Wat heb je vandaag gedaan aan je Zafira?

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Wat heb je vandaag gedaan aan je Zafira?

25 berichten aan het bekijken - 351 tot 375 (van in totaal 545)
  • Auteur

@Mirage wrote:

Netjes!
    Ik wederom niks gedaan aan de Zaffie.
    Zaterdags wel de Cali V6 gestart. Wat een streling voor het oor diet ITB’s weer ff te horen king: . Mis je dan toch wel in een Zaffie.

Dan zet je toch het blok toch over :D

@screamhouse wrote:

Zoals beloofd wat pics van de S150

Flitsnav app

Mediaplayer

Radio

Erg mooi zo’n radio maar wat kan hij allemaal ?
    en waarom heb het veranderd ?
    en wat kost het grapje ?

Hij heeft navigatie, bluetooth, radio, ipod, usb, camera, dvd, videoplayer, wifi en 3g etc aan boord.
    Het is gewoon een soort android tablet, je kunt er alle apps die je wilt op installeren.
    Geluid is ook vele malen beter dan de Cd30 die ik had. Ik was incl verzenden iets minder dan 400 eur kwijt.

Van buiten gepoetst en de ramen schoon gemaakt. was volgens mij al jaren niet.gebeurd zo ruw was de lak… Lak is weer mooi glad en glimt als een malle

Vandaag een BC melding check olie pijl. Dus olie nakeken en olie moeten bijvullen. :fy1

Heb ik ook is jos…

Nu zie ik net dit… is te proberen waard :vertag
    http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/opel-onderdelen/m821369731-visco-stabiel-van-liqui-moly-vermindert-het-olieverbruik.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&lr_snippet=horizontalRichSnippet” onclick=”window.open(this.href);return false;

Met de zafira naar de meeting geweest in Breda

@John. Bedankt voor de link maar weet iemand of dit wel goed is? Ik ga niet zomaar wat toevoegen in mijn olie.
    Zonder van mensen te horen dat het geen kwaad kan en of het wel goed is om zoiets te doen?

@nova…. wrote:

Heb ik ook is jos…

Nu zie ik net dit… is te proberen waard :vertag
    http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/opel-onderdelen/m821369731-visco-stabiel-van-liqui-moly-vermindert-het-olieverbruik.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&lr_snippet=horizontalRichSnippet” onclick=”window.open(this.href);return false;

Met de zafira naar de meeting geweest in Breda

Ok jos ik snap het.. je bent bang dat het je blok schaad!

Ik maar zo baad het niet dan schaad het ook niet!

Maar dat is ook als je een flesje engine flush toegevoegd aan de benzine om de motor te cleanen.
    Heb dat ook is gedaan voor de zafira ..

En tevreden erover wat je er in gedaan hebt? Heb je er iets van gemerkt?

@nova…. wrote:

Ok jos ik snap het.. je bent bang dat het je blok schaad!

Ik maar zo baad het niet dan schaad het ook niet!

Maar dat is ook als je een flesje engine flush toegevoegd aan de benzine om de motor te cleanen.
    Heb dat ook is gedaan voor de zafira ..

Ja dat wel… echt veel ervan merken doe je niet. Maarja ze zullen het niet voor nix op de markt hebben gebracht ;)

@ John, Na het middel gebruikt te hebben. Merk je iets aan de motor rustig lopen, beter lopen? Minder verbruik olie? zuiniger geworden?

@nova…. wrote:

Ja dat wel… echt veel ervan merken doe je niet. Maarja ze zullen het niet voor nix op de markt hebben gebracht ;)

Hij is wel iets feller….

Net ff op het werk geweest tijdens me vrije dag.. ff de voorbanden opgepompt en ff de motorruimte schoon gespoten met de compressor en de schijven voor ff remstof vrij gemaakt.

Morgen ff de volgelshit op de zafira eraf poetsen

Vanmiddag de bedrading van achterdeur hersteld.
    Raampie gaat nu weer op en neer.

Trekhaak geplaatst en elektra grotendeels aangesloten :)

Heb 1 vraag:
    Ik moet nu nog de constante stroom en geschakelde stroom aansluiten.
    Op de kabelset die ik bij de trekhaak kocht zit hiervoor een stekker, echter heeft mijn Zafira rechtsachter daarvoor geen aansluiting.,

Mijn Zafira heeft wel een zwart/blauwe stekker rechtsachter waarom een rood/witte en een bruine draad zitten.
    Welke is hiervan de geschakelde stroom?

