuwd naar :jerry :jerry :jerry

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 70)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.