wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1

25 berichten aan het bekijken - 9,951 tot 9,975 (van in totaal 13,528)
  • Auteur

Scheelt een end he…

Willem

@wim-v6 wrote:

Scheelt een end he…

Willem

is gewoon niet te vergelijken met versleten dempers :P

Moet trouwens wel zeggen dat het een klusje van niets is :P
    Gaat de voorkant ook zo makkelijk?

@Klopper wrote:

@wim-v6 wrote:

Scheelt een end he…

Willem

is gewoon niet te vergelijken met versleten dempers :P

Moet trouwens wel zeggen dat het een klusje van niets is :P
    Gaat de voorkant ook zo makkelijk?

Het demonteren van de veerpoot wel gaat net zo makkelijk al niet makkerlijker. Maar voor staat veel meer spanning op de veer. Achter kan je hem eigenlijk nog met de hand doen. Voor niet.

Ah, ok… Naja, dat gaat wel goedkomen… Heb geen veerspanners, maar er zijn meerdere manieren naar Rome :P

Samen met mijn vriendin heel de koffer opnieuw bekleed en in elkaar gestoken. Nog een paar aanpassingen en alles is in orde :)

Grtz Seth

Netjes gedaan Seth, alleen nog eventjes de kabels wegwerken naar boven / onderen :)

Idd en de plaat waar de woofer op staat moet ook nog gedaan worden zoals je ziet ;)

Ik heb niet veel gedaan…..O ja, wel, ik heb de achterkant van onze GTS in de zijkant van een andere auto geparkeerd :swear Dit resulteerde in een beschadigde achterbumper (was half jaar terug gespoten omdat een andere eikel er tegen gezeten had) en een astra die gezien de leeftijd en de schade waarschijnlijk totalloss is.

Mijn eerste schade in 21 jaar :(

@2000 wrote:

Ik heb niet veel gedaan…..O ja, wel, ik heb de achterkant van onze GTS in de zijkant van een andere auto geparkeerd :swear Dit resulteerde in een beschadigde achterbumper (was half jaar terug gespoten omdat een andere eikel er tegen gezeten had) en een astra die gezien de leeftijd en de schade waarschijnlijk totalloss is.

das zwaar balen zeg!!!

hopen dat ie snel weer klaar is :thumbup

Achterverlichting aangepast..

Willem

@2000 wrote:

Da’s mooi klote :cry
    Sterkte met de afhandeling.

Groet jraaf

Voorste schokdempers vervangen door Monroe Originals :)
    Een van de oude schokdempers kan je indrukken zonder dat hij terug komt…

Nu alleen de bussen nog vervangen en ik kan weer jaaaaren vooruit :D

Hoe ik het werk heb gedaan zonder veerspanners of spanbandjes, jaaahaaaa :D Dat is even wachten tot de howto ;)

Vandaag binnengedaan en vrijdag mag ik hem terug halen. Moest nog wel wat gebeuren hoor :)

– Groot onderhoud
    – Het “zweten” van de motor laten ophouden
    – ABS-kabel rechts van de sensor vernieuwen
    – Achterste remblokken vervangen
    – Roest zijkant wegwerken (4 kleine plekjes)
    – Achterste bumperstootstrip vastkitten aan de bumper

Hoop dat het snel klaar is :D
    – Montage-attest verlaging in orde laten maken

Al het zwarte kunststof aan de buitenkant weer zwart gemaakt met Meguaier’s Ultimate protectant :jerry

nieuwe koplamp units erop gezet..

http://i1173.photobucket.com/albums/r586/ashok1978/2012-05-30215831.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

http://i1173.photobucket.com/albums/r586/ashok1978/2012-05-30215855-1.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

:thumb mooi

@Seth wrote:

:thumb mooi

thx..
    was mijn eerste klus die ik zelf gedaan heb..
    en oowh wat was ik trots op mezelf..

Dan staat ie dubbel zo mooi ;)

Gister even een fuseekogel laten vervangen à € 170 en even twee nieuwe kentekenplaten laten maken met opgelegde letters aangezien de platte nogal gedeukt waren door andermans trekhaak… :???:

dure fuseekogel dan….

@koenelsenaar wrote:

dure fuseekogel dan….

Valt wel mee.

Kogel is 47 euro
    uitlijnen is 50 a 55 euro
    montage dan 73 a 68 euro

@arjontje wrote:

@koenelsenaar wrote:

dure fuseekogel dan….

Valt wel mee.

Kogel is 47 euro
    montage dan 73 a 68 euro

Kogel was €72 ex btw en €70 uurloon. Moest uitgeboord worden volgens de Opel dealer. Nu zit ie geschroefd. Wellicht niet ’t goedkoopst maar ’t is in ieder geval goed gedaan en heb er zelf niet voor onder een auto hoeven te liggen. ;) Morgen even de remblokken aan de achterzijde vervangen. Net even een setje Bosch blokjes gehaald voor € 64. Stukje duurder dan de blokjes voor m’n Vectra A (€ 35 voor Bosch)… Maargoed, valt nog allemaal binnen de geraamde kosten. :)

@Seth wrote:

Dan staat ie dubbel zo mooi ;)

je hebt gelijk…
    ik ben nu echt een soort van trotse vader…hahaha

@Lemmens wrote:

@arjontje wrote:

@koenelsenaar wrote:

dure fuseekogel dan….

Valt wel mee.

Kogel is 47 euro
    montage dan 73 a 68 euro

Kogel was €72 ex btw en €70 uurloon. Moest uitgeboord worden volgens de Opel dealer. Nu zit ie geschroefd. Wellicht niet ’t goedkoopst maar ’t is in ieder geval goed gedaan en heb er zelf niet voor onder een auto hoeven te liggen. ;) Morgen even de remblokken aan de achterzijde vervangen. Net even een setje Bosch blokjes gehaald voor € 64. Stukje duurder dan de blokjes voor m’n Vectra A (€ 35 voor Bosch)… Maargoed, valt nog allemaal binnen de geraamde kosten. :)

Ik had even wat prijzen gepakt om te leten zien dat het normale prijzen zijn. daarom valt wel mee.

Maar je kan nu weer lekker sturen en remmen.

Vandaag voor het eerst de Vec op zomerbanden op de autobahn gehad, sinds hij de powerflex rubbers heeft.
    210 km/h op de gps en hij geeft geen krimp. :grin:

25 berichten aan het bekijken - 9,951 tot 9,975 (van in totaal 13,528)
  • Het onderwerp ‘wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.