Edit: Ik heb hier een topic voor geopend: http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=187&t=185674&p=2445025#p2445025

Een kunststof plaat voor het reservewiel gescoord en eronder gehangen! eigenlijk van een A, maar past ook op een B.
    Had meteen even moeten checken of ie nog een accuhoes had..vergeten! maar kom er van de week toch weer voorbij.

Ziet er netjes uit die reservewiel houden. Ik heb hem gelukkig ook onder mijn Zafira A zitten. :thumb

Vandaag gasklephuis en inlaatspruitstuk opgepoetst.
    Gaatje was al opgeboord, maar zat even goed nog poddicht.
    Motortje loopt weer lekker, geen gehobbel, gestoot en afslaan tijdens het terugschakelen meer.
    Alsof hij nieuw uit de doos komt.

Eigenlijk vrijdag begonnen met een nieuw interieur plaatsen, was de vlekkerige grijze set zat :puke
    En heb een half leer met zwart middenbaan op de kop getikt :thumb

Achterste rij is makkie, elk jaar sloop ik deze eruit voor de vakantie (spaart ruimte en gewicht :thumbup )
    Middelste rij is erg zwaar en moet je met twee man doen
    Bijrijder stoel zat geen bakje onder en past net niet van de oude stoel maar na zagen en plaatsen van de oude beugel past deze
    Gelijk uit de oude stoel van de bestuurder de lende steun in de rugleuning van de bijrijder gezet , past ook niet en moet je een plaatje voor de knop maken omdat deze voor de linker stoel was en rechts de airbag zit

Bestuurdersstoel was een makkie
    Beide voorstoel ook weer voorzien van een andere hoofdsteun met dvd speler , gelukkig bij deze stoel geen gaat moeten boren om de draad door de hoofdsteunpoot heen te krijgen

Net ook ff remvloeistof vervangen en maandag nieuwe blokken voor halen kan wel maar bij 3.5 gaan ze er voor de vakantie zeker af

@vfrmarcel wrote:

Eigenlijk vrijdag begonnen met een nieuw interieur plaatsen, was de vlekkerige grijze set zat :puke
    En heb een half leer met zwart middenbaan op de kop getikt :thumb

Achterste rij is makkie, elk jaar sloop ik deze eruit voor de vakantie (spaart ruimte en gewicht :thumbup )
    Middelste rij is erg zwaar en moet je met twee man doen
    Bijrijder stoel zat geen bakje onder en past net niet van de oude stoel maar na zagen en plaatsen van de oude beugel past deze
    Gelijk uit de oude stoel van de bestuurder de lende steun in de rugleuning van de bijrijder gezet , past ook niet en moet je een plaatje voor de knop maken omdat deze voor de linker stoel was en rechts de airbag zit

Bestuurdersstoel was een makkie
    Beide voorstoel ook weer voorzien van een andere hoofdsteun met dvd speler , gelukkig bij deze stoel geen gaat moeten boren om de draad door de hoofdsteunpoot heen te krijgen

Net ook ff remvloeistof vervangen en maandag nieuwe blokken voor halen kan wel maar bij 3.5 gaan ze er voor de vakantie zeker af

Goed bezig man.
    Leuke zondag besteding.
    Als ik er tegen aan loop wil ik de stoelen en banken ooit eens vervangen voor een leren set.
    Maar weet uberhaupt niet of dit voor de Zafira bestaat.

ja is er wel , zal wel zoeken zijn (evt in duitsland meer kans? )

Dat ziet er top uit. :thumb

Alweer de olie op peil gebracht :D

De zafira weggebracht voor een nieuwe distributie riem en waterpomp. Morgen is ie weer klaar

Privacy shades geprobeert te “monteren”.

Achterraam en kleine zijraampjes zitten er in maar de beide achterdeuren lukt me niet. Snap er niets van.

Het beugeltje moet om de raamrummer heen en om de shade. Maar knappe kerel die dat beugeltje om de shade krijgt…..

Ah duur geintje altijd nieuwe distributie riem. Ik dacht dat je een 2.2 16V had die heeft toch een ketting?

@Blackbull wrote:

De zafira weggebracht voor een nieuwe distributie riem en waterpomp. Morgen is ie weer klaar

25 berichten aan het bekijken - 351 tot 375 (van in totaal 545)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.