Wat is dit voor ding aan mijn tankklepje?

Forumindex Forums Modellen Astra Wat is dit voor ding aan mijn tankklepje?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur

Aan de binnenkant van mijn tankklepje zit een nette houder voor dit stift..dingetje. Het dingetje is ongeveer een duimlengte lang, met aan de ene kant het Opel-logo, en aan de andere kant het Vauxhall logo. De binnenkant is geribbeld, en de andere kant eindigt in een soort van hele grove +-schroevendraaier.

Ik kan in het boekje nergens vinden wat het is of wat het doet, maar in een illustratie van mijn handleiding staat ie wel afgebeeld, in de illustratie van het haakje in het klepje.

Wat is dit voor iets?

(Hierin staat het nummer 11 afgedrukt.)

Dit is een hulpstukje om je ventieldopjes los te draaien.:hmmz Zie er eigenlijk het nut niet van in, maar ja.

lijkt me indd ook voor de ventieldopjes los te draaien als ze te vast zitten.

origineel gepost door dragon1
    Dit is een hulpstukje om je ventieldopjes los te draaien.:hmmz Zie er eigenlijk het nut niet van in, maar ja.

Precies,

Het nut is dat als je je banden controleert je geen vieze vingers krijgt van het ventieldopje los draaien:P

gr

Danny

Bedankt voor de antwoorden, dat vermoeden had ik ook al, maar ik dacht dat Opel niet zo’n redelijk nutteloos stukje gereedschap mee zou leveren. ;)

… aan de andere kant, er zitten wel meer van dat soort grappige details aan een Astra. De pennenhouder in het dashboardkastje bijvoorbeeld. :)

Andere kant van het pennetje (het kruisje zeg maar) kun je gebruiken om het kinderslot in de deuren aan of uit te zetten volgens mij;)

Zo’n dingetje heb ik ook in mn Opel liggen :angel
    Voor je venltieldopjes inderdaad.:P

origineel gepost door Klanderman
    Andere kant van het pennetje (het kruisje zeg maar) kun je gebruiken om het kinderslot in de deuren aan of uit te zetten volgens mij;)

heel goed!:thumbup klopt idd beiden:)
    wat het ventiel dopje betreft, zit dat soms diep als je wieldeksels gebruikt ;) en de scherpe plastic randjes zijn ook niet erg prettig dan..

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.