wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1

25 berichten aan het bekijken - 2,251 tot 2,275 (van in totaal 13,528)
  • Auteur
    Berichten
  • #17434356

    origineel gepost door Edvries

    origineel gepost door speaker

    origineel gepost door Edvries
    kom eraan! (of is het handiger als je hier langs rijd..)

    Watdenkjij.nl ?

    Link doet het niet…:vertag

    tuurlijk niet, ik maak niet net als jij een pagina als watsehjij.nl

    #17434357

    origineel gepost door speaker

    origineel gepost door Edvries

    origineel gepost door speaker

    origineel gepost door Edvries
    kom eraan! (of is het handiger als je hier langs rijd..)

    Watdenkjij.nl ?

    Link doet het niet…:vertag

    tuurlijk niet, ik maak niet net als jij een pagina als watsehjij.nl

    respect voor de Watsehjij he!!:argue

    #17434358

    origineel gepost door Edvries

    respect voor de Watsehjij he!!:argue

    Sorry, mooie site hoor !
    ( vooral de eerst foto , wat een snoepie ! )

    #17434359

    origineel gepost door speaker

    origineel gepost door Edvries

    respect voor de Watsehjij he!!:argue

    Sorry, mooie site hoor !
    ( vooral de eerst foto , wat een snoepie ! )

    Ja, dat is mijn broer op dat T-shirt, zal het aan m doorgeven, maar Demi is ook een schatje hoor!

    #17434360

    origineel gepost door jaap968

    origineel gepost door wim-v6
    Afgelopen 2 dagen lekker uitgelaten in Duitsland

    Willem

    He willem, ik zit me elke keer weer te verbazen over je onderschrift; 257 km/u :wors Is dit met de standaard v6 motor of had je veel wind mee en berg af :)?

    Ik mag me er zelf nog over verbazen..

    maar de eerste generatie V6en loopt lekker vlot door inderdaad.

    aan de mijne is weinig gedaan!! niks eigenlijk, buiten goed onderhoud.

    Of het bergaf was zou ik niet weten, was erg vlak daar..

    had wel 110km achter elkaar de ruimte..

    autotje gaat iig vlot naar de 230km/u en klimt dan langzaam door.

    Let op de Distributie riem staat bij mij met UITERSTE precizie afgesteld, dat in tegenstelling tot de meeste (bijna alle) door een dealer of garage gemonteerde distributie riemen welke vaak met enige afwijking staan afgesteld.

    hierdoor is mijn auto echt VEEL beter gaan rijden..

    Willem

    #17434361

    Wat bedoel je precies met ‘uiterste precizie’, willem? Tandwielafstelling ofzo? Want ik moet binnenkort ook een nieuwe distributie, dus ben wel benieuwd:angel

    #17434362

    Heb in essen nog een nürburgring sticker kunnen scoren, kostte normaal 6 euro! Maar er werden er 100 uitgedeeld, en stond met mn neus vooraan:P

    #17434363

    origineel gepost door martklanderman
    Wat bedoel je precies met ‘uiterste precizie’, willem? Tandwielafstelling ofzo? Want ik moet binnenkort ook een nieuwe distributie, dus ben wel benieuwd:angel

    jij heb toch geen v6?

    #17434364

    Nee, maar dat maakt toch ook niet uit? Ik heb ook een distributieriem:P Was wel benieuwd wat hij daar mee bedoelde. Misschien kan ik bij mij de distributie dan ook wel zo afstellen dat ie beter en fijner loopt:thumbup

    #17434365

    origineel gepost door martklanderman
    Nee, maar dat maakt toch ook niet uit? Ik heb ook een distributieriem:P Was wel benieuwd wat hij daar mee bedoelde. Misschien kan ik bij mij de distributie dan ook wel zo afstellen dat ie beter en fijner loopt:thumbup

    loopt hij niet naar je zin dan?

    of moettie nog beter gaan lopen:jerry

    #17434366

    Ooohjawel hoor, loopt echt heel fijn! Maar weet niet beter, dus mss kan het nog wel beter:P Maar ga binnenkort wel in vermogen omhoog:wub

    #17434367

    Bij de V6 motoren kun je de riem op 3 manieren verstellen, en dat vergt een beetje extra tijd, en geduld.

    zo moet je de voorste 2 nokkenassen met de achterste 2 gelijk zetten..

    en dan moet je nog je nokkenassen met de krukas precies goed zetten…

    als ik een riem naar mijn zin heb afgesteld, is de motor wel een keer of 10 rond geweeste met een ratel…

    Bij mijn Dealer vervangen riem stonde de nokkenassen van bank 1 bijna een halve tand te vroeg, en de 2e bank bijna een halve tand te laat, let op!! met speciaal gereedschap word deze bij de dealer omgelegd.

    bij mij niet, alles met de hand!!

