Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Wat is dit voor onderdeel !!!
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 4 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
15 juli 2011 om 19:52 #17240036
Hallo allemaal ik ben sinds 2 dagen lid van de opel forum hier.
Heb al flink rond gekeken en mooie dingen gezien.
Ook heb ik veel gelezen over olie verbruik.
Mijn opel gebruikt ook wel wat olie weet nog niet veel moet ik even in de gaten houden.
Nu heb ik mijn opel vanmiddag lekker gepoetst en gelijk wat foto’s gemaakt.
Ook heb ik een foto gemaakt onder de motor kap van een onderdeel wat onder de olie lijkt te zitten.
Ik weet dus niet welk onderdeel dit is of het ernstig is en of het makelijk te verhelpen is en wat de kosten zijn als ik dit niet kan maken.
Wie kan mij hier iets over vertellen?15 juli 2011 om 19:53 #17904699oke nu moet ik er dus nog achter komen hoe ik mijn foto’s kan uploade.
15 juli 2011 om 19:55 #17904700Foto’s plaatsen
Als je foto’s op het forum wil posten moet je ze eerst uploaden op een foto site
bijvoorbeeld:
http://www.picturetrail.com” onclick=”window.open(this.href);return false;
even registreren en uploaden maar. om ze te plaatsen zet je de url van je geuploade foto tussen de image tags
voorbeeld

url van de foto krijg je tezien als je op de foto met de rechtse muisknop klikt en kiest voor eigenschappen
15 juli 2011 om 20:07 #17904701Van harte welkom op dit forum !!
Voor het plaatsen van foto’s en een avatar verwijs ik je graag naar het volgende topic:Dan kunnen we je meteen helpen met je vraag !!
Hartelijke groet, Rik
15 juli 2011 om 20:19 #17904702@KadAstra-EF wrote:
Van harte welkom op dit forum !!
Voor het plaatsen van foto’s en een avatar verwijs ik je graag naar het volgende topic:Dan kunnen we je meteen helpen met je vraag !!
Hartelijke groet, Rik
15 juli 2011 om 20:21 #17904703
Deze dus ;-)
15 juli 2011 om 20:22 #17904704@Peter Reedijk wrote:
@KadAstra-EF wrote:
Van harte welkom op dit forum !!
Voor het plaatsen van foto’s en een avatar verwijs ik je graag naar het volgende topic:Dan kunnen we je meteen helpen met je vraag !!
Hartelijke groet, Rik



even kijken of het nu lukt15 juli 2011 om 20:24 #17904705ja werkt, is dit niet het gasklephuis??
Mag ik vragen of het een X16XEL / Z16XE / X18XE1 / Z18XE is??
Willem
15 juli 2011 om 20:34 #17904706@wim-v6 wrote:
ja werkt, is dit niet het gasklephuis??
Mag ik vragen of het een X16XEL / Z16XE / X18XE1 / Z18XE is??
Willem
Ik weet niet of het het gasklep huis.
Je heb je luchtfilterhuis daar gaat een buis in en een buis uit en aan het einde van de buis die uit het lucht filterkomt zit dit.
Het zit als het waren achter het motor blok.
En het gaat om een X16XEL.
Zal gelijk even een foto van mijn astra-tje bij zetten.
15 juli 2011 om 20:39 #17904707-offtopic Fijn dat je foto’s het nu doen maar helaas heb ik geen technische kennis van een Astra G.
Ik zal wel meelezen maar niet meer reageren -offtopicGroet, Rik ;)
15 juli 2011 om 20:45 #17904708het is inderdaad van de gasklep, ik herken de carterventilatie slang die op de foto staat.
daar komt de olie ook vandaan..
het gaatje op de volgende foto zit dicht, waardoor de dikke carterventilatie slang olie gaat spetteren op de gasklep:



op boren gaatje carterventilatie:
foto’s van een X18XE / X20XEV maar princiepe is gelijk, alleen de stappenmotor moet je wegdenken:
HOE OPBOREN VAN PIJPJE CARTERVENTILATIE:
Hierbij hoe op te boren van pijpje op gasklephuis.
Demonteer gasklephuis:
– Luchtslang afnemen
– vacuum slangen afnemen
– stekker(s) afnemen
– gaskabel (en evt Cruise Control kabel losmaken) (klemmetje draaien en uittrekken
– 4 moeren waar huis mee vastzit los makenedit: evt gaskabel os maken als gasklephuis los is kan je er makkelijker bij
opm: Let op dat voetpakking van gasklephuis nog heel is, anders vervangen
=================================================
opboren van pijpje:
* max 1mm groter maken
– gasklephuis op zijn kop leggen
– van buiten naar binnen
foto van gasklephuis:

nadat de gasklep is opgeboord:


en weer in elkaar zetten, en werkt ie weer goed, je zal geen niewe hoeven te halen in 99 van de 100 gevallen, maar zit enkel het elektrisch deel vast!!!
gasklep van bovenaf:

Willem
15 juli 2011 om 21:04 #17904709@wim-v6 wrote:
het is inderdaad van de gasklep, ik herken de carterventilatie slang die op de foto staat.
daar komt de olie ook vandaan..
het gaatje op de volgende foto zit dicht, waardoor de dikke carterventilatie slang olie gaat spetteren op de gasklep:



op boren gaatje carterventilatie:
foto’s van een X18XE / X20XEV maar princiepe is gelijk, alleen de stappenmotor moet je wegdenken:
HOE OPBOREN VAN PIJPJE CARTERVENTILATIE:
Hierbij hoe op te boren van pijpje op gasklephuis.
Demonteer gasklephuis:
– Luchtslang afnemen
– vacuum slangen afnemen
– stekker(s) afnemen
– gaskabel (en evt Cruise Control kabel losmaken) (klemmetje draaien en uittrekken
– 4 moeren waar huis mee vastzit los makenedit: evt gaskabel os maken als gasklephuis los is kan je er makkelijker bij
opm: Let op dat voetpakking van gasklephuis nog heel is, anders vervangen
=================================================
opboren van pijpje:
* max 1mm groter maken
– gasklephuis op zijn kop leggen
– van buiten naar binnen
foto van gasklephuis:

nadat de gasklep is opgeboord:


en weer in elkaar zetten, en werkt ie weer goed, je zal geen niewe hoeven te halen in 99 van de 100 gevallen, maar zit enkel het elektrisch deel vast!!!
gasklep van bovenaf:

