Wat is er aan de hand?

Forumindex Forums Modellen Astra Wat is er aan de hand?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur

Ik heb nu een maand een Opel astra 1.6 Si uit 94 en de accu was al niet al te best, nadat ik een keer mijn lampen aan heb laten staan start de auto moeilijker. ( Wat logisch is) nu kwam ik gisteravond thuis en zette mijn auto uit en hoorde een vreemd geborreld dus ik de motorkap open en nu kwam er stoom uit de accu samen met een hele rotte lucht. Heeft iemand een idee wat het kan zijn? Niet dat ik dalijk een nieuwe accu koop en vervolgens het zelfde probleem heb. Mvg Ricardo.

Bekijk de laadspanning eens bij draaiende motor. Check alle kabels van de min pool naar chassis/ en de plus volgens naar de dynamo/startmotor.
    Lijkt er op dat de accu overbeladen word. Hoeft niet percee kan ook door een defecte dynamo/ bekabeling.

Zal het dadelijk eens proberen, ben niet zo technisch haha. Maar wanneer een accu overbeladen word lijkt het mij onlogisch dat hij de startmotor maar een enkele keer rond krijgt of zie ik dat verkeerd?

een accu die te lang overbeladen word en, zeker als er rook uit komt gaat kapot dus, dat je startmotor niet meer goed rond gaat is niet zo raar

En pas op met die accu, accuzuur is een vervelend goedje.

Klinkt inderdaad als een kapotte dynamo/spanningsregelaar, dan geeft die meer dan 13,6volt door. Mijn zusje heeft dat ook gehad met haar auto, en die lucht vergeet je inderdaad niet snel :P

Zag je niet heel lichtjes het accu lampje op je dash tijdens het rijden?

Zie je die uberhaupt wel als je de auto op contact zet?

Dat was me niet opgevallen, had de accu doorgemeten met draaiende motor en hij gaf 14.3 volt aan dus neem aan dat de spanningsregelaar niet kapot is maar enkel de accu gaar is?

@Banjerrr wrote:

Klinkt inderdaad als een kapotte dynamo/spanningsregelaar, dan geeft die meer dan 13,6volt door. Mijn zusje heeft dat ook gehad met haar auto, en die lucht vergeet je inderdaad niet snel :P

Mag t/m 14,4V gaan….

Meet de accu eens met motor uit

@ricardo1994 wrote:

Dat was me niet opgevallen, had de accu doorgemeten met draaiende motor en hij gaf 14.3 volt aan dus neem aan dat de spanningsregelaar niet kapot is maar enkel de accu gaar is?

als de spanningsregelaar kapot is dan loopt het voltage vooral op met verhoogt toerental en, niet met stationair .

meet nog is als je het toerental verhoogt en, hou em is op 3000 toeren of zoiets, als die dan nog rond de 14,4 volt zit is de spanningsregelaar nog goed.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.