Wat is de max turbodruk 1.9cdti 110Kw

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Wat is de max turbodruk 1.9cdti 110Kw

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren geleden door .
22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur
    Berichten
  • #17227830

    Weet toevallig iemand wat de max turbodruk moet zijn van een 1.9cdti 110kw..is dat 130Kpa.(1.3 bar)

    stationair zou hij 100Kpa moeten zijn lijkt mij….

    Iemand???:hmmz

    #17751571

    in welk opzicht wil je dat gaan gebruiken dan?

    #17751572

    even uitlezen met opcom, of mijn turbo nog goed is….heb namelijk af en toe het idee dat ik te weinig TB druk over heb…

    #17751573

    Ligt eraan hoe je het bekijkt.

    meet je vanaf overdruk word 1 bar gezien als 0 bar overdruk, daar de buitenluchtdruk rond de 1 bar ligt.

    meet je echt vanaf 0 dan is de druk bij stationair 1 bar 100Kpa.

    als het verschil van stationair naar max druk slechts 30kpa is er wat goed mis.

    dan heb je max 0,3bar drukvulling, dat is erg weinig!!

    deze zou dan wel op mogen lopen naar 170 a 200Kpa

    Willem

    #17751574

    origineel gepost door wim-v6
    Ligt eraan hoe je het bekijkt.

    meet je vanaf overdruk word 1 bar gezien als 0 bar overdruk, daar de buitenluchtdruk rond de 1 bar ligt.

    meet je echt vanaf 0 dan is de druk bij stationair 1 bar 100Kpa.

    als het verschil van stationair naar max druk slechts 30kpa is er wat goed mis.

    dan heb je max 0,3bar drukvulling, dat is erg weinig!!

    deze zou dan wel op mogen lopen naar 170 a 200Kpa

    Willem

    dus het zou betekenen dat ik 1.3 bar overdruk zou moeten kunnen meten..wat dus gelijk is aan 130Kpa.
    Als ik nu in het opcom scherm kijk geeft hij stationair 100Kpa op…ik zal er eens mee gaan rijden, en kijken wat de max druk aangeeft..
    Is dit makkelijker testen??? dan met rijden..Is gasgeven, ook voldoende bv..

    Ik krijg af en toe het gevoel dat mijn turbo niet mee werkt…tenminste als de auto behoorlijk warm gereden is, hoor ik hem niet meer.

    heb jij ideeen hierover…ik ben het een beetje moe geworden…

    #17751575

    bij enkel gasgeven kom je inderdaad niet ver op druk

    en NEE als hij bij stationair al 100Kpa aangeeft is dat de druk zoals buiten dan is de buitenluchtdruk 100Kpa.

    controleer maar eens met de motor uit, dan geeft deze ook rond de 100Kpa aan.

    100Kpa is in dit geval dus 0 bar Overdruk

    dat betekend een OVERDRUK (dus genomen vanaf 100Kpa / 1bar) van 30Kpa / 0,3 bar.

    en dat is weinig voor een Diesel met dit vermogen

    Overdruk is alles wat erbij komt op de normale buitenluchtdruk

    deze Druk hoor je vaker bij het Weer bijvoorbeeld..

    en dan onder de 1000Mbar vaak slecht weer en dus een lagedruk gebied, en boven de 1000Mbar vaak goed weer en een hoge drukgebied

    Willem

    #17751576

    ok wim, ik ga eens meten….eens kijken waar ik op uit kom,
    Ik kom hier nog op terug….
    Het lijkt mij dat je het getal bepalend is voor de staat van je turbo…Hoe lager, des te slechter je turbo is of des te meer lekkages…toch??

    #17751577

    Bij mijn Atego bijvoorbeeld, daar is met de motor uit de weergegeven inlaat / turbodruk rond de 950 a 1050 Mbar.

    Bij stationair draaiende motor (4.3L Diesel met 16kleppen) is de druk dan tussen de 1000 en 1100Mbar, niet veel hoger als de buitenluchtdruk zeg maar. (max 50Mbar steiging

    bij gasgeven tot max toerental in Neutraal met koppeling in (koppeling los = gereduceert toerental steigen, en dus nauwelijks drukopbouw van de turbo / electrisch afgeregeld) max 1200 bar (0,2 bar overdruk dus)

    tijdens rijden bij vol accelereren tussen de 1000 en 2000 toeren zit ie Constant op ongeveer 2700Mbar, en dat is dus een tirbodruk van 1,7 bar.. (erg hoog voor personen auto’s, maar gebruikelijk in het transport).

