wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1

25 berichten aan het bekijken - 9,276 tot 9,300 (van in totaal 13,528)
  • Auteur
    Berichten
  • #17441501

    mooi k*t!

    #17441502

    @GTS Power wrote:

    @vanieba wrote:

    Een K&N inleg filter gemonteerd, en het ruitensproeitankje gedemonteerd en ijsvrij gemaakt
    en vervolgens verse ruitensproeiervloeistof erin gegoten (tot -26C)

    merk je nog iets anders met dat filter?(jij hebt ook een 1.8 toch?)

    idd ik heb een 1.8 16v,
    hij trekt wel iets lekkerder op/door rond de 3000 toeren, kan wel merken dat het iets verschil geeft

    #17441503

    @wim-v6 wrote:

    Gisteren laten afslepen vanuit duitsland, nadat de versnellingsbak kapot gelopen is:

    Willem

    Dat is :swear
    Maar achter een nieuwe motor hoort toch ook een nieuwe bak Willem :angel

    #17441504

    haha, komt geen nieuwe achter hoor, maar een goede gebruikte..

    Willem

    #17441505

    een echte DEFECTra he Willem ;)

    #17441506

    Jupzz

    Kan er niet meer mee rijden inderdaad, tenminste, niet ver…. ze rijdt nog wel…

    willem

    #17441507

    Wel balen natuurlijk, wat is er precies kapot?

    #17441508

    Difflagers liggen nu op straat ongeveer….

    Deze bak was niet HEEL best meer, Schakelen was ongeveer soeproeren, en sprong nog wel eens uit de Achteruit…

    Vroeger wel eens in het Calibra deel gelezen als een F25 uit de achteruit sprong deze bakken meestal vlot daarna kapot zouden gaan.

    Deze heeft t toch nog Dik 6jaar en 100.000km uitgehouden na de 1e keer dat ie bij mij uit de achteruit sprong.. geheel niet gek dus..

    Willem

    #17441509

    das flink balen! :swear

    gelukkig ben je niet bang je handen vies te maken :thumb maarja nu nog een betrouwbare bak kopen kan een f25 makkelijk zoon 3 liter v6 aan?

    #17441510

    Niet vandaag maar gisteren ,
    de thermostaat vervangen , want werd nu wel nodig tijd . Kan nu weer zeggen dat het lekker warm word in me auto :)

    Gr,
    Bakker

    #17441511

    Laatste dingen uit vectra halen ,
    Dan kan hij zaterdag ingeruild worden ,

    Laatste kans voor eventuele kopers

    #17441512

    @DOCTOR007 wrote:

    @Mickel_MV6 wrote:

    @DOCTOR007 wrote:

    @Erwin1987 wrote:

    Klapsleutel laten maken.

    Erwin

    Nice. Ik wil ze ook hebben maar ik hoor h.e.e.a. dat het niet mogelijk is. Afhankelijk van bouwjaar en model/uitvoering oid.
    Echter had ik onlangs een GTS bj 2003 met klapsleutels gezien op MP. Ik d8 :wtf 2003 en klap sleutels? Ik snap het het niet helemaal maar goed autotechniek is niet mijn ding. Ooit als ik er tijd voor vind zelf die handel bestellen en overzetten, sleutels laten slijpen en dan maar hopen dat ie het ook doet :D

    Mijne is ook van 2003 met klapsleutel.

    Heb jij dan een stuurwielbediening met die “scroll” knoppen???

    Nee, gewoon normale drukkers. Het is een originele Opel sleutel.

    #17441514

    @yentl5552 wrote:

    das flink balen! :swear

    gelukkig ben je niet bang je handen vies te maken :thumb maarja nu nog een betrouwbare bak kopen kan een f25 makkelijk zoon 3 liter v6 aan?

    Ja hoor, kan die zeker wel aan….

    Mijn bak is altijd al niet best geweest..

    Mijn Vectra is uit 1996 en in dit geval nog met een fase 1 F25 geleverd, welke zeker niet de beste waren…

    volgens sommige zou een F25 die uit de achteruit klapt bij achteruitrijden, niet veel langer dan een jaar meer meegaan, deze heeft het nog 110.000km en 6 jaar uitgehouden na de 1e keer uit achteruit springen..

    er komt weer een Fase 1 op, maar dan van een Vectra-A / Calibra ivm langere eindtrap.

    Willem

    #17441515

    Wat is verschil tussen phase 1 en 2 dan. Want voorzover ik weet is een F25 een F25.

