wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1

25 berichten aan het bekijken - 10,426 tot 10,450 (van in totaal 13,528)
  • Auteur
    Berichten
  • #17442588

    Ik ben in totaal 4 keer moeten gaan. Telkens voor een ander probleem…

    De eerste keer was mijn uitlaat niet gecertificeerd (wat ik kan begrijpen)
    De tweede keer was ineens mijn rechts licht te laag terwijl dit de vorige keer (2 dagen ervoor) perfect in orde was.
    De derde keer was de sporing van mijn banden met 0,2…% buiten tolerantie. Vorige keren zeiden ze er totaal niets van. Ben toen direct naar de bandenspecialist Donckers gereden en die vonden dit een BELACHELIJKE rode kaart.

    En vandaag, de volgende dag van de 3de keuring en 1.5 week na de eerste keuring begon het al.
    De keurmeester liet mij ipv een herkeuring een hele nieuwe keuring doen, wat al totaal niet hoeft. Bestudeerd heel mijn verlaging die de vorige dag al goedgekeurd was en vraag na een kwartier aan mij of ik een meetlint had. Uiteraard niet dus moest keurmeester 2 erbij komen met een meetlint.

    Beide keurmeesters hebben een half uur alles onderzocht en vonden een nummer niet op mijn achterste dempers en vroegen keurmeester 3 waar deze kon staan. Die heeft na een kwartier zoeken mij meegedeeld dat dit een rode kaart zou worden mits de nummer enkel op papier gevonden kon worden en niet op de dempers zelf.

    Flink op mijn geduld getrapt heb ik geëist om de stationschef de spreken en mits die er vandaag niet was door een vergadering oid heb ik hem laten opbellen en verteld dat hij direct naar zijn keuringsstation moest komen of ik dreigde met BTC GOCA op te bellen.

    Na een kwartier was hij er en heb ik hem het verhaal gedaan dat ik elke keer wordt afgekeurd voor een ander opmerking die ze de vorige keren nooit hebben gezien. Dit heeft mij al 2x €40 gekost voor een keuring, plus €47 voor een keuring na ongeval (wat in België verplicht is na een verlagingskitmontage), plus €7.5 voor een tuningrapport die zelfs nog niet volledig was, plus elke keer 60 km heen en terug rijden om naar de keuring te gaan. Ook waren de vorige opmerkingen niet van mijn controlekaart die wel reeds opgelost waren, ook de sporing van de wielen heb ik vermeld met de reactie van garage Donckers.

    Daarbij vroeg de stationschef naar mijn papieren en moest mij na onderzoek van nog eens een kwartier van de wagen gelijk geven. Hij vond de nummer wel aan de achterkant van de demper.

    Toen ik mijn papieren ging halen aan de kassa zag ik een groene kaart en was even gelukkig tot de mevrouw zei: “Dat is dan €57 alstublieft.” Verschoten vroeg ik hoe het kwam dat dit zo’n hoge prijs was waarop de dame zei dat dit kwam omdat dit een HERkeuring is na ongeval.

    Was toch al in men element dus ik roep daar de stationschef bij en heb hem gezegd dat ik niet voor een volledige herkeuring had gevraagd maar enkel de uitlijning waarop mijn wagen was “gebuisd”. De eerste keurmeester heeft deze zonder boe of ba helemaal opnieuw gekeurd. Waarop de stationschef droog antwoord dat het standaard zo gebeurd. Mijn “franke teut” antwoorde: “Mensen hun geld aftroggelen ofwa?”. Maar heb gezegd dat ik geen zin meer heb in een half uur discussie en dit de laatste keer is dat ik naar dat keuringsstation ga.

    Seth

    #17442589

    @Seth wrote:

    Ik ben in totaal 4 keer moeten gaan. Telkens voor een ander probleem…

    De eerste keer was mijn uitlaat niet gecertificeerd (wat ik kan begrijpen)
    De tweede keer was ineens mijn rechts licht te laag terwijl dit de vorige keer (2 dagen ervoor) perfect in orde was.
    De derde keer was de sporing van mijn banden met 0,2…% buiten tolerantie. Vorige keren zeiden ze er totaal niets van. Ben toen direct naar de bandenspecialist Donckers gereden en die vonden dit een BELACHELIJKE rode kaart.

    En vandaag, de volgende dag van de 3de keuring en 1.5 week na de eerste keuring begon het al.
    De keurmeester liet mij ipv een herkeuring een hele nieuwe keuring doen, wat al totaal niet hoeft. Bestudeerd heel mijn verlaging die de vorige dag al goedgekeurd was en vraag na een kwartier aan mij of ik een meetlint had. Uiteraard niet dus moest keurmeester 2 erbij komen met een meetlint.

    Beide keurmeesters hebben een half uur alles onderzocht en vonden een nummer niet op mijn achterste dempers en vroegen keurmeester 3 waar deze kon staan. Die heeft na een kwartier zoeken mij meegedeeld dat dit een rode kaart zou worden mits de nummer enkel op papier gevonden kon worden en niet op de dempers zelf.

    Flink op mijn geduld getrapt heb ik geëist om de stationschef de spreken en mits die er vandaag niet was door een vergadering oid heb ik hem laten opbellen en verteld dat hij direct naar zijn keuringsstation moest komen of ik dreigde met BTC GOCA op te bellen.