    Vaak wel het beste resultaat…

    Willem

    #17434368

    origineel gepost door martklanderman
    Ooohjawel hoor, loopt echt heel fijn! Maar weet niet beter, dus mss kan het nog wel beter:P Maar ga binnenkort wel in vermogen omhoog:wub

    hoezo, ga je er eindelijk een 1800 of toch maar gelijk een 2.5 in leggen:jerry:jerry

    #17434369

    Nee het blok blijft hetzelfde gewoon een 1600, maar krijg een nieuwe inlaat en nieuwe nokken en later ook nog een nieuw spruitstuk en chippen. Hoop op 150 pk aan het einde

    #17434370

    Dan mis je alleen nog een hop koppel tov de grotere motoren en zal je veel vermogen op hogere toeren hebben.

    maar leuk rijden zal het zeker…

    Wat voor inlaat gaat er op dan Mart??

    Willem

    #17434371

    Vandaag m’n 225/40/18 winterbanden laten monteren. Nee meneer, die ronde grote krassen hebben wij niet gemaakt. Gewoon een hele velg met da apparaat naar de klote. Moet je dan toch met een intake formulier je auto inventariseren voor je ‘m overdraagt aan een ‘vak’garage. Nu mag ik maandag bellen met de directeur, dan is ie er weer. Moedeloos word ik er van. Doe je zo je best om je vec mooi te houden, krijg je onder de krassen terug. Shit zooi!:thumbdown:mad:

    #17434372

    origineel gepost door wim-v6
    Dan mis je alleen nog een hop koppel tov de grotere motoren en zal je veel vermogen op hogere toeren hebben.

    maar leuk rijden zal het zeker…

    Wat voor inlaat gaat er op dan Mart??

    Willem

    Koppel maakt mij niet zo heel veel uit, wil gewoon dat ie op de snelweg iets vlotter weg komt bij inhalen enzo:thumbup

    Maar komt een lexmaul op met onderste deel van een x16xe. En risse motorsport nokken. En wil ‘m ook nog chippen en zelf een spruitstuk maken want die van supersprint is niet te betalen! Zit alleen nog te twijfelen tussen een 4-2-1 of een 4-1. Wat is het beste denk je, willem (of iemand anders)?

    #17434373

    dan heb je dus koppel nodig (trekken van onderuit je toeren range) hoog aantal PK’s zegt meer over top snelheid dan over de manier om daar te komen

    edit: daarom is een mooi aantal paardjes onder de kap niet minder mooi :jerry :D

    #17434374

    De specs zijn dan ongeveer 150pk en 185nm koppel (berekend op het werk). Dus dat is opzich wel redelijk. En het maximale koppel zit rond de 3200 toeren en op de snelweg bij 120km/uur rij ik al 3500 toeren. dus ben benieuwd hoe dat gaat lopen:D Zou in ieder geval wel voor veel lol zorgenking:

    #17434375

    kump wel goud dus ;)

    #17434376

    IS een net aantal pk’s , maar toch heb ik liever m’n Dieseltje : 150pk en 320Nm !! :sleeping

    #17434377

    Dat zijn de waarden van een 2 liter, 185Nm bij 3200 toeren, toch wel errug netjes met een inlaat welke het koppel hoger in toeren zou leggen (zit al op 3200 toeren (150Nm) bij de X16XEL),

    bij kleinere motoren met veel vermogen moet je het hebben van het toerental normaal gesproken.

    daarom draaien die verrekte vlotte japannertjes vaak zomaar 8000 toeren..

    Mooi voorbeeld is dan ook de Civic van ’89 t/m ’91 1.6 16V Vtec (deze is dus zelfs met variabele kleptiming

    motorinhoud: 1590cc
    Vermogen: 150pk bij 7600 toeren.
    Koppel: 155Nm bij 7100 toeren.

    de Civic 1.6 16V VTi (Vtec) van ’92 t/m ’95 Variabele kleptiming

    Motorinhoud: 1590cc
    Vermogen: 160pk bij 7600 toeren
    Koppel: 150Nm bij 7000 toeren.

    Ben wel benieuwd, wat de auto op de testbank gaat doen.

    Keep us UP posted..

    Willem

    #17434378

    origineel gepost door speaker
    IS een net aantal pk’s , maar toch heb ik liever m’n Dieseltje : 150pk en 320Nm !! :sleeping

    Ik ook :200pk en 430Nm:jerry:jerry

    Jan

    #17434379

    Jah idd komt wel overeen met een 2 liter qua koppel. Maar is berekend met een simulator dus of dat helemaal klopt dat zien we pas als het er allemaal op zit. Als eerste gaan de ram induction en nokken erin en dat zou ongeveer 30pk en 20nm koppel moeten leveren.

    Maar ik kan ook wel merken dat de auto het vlotst is tussen de 4000 en 6000 toeren en dat het daarna een beetje “inkakt”. Dus dat rijdt ook het fijnst tussen die toerentallen. Dus denk dat ik daarom ook voor een 4-1 spruitstuk ga, omdat dat meer vermogen geeft in hogere toeren en een 4-2-1 meer in lagere toeren. Dit ook omdat de rest van de aanpassingen ook allemaal voor hogere toeren zijn gemaakt.

    #17434380

    je kan een Combi maken, beetje lager toerental is wel fijn bij een zwaardere auto als de Vectra.

    denk toch dat een Corsaatje wel leuker rijdt, met een hoog toeren setup.

    Willem

25 berichten aan het bekijken - 2,251 tot 2,275 (van in totaal 13,528)
  • Het onderwerp ‘wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.