    Willem

    #17751578

    staat van de turbo, een turbo heeft een redelijke over capaciteit, kijk maar eens naar Chippen etcetera..

    daar prakken ze zomaar een 0,3bar extra turbodruk erbij..

    de Max turbodruk word afgeregeld door de motorcomputer, die op zijn beurt weer de Waste Gate Aanstuurt om overtollige druk weg te voeren..

    Willem

    #17751579

    hoe zit dat met dat geval op de inlaat spruitstuk…dat had ook iets van doen met de turbo….weet jij wat dat is wim…
    Ik heb ergens gelezen dat ze die reinigen bij het wisselen van een inlaatspruitstuk….

    Al gevonden..is de boostsensor…thanx anyway.

    #17751580

    EGR reinigen, en de rest van het inlaat reinigen..

    Controleer ook de druksensors op vervuiling…

    willem

    #17751581

    inlaat spruitstuk is nieuw, egr klep ook, zit nu een fiat plaatje tussen..
    Heb alleen nog niet gekeklen naar de mapsensor…Die zou ook nog wel eens ernstig verstopt kunnen zitten…
    Hier komt toch het signaal vandaan wat je in opcom uitleest??? in Kpa

    #17751582

    Heb je last van een hik bij 200o toeren ?

    #17751583

    origineel gepost door speaker
    Heb je last van een hik bij 200o toeren ?

    nou meer een super groot turbogat..
    power komt ineens los….

    #17751584

    Ah .. Daar heeft mijn vec ook last van sinds de nieuwe inlaat.
    VOD zegt dat het de met de egr-klep te maken heeft.
    Maar eigenlijk moet er een nieuw stekkertje op voor de egr , want deze klikt niet echt goed meer vast.

    Ik dacht dat je een hik er in had.. dat heeft weer te maken met bijv. de 3e injector die gemod moet worden ( is een terugroepaktie geweest van Opel , maar niet iedereen heeft hem ondergaan )

    #17751585

    Niet dat ik er verstand van heb… Maar heb wel een turbodruk meter in mijn vec. Die geeft bij stationair 0,5 aan en loopt door naar de 1,1 bij heftig optrekken en of door trekken naar rond de 5000 toeren. Moet ik er wel bij zeggen dat ie volgens eds dichter bij het inlaatspruitstuk geinstalleerd dient te worden. Het is ook een analoog, tzt verruil ik ‘m voor een digitale.

    Safe driving Jurgen

    #17751586

    Staat er dan bij stationair een negatieve druk ?? want de buitenlucht is toch ook al 1 Bar!?

    #17751587

    Ja volgens mij wel want bij mij staat ie bij stationair op -0,5
    Maar nogmaals, hij zit bij mij nog niet top aangesloten.

    Safe driving Jurgen

    #17751588

    origineel gepost door jraaf
    Ja volgens mij wel want bij mij staat ie bij stationair op -0,5
    Maar nogmaals, hij zit bij mij nog niet top aangesloten.

    Safe driving Jurgen

    ff verplaatsten he Raafie !!

    #17751589

    origineel gepost door speaker
    Ah .. Daar heeft mijn vec ook last van sinds de nieuwe inlaat.
    VOD zegt dat het de met de egr-klep te maken heeft.
    Maar eigenlijk moet er een nieuw stekkertje op voor de egr , want deze klikt niet echt goed meer vast.

    Ik dacht dat je een hik er in had.. dat heeft weer te maken met bijv. de 3e injector die gemod moet worden ( is een terugroepaktie geweest van Opel , maar niet iedereen heeft hem ondergaan )

    Ooh die mod…daar heb ik iets over gezien op een foto..heb ik ook nog niet die mod…

    #17751590

    origineel gepost door speaker

    origineel gepost door jraaf
    Ja volgens mij wel want bij mij staat ie bij stationair op -0,5
    Maar nogmaals, hij zit bij mij nog niet top aangesloten.

    Safe driving Jurgen

    ff verplaatsten he Raafie !!

    Jep, gaat goed komen. Zit nu nog goedkope metertjes in. Tzt vervangen voor een Defi set. Dan gelijk alles goed doen.

    Safe driving Jurgen.

    #17751591

    net bij mij eff gecheckt met de op-com en daar komt ik tot 264kPa bij een omgevingsdruk van 100kPa. De auto is dan wel gechipt maar is dit niet erg hoog?

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.