Wat is er niet goed aan mijn remsysteem?

Forumindex Forums Modellen Kadett Wat is er niet goed aan mijn remsysteem?

6 berichten aan het bekijken - 26 tot 31 (van in totaal 31)
  • Auteur

goed gezien van glenn

als je ze niet hebt kan ie blokkeren met achteruit rijden

heb k ook gehad met de v6

origineel gepost door GlennGSI
    vergeet btw je veertjes niet voor je handreminrichting op de achterremmen.. der hoort namelijk nog een veer vanaf het hefboompje ( waar de kabel aan zit ) naar de grondplaat ( of hoe noem je die ) te lopen.

Heel goed gezien inderdaad, maar heb je daar toevallig ook en plaatje/foto van?:wors

origineel gepost door Vinci

origineel gepost door GlennGSI
    vergeet btw je veertjes niet voor je handreminrichting op de achterremmen.. der hoort namelijk nog een veer vanaf het hefboompje ( waar de kabel aan zit ) naar de grondplaat ( of hoe noem je die ) te lopen.

Hel goed gezien inderdaad, maar heb je daar toevallig ook en plaatje/foto van?:wors

Mijn asje :P

( ohjah en alvast voor de kritische mensen.. niet janken dat men bouten verroest zijn :jerry zit al een likje verf overheen. )

Geweldig!:wors

Best raar alleen dat ik die er niet bij kreeg?! De complete achter as was zo van een GSI’tje afgehaald voor me die recent nog had gereden…

Op zoek naar veertjes dus….:hmmz

origineel gepost door kaneelschep
    Ik merk dat ie van achter veel aanweziger mee trekt bij het remmen.

Dit vind ik trouwens dus wel heel bedenkelijk, volgens verreweg de meeste verhalen kun je hierdoor dus krijgen dat de achterkant gaat uitbreken in bochten en je kadett dus mooi 180 graden gedraaid op de weg komt te staan… In elk geval blokkeren je achter wielen dan dus al op het moment dat de voorkant z’n max nog lang niet bereikt heeft…

Dit kan je remweg ook nog ernstig verlengen dus!:o

Dat het voor het gevoel allemaal lijkt te kloppen heb ik wel vaker me in vergist, met de APK wel eens dikke afkeur gehad op remmen die naar mijn mening prima remden… (was echt volgens de garage een tekort aan remvermogen op de meetbank…) En inderdaad zaten toen mijn achter cylinders helemaal vastgerot…:o

Opel had naar mijn idee niet voor niets die 3/20 begrenzers er tussen op de originele Kadett GSI 16V met schijven rondom, maar zonder ABS. En de hoofdremcylinder zou dus ook af fabriek 22mm zijn, wat naar mijn idee dus minder remdruk geeft, maar wel meer vloeistof verplaatst. :vertag

Dit zou denk ik moeten zorgen voor een grotere slag op de remtangen… Met de kleinere remtangen voor niet geventileerde kleine schijven en trommels achter lijkt me duidelijk dat er minder vloeistof heen hoeft, dus een 20mm HRC zou dan voldoende zijn….:vertag

Of praat ik nou onzin?:hmmz

origineel gepost door Vinci
    Geweldig!:wors

Best raar alleen dat ik die er niet bij kreeg?! De complete achter as was zo van een GSI’tje afgehaald voor me die recent nog had gereden…

Op zoek naar veertjes dus….:hmmz

die veren moeten eraf om de handrem kabel deraf te halen. Denk dat ze toen eraf zijn gehaald ?

Die veertjes zitten ook op de achterremmen van Omega B1 en B2 ( misschien ook de A maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen ) die Omega’s staan zat op de sloop :P

6 berichten aan het bekijken - 26 tot 31 (van in totaal 31)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.