    Calibra/Vectra A, stang bediend en mechanische drukgroep bedieinng; eind overbrenging 3,82 (84/22) Alpha code WT of QQ

    Vectra B, stang bediend en hydraulische drukgroep bediening; eind overbrenging 4,05 (85/21) Alpha code RC

    Meer ‘F25-smaken’ zijn er niet. Anders kom je in F23 of F35 uit voor de V6, kabel bediend.

    #17441516

    Ze schijnen vanaf 1997 verbeterd te zijn op de Diff lagers, niet dat ik dat ooit heb kunnen Constateren, maargoed…

    die F25 lopen toch wel kapot, Getrag Rotzooi, net als de F23 F28 F35 M32…

    Valt wel op dat het veelal toch de Getrag bakken zijn bij Opel, die het meest kapot lopen, op de F17 na dan…

    Willem

    #17441517

    Vind de F25 opzich mee vallen dan nog.
    F28 ben ik echt minder over te spreken, veel herrie en rammelen vaak, en kraken doen ze bijna allemaal.
    Maar ja punt is met die bakken wel dat uitsluitend in echt een sportieve auto zijn geleverd.

    #17441518

    Jup, de F25 is ook alleen op V6 motoren geleverd, kan ook meespelen uiteraard..

    bij the way, de M32 zou ook verbeterd zijn, maar die lopen ook nog steeds kapot bij ZEER jonge Opels (vooral diesels en vlotte turbo motoren)

    Willem

    #17441383

    Met die bak voor sportieve auto’s doelde ik op de F28 in een Vectra A/Calibra turbo 4×4.
    Een Vectra B CDX of elegance bijvoorbeeld met een vliegwiel met gewicht van een grafsteen icm met F25, met blokjes bekleding, hout inleg en standaard 15″ LM roepen bij mij niet direct sportieve aspiraties op ;)

    Wat overigens niet weg neemt dat presties wel goed zijn, die zijn prima opzich, maar het is geen sportieve auto.

    Ja alles met M in bak codering heb ik (nog) geen ervaring mee. Mij te modern, en zo te horen kan ik me daar beter niet aan wagen ook :jerry

    #17441519

    haha, lekker ouwe kneut blijven rijden, ben ik met je eens..

    ik moet zeggen dat ie Ix20 ook niet veel soeps was, wat een #%$&@#$&$ auto!!!

    Willem

    #17441520

    ja idd. Toen ze nog echte auto’s maakte. Met koplampen van glas, en de airconditioning die je gewoon met een knopje aan of uit kan zetten zonder door een menu te scrollen..

    Ja die hiijoendaaii was ’t niet helemaal he. ‘bomvol’ behalve CC
    Lees voor de gein de recentie is op AW. grootste klacht; niet vooruit te fikken. Was ’t eerste wat jij zei volgens mij. :D
    Gister ff met ’t agilaatje 1.2 van me ouders de snelweg op, maar die draait zelfs nog minder toeren bij 120 km/h.. maar ok das wel een automaat dan, niet helemaal eerlijke vergelijking..

    #17441521

    uitgerekend verbruik van de Hiejoendaai was ook niet om over naar huis te schrijven!!!!

    1 op 11 ongeveer….

    en hebben we niet gek gedaan, alleen een paar keer met de snelweg op optekken tot 6000 toeren, omdat het MOEST!!!

    dat voor een Bleu Efficient uitvoering (volgens mij zo belastingvrij als het maar kan!!!)

    Willem

    #17441522

    Nog wel belasting vrij ja.
    1/11 valt nog tegen idd. maar ja, 90 pk, 1150 kg. hoog hok ook :???:
    Maar stond nog niet zoveel op de teller toch ook. Misschien dat verbruik nog zakt (hoop ik voor de mensen die ‘m staks mee krijgen, en de toekomstige eigenaren die een leuke huur/uitleen auto kopen king: )

    #17441523

    15.000km, mag dan wel hopen dat ie GOED in GETRAPT is, tis tenslotte al zijn hele leven een vervangings auto…

    Willem

    #17441524

    Oh zoveel al. Dacht minder, maar wist ’t ook niet meer zeker.
    Nee dan moet ‘ie al wel ingereden zijn idd.

    #17441525

    Tis ook geen nieuwe: 45-RFS-6 mei 2011

25 berichten aan het bekijken - 9,276 tot 9,300 (van in totaal 13,528)
  • Het onderwerp ‘wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.