    Na een kwartier was hij er en heb ik hem het verhaal gedaan dat ik elke keer wordt afgekeurd voor een ander opmerking die ze de vorige keren nooit hebben gezien. Dit heeft mij al 2x €40 gekost voor een keuring, plus €47 voor een keuring na ongeval (wat in België verplicht is na een verlagingskitmontage), plus €7.5 voor een tuningrapport die zelfs nog niet volledig was, plus elke keer 60 km heen en terug rijden om naar de keuring te gaan. Ook waren de vorige opmerkingen niet van mijn controlekaart die wel reeds opgelost waren, ook de sporing van de wielen heb ik vermeld met de reactie van garage Donckers.

    Daarbij vroeg de stationschef naar mijn papieren en moest mij na onderzoek van nog eens een kwartier van de wagen gelijk geven. Hij vond de nummer wel aan de achterkant van de demper.

    Toen ik mijn papieren ging halen aan de kassa zag ik een groene kaart en was even gelukkig tot de mevrouw zei: “Dat is dan €57 alstublieft.” Verschoten vroeg ik hoe het kwam dat dit zo’n hoge prijs was waarop de dame zei dat dit kwam omdat dit een HERkeuring is na ongeval.

    Was toch al in men element dus ik roep daar de stationschef bij en heb hem gezegd dat ik niet voor een volledige herkeuring had gevraagd maar enkel de uitlijning waarop mijn wagen was “gebuisd”. De eerste keurmeester heeft deze zonder boe of ba helemaal opnieuw gekeurd. Waarop de stationschef droog antwoord dat het standaard zo gebeurd. Mijn “franke teut” antwoorde: “Mensen hun geld aftroggelen ofwa?”. Maar heb gezegd dat ik geen zin meer heb in een half uur discussie en dit de laatste keer is dat ik naar dat keuringsstation ga.

    Seth

    Waar heb je hem laten keuren?

    #17442590

    Vandaag de windabweisers ontvangen en natuurlijk gelijk gemonteerd.




    gr erik

    #17442591

    @Bartje: Autokeuring Brasschaat/Sint-job

    #17442592

    Einddemper en middendempervervanger er terug onder geknald. :thumb

    #17442593

    Beugel voor m’n iPhone op z’n nieuwe plek gezet. Netjes rechts naast de radio :)

    #17442594

    Voor de tweede keer mijn kachelweerstand gemaakt.
    Had de boutjes iets te lang gehouden. en is tegen de kachelradiator of de verdamper gekomen. Gevolg weer geplofte transistors. :(

    maarja heb nu als nog flink bespaart, tegenover een nieuwe kachelweerstand. :)

    #17442595

    Waterpomp van de 3.0L LATEN! vervangen haha…

    Wel onder toeziend oog van mijzelf

    #17442596

    Wat is dit? Wordt je lui Wim? haha

    #17442597

    Nee, er zijn ook leergierige mensen… die laat ik graag rommelen, zodat ze wat opsteken.

    Ook bij een V6 is dit een aardige klus (motor ligt niet in de auto, dus gaat wel soepeler maartoch), Klus is evengroot als Distriwissel, het enige dat werkelijk blijft zitten is de distriset, verders moet alles wat weg moet voor een distri wissel gewoon weg voor een waterpomp wissel.

    Willem

    #17442598

    Okee, had ik niet verwacht van jou, maar met deze uitleg wel haha

    #17442599

    Ik laat graag mensen leren, zeker als ze er Schik van hebben..

    Willem

    #17442600

    Koppeling en vliegwiel geplaatst:

    #17442601

    Eindelijk maar toch. Grote operatie zo te zien. Alles weer opbouwen en de Corsa kan weer aan de kant :jerry

    #17442602

    Ja heel rap corsa aan de kant dan!

    Die mag binnenkort op de operatietafel voor nieuwe wiellagers voor.
    Rijd nu al niet echt lekker meer, dus blij als station weer klaar is.

    #17442603

    Wat is autorijden toch mooi he nooit geen onderhoud :jerry

    #17442604

    Tis geweldig! Whahah

    #17442605

    irmsher kofferklep spoiler erop gezet

    #17442606

    Garage en zolder opgeruimd en alles op het forum gezet wat ik niet meer nodig heb :) Dat heeft me ook een halve dag gekost :D

    Grtz Seth

    #17442607

    Goed ruimte gemaakt zo te lezen Seth :thumbup :D .

    Vreemde zaak dat met jou auto keuren. nooit meer heen gaan. Mooi opzoek gaan naar een goede en eerlijke zaak

    #17442608

    Tnx, Volgende keer idd naar Antwerpen ;)

    #17442609

    Nee Nederland nog veel makkelijker :jerry

    #17442610

    @Helmer opelfan wrote:

    Nee Nederland nog veel makkelijker :jerry

    Dat zit er aan te komen. Altans ze willen dat je, je auto overal in Europese unie kan laten keuren.

    #17442611

    Ja had ik ook gelezen. Er zijn al een aantal landen waar onze apk ook geldig is?

    #17442612

    @Helmer opelfan wrote:

    Ja had ik ook gelezen. Er zijn al een aantal landen waar onze apk ook geldig is?

    Voor zover ik weet niet.
    Wat wel mogelijk is, dat als je in duitsland ee auto koopt met nieuwe tuv. Dat bij de import de keuringsdatum over genomen kan worden.

25 berichten aan het bekijken - 10,426 tot 10,450 (van in totaal 13,528)
  • Het onderwerp ‘wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.