Wat heb je vandaag gedaan aan je Omega???

Forumindex Forums Modellen Omega Wat heb je vandaag gedaan aan je Omega???

25 berichten aan het bekijken - 2,226 tot 2,250 (van in totaal 2,762)
  • Auteur
    Berichten
  • #17365725

    origineel gepost door Oedo
    Kom op mannen, hou het gezellig, vrienden van de Omega hoeven niet per definitie vrienden van elkaar te zijn, maar dit gaat nergens over…

    Jerremy heeft wat mij betreft helemaal niets verkeerd gezegd. Ik flikkerde ook bijna van mijn stoel bij het zien van de foto’s van Sjors, het IS een geweldig blik! :thumbup
    Als nu Jerremy dit het Walhalla vindt, dan lijkt me dat prima.

    Aan de andere kant lijkt me de grap van Martijn_maja ook niet zo’n drama. De opmerking ‘daar maak je geen vrienden mee’ is toch een uitdrukking en waarschijnlijk niet al te letterlijk bedoeld… Ik voelde me in elk geval niet echt beledigd met mijn ‘lullige’ B2 2.2 station… Even zo blij mee toch! :wub

    Shake hands! :cool:

    jerremy wel eens van woord spelingen gehoord? je moet niet alles zo letterlijk nemen. jij zegt duidelijk dat het jou mening is dat sjors de mooiste auto heeft op het forum. met zulke uitspraken kun je natuurlijk reacties verwachten. en jij mag je mening geven. graag zelfs. maar een ander ook. en als je niet tegen een geintje of kritiek kunt moet je niet op een forum gaan zitten. sjonge jonge de enigste die het snapt is oedo.:sleeping men moet hier tegenwoordig op zijn tenen lopen en eerst 10 keer nadenken voor je wat typt hier.

    #17365726

    de volgende die zeurt krijgt een beurt :mad:

    :jerry :jerry

    nou is’t over he , we gaan weer vrolijk verder :thumbup

    #17365727

    hmm lekker ik bij jou of jij bij mij:jerry

    #17365728

    ”Wat heb je vandaag in je Omega gedaan!!!”:D:D

    #17365729

    Ja Heuti, zo is het maar net! :thumbup

    Zouden ze nu zo langzamerhand begrijpen waarom wij voor de caravan gekozen hebben? king:

    Oedo

    #17365730

    Van de week airco gevuld bij de Omega, komend weekend distributie vernieuwen….

    Grtzz

    #17365731

    Tjee, best stoer :agent, zelf de distributie vervangen! Ik bedoel, hoe regel je de klep-timing zeker weten 100%? En moet er dan ook nog wat ingesteld worden aan de spanrol, of regelt zich dat zelf?

    Moet je wel zeker weten waar je mee bezig bent! :vertag

    Misschien kun je er een how to van maken, met :kewlpics enzo. Zou gaaf zijn!

    Succes,

    Oedo

    #17365732

    origineel gepost door Oedo
    Tjee, best stoer :agent, zelf de distributie vervangen! Ik bedoel, hoe regel je de klep-timing zeker weten 100%? En moet er dan ook nog wat ingesteld worden aan de spanrol, of regelt zich dat zelf?

    Moet je wel zeker weten waar je mee bezig bent! :vertag

    Misschien kun je er een how to van maken, met :kewlpics enzo. Zou gaaf zijn!

    Succes,

    Oedo

    De how-to kan ik je ook wel geven.
    Echter heb ik er zelf dan nog niet het lef voor om dat te doen.
    Als je dat verkloot ben je mooi genaaid.

    #17365733

    Ja, dat kun je zo wel stellen, dan ben je echt pas zwaar genaaid:(
    De kleppen vliegen je letterlijk door de zuigers heen… :vertag

    Zoals je zegt, daar heb ik het lef niet voor!

    #17365734

    origineel gepost door Oedo
    Ja, dat kun je zo wel stellen, dan ben je echt pas zwaar genaaid:(
    De kleppen vliegen je letterlijk door de zuigers heen… :vertag

    Zoals je zegt, daar heb ik het lef niet voor!

    Ik weet niet wat voor motor Mantapower erin heeft liggen (V6 is een stuk lastiger dan een L4), maar bij de 4-cilinder motoren heb ik dat al diverse keren gedaan, en dan zonder dat gedoe met blokkeergereedschap van de nokkenaswielen, is bij deze motoren ook goed te doen zonder. Maar je moet inderdaad wel weten waar je mee bezig bent.

    Andrew

    #17365735

    Nou, andrew, dat klinkt wel relaxed zoals je het schrijft. Maar feit blijft dat ik het van bruut lef vind getuigen!! :wors:wors
    En dan te bedenken dat het bij een V6 nog gekker kan… :afro

    Oedo

    #17365736

    Vandaag maar weer eens schoongemaakt. Gisteren een retourtje Friesland gedaan alwaar er verse schokdempers en 2 nieuwe banden zijn gemonteerd, de lambdasonde is vervangen en een beurt is uitgevoerd.

    En dan kom je dus op de terugweg een kilometer lang een lading kamikazepiloten tegen…

    Dat kon natuurlijk niet king:

    #17365737

    Tjeetje J-Omega. Ik heb lang moeten piekeren, maar ik ben eruit: op de onderste foto ziet je trots er beter uit!:wors

    Onzin natuurlijk. Good job! :agent Ziet er weer helemaal te wauw uit! :thumbup

    Oedo

    #17365738

    Ziet er weer netjes uit.
    Hmm die blauwe gloed van de xenon lampen ziet er ook niet slecht uit.

    #17365739

    Heb de twee Omega’s en de Monterey zojuist met de hand gewassen. Pff wat een werk, maar het resultaat is goed! :P

    #17365740

    Originally posted by Oedo

    De kleppen vliegen je letterlijk door de zuigers heen… :vertag

    Dat valt wel mee, al zijn waarschijnlijk wel alle kleppen krom, de zuigers kun je laten zitten.

    Leuk is anders, dat ben ik met je eens!

    Een V6 is lastig te doen zonder blokkeergereedschap. Een 4 cilinder is echt zo gebeurd. :thumbup

    #17365741

    origineel gepost door Oedo
    Tjeetje J-Omega. Ik heb lang moeten piekeren, maar ik ben eruit: op de onderste foto ziet je trots er beter uit!:wors

    Onzin natuurlijk. Good job! :agent Ziet er weer helemaal te wauw uit! :thumbup

    Oedo

    Hmm ja misschien had ik het toch een tijdje zo moeten laten :jerry

    origineel gepost door arjontje
    Ziet er weer netjes uit.

    :D

    Hmm die blauwe gloed van de xenon lampen ziet er ook