Willem
En is dit de enige manier om dit op te lossen?
Kan het niet door een soort van reiniger in je olie te gooien,want ik knutsel wel eens wat aan een auto,maar ik denk dat ik dit anders moet uit besteden en wat kost dit dan ongeveer?15 juli 2011 om 21:13 #17904710is een opzich een simpele klus, stelt niks voor, en is niks meer dan demonteren reinigen boren en monteren.
en kan niet met een middeltje daar het gaatje echt dicht gekoekt zit met een VASTE substantie van olie en roetresten.
dit komt voornamelijk door kortere ritten.
iets opruimen voorkomt later weer verstoppen.
heb ze al gehad dat je ze niet eens doorgeprikt meer kreeg!!
Willem
15 juli 2011 om 21:24 #17904711@wim-v6 wrote:
is een opzich een simpele klus, stelt niks voor, en is niks meer dan demonteren reinigen boren en monteren.
en kan niet met een middeltje daar het gaatje echt dicht gekoekt zit met een VASTE substantie van olie en roetresten.
dit komt voornamelijk door kortere ritten.
iets opruimen voorkomt later weer verstoppen.
heb ze al gehad dat je ze niet eens doorgeprikt meer kreeg!!
Je schreef dat je van buiten naar binnen moet boren moet je dan door dat pijpje heenmet je boortje?
Klopt wel van die kleine stukjes rijden.Rij op het moment alleen in de regio.
Wat kunnen de gevolgen zijn als je er niks aan doet en kan dit ook de oorzaak zijn van het hogere olie verbruik?Willem
15 juli 2011 om 21:28 #17904712gevolgen als je er niets aan doet:
Olieverbruik
continu vervuilende gasklep met andere gevolgen (vervuilen EGR / inlaat traject)
ophopen van sludge in oliecarter (wat tot verstoppingen in het hogedruk oliecircuit kan leiden)mensen onderschatten vaak het belang van een goed werkende carterventilatie, dit is echt een belangrijk onderdeel.
(een BMW had nu al in storing gelopen of zelf met grote blauwe oliewalmen rond gereden…)
Willem
15 juli 2011 om 21:33 #17904713@wim-v6 wrote:
gevolgen als je er niets aan doet:
Olieverbruik
continu vervuilende gasklep met andere gevolgen (vervuilen EGR / inlaat traject)
ophopen van sludge in oliecarter (wat tot verstoppingen in het hogedruk oliecircuit kan leiden)mensen onderschatten vaak het belang van een goed werkende carterventilatie, dit is echt een belangrijk onderdeel.
(een BMW had nu al in storing gelopen of zelf met grote blauwe oliewalmen rond gereden…)
Willem
Wat kost dit om bij een garage te laten doen?
15 juli 2011 om 21:35 #17904714zou het niet durven zeggen, ik doe er een uurtje over, en dan gebeurt het reinigen grondig!!!
gaatje mag maar iets groter, anders krijg je problemen met de motorloop (max 1mm dia)
15 juli 2011 om 21:40 #17904715@wim-v6 wrote:
zou het niet durven zeggen, ik doe er een uurtje over, en dan gebeurt het reinigen grondig!!!
gaatje mag maar iets groter, anders krijg je problemen met de motorloop (max 1mm dia)
Iemand hier die het kan doen?
16 juli 2011 om 05:21 #17904716even inhaken op dit topic ;)
wim geldt dit verhaal ook voor de Z18XE ??
ik heb bij mijn Astra G ook olieverbruik en misschien is dit bij mij ook de oorzaak ?? :hmmz
16 juli 2011 om 07:12 #17904717@wim-v6 wrote:
zou het niet durven zeggen, ik doe er een uurtje over, en dan gebeurt het reinigen grondig!!!
gaatje mag maar iets groter, anders krijg je problemen met de motorloop (max 1mm dia)
Nou zie ik dat mijn gasklephuis niet met 4 moeren vast zit,maar met een soort ster achtig iets een soort torks maar dan naar buiten.
Hoe kan ik deze los krijgen?16 juli 2011 om 10:09 #17904718@Peter Reedijk wrote:
@wim-v6 wrote:
zou het niet durven zeggen, ik doe er een uurtje over, en dan gebeurt het reinigen grondig!!!
gaatje mag maar iets groter, anders krijg je problemen met de motorloop (max 1mm dia)
Nou zie ik dat mijn gasklephuis niet met 4 moeren vast zit,maar met een soort ster achtig iets een soort torks maar dan naar buiten.
Hoe kan ik deze los krijgen?Je geeft het antwoord zelf al, alleen is dit een uitwendige torx.
Uiteraard zijn hier passende doppen voor. maar met een goede ‘normale’ dop of ringsleutel kun je ze ook loshalen.succes!
16 juli 2011 om 17:23 #17904719dopje 9 of 10 past we prima op, en dit geld voor alle smallblock motoren van de 2e generatie.
Willem
17 juli 2011 om 08:39 #17904720@wim-v6 wrote:
dopje 9 of 10 past we prima op, en dit geld voor alle smallblock motoren van de 2e generatie.
Willem
Is het ook voldoende om het gaatje door te prikken met bijvoorbeeld een wat dikkere naald?
17 juli 2011 om 15:06 #17904721je kan het proberen.
Willem
18 juli 2011 om 15:20 #17904722@wim-v6 wrote:
je kan het proberen.
Willem
Vandaag het gasklephuis er af gehaald en helemaal schoon gemaak.Gelijk het gaatje gecontroleerd en zat inderdaad dicht dus die heb ik door geprikt met een wat dikkere naald.
Viel inderdaad best wel mee dit klusje en was nog leuk om te doen ook.
Alleen blijft mijn toerental bij een warme motor rond de 900 toeren hangen wat is hier de oorzaak van en wat zou ik er aan kunnen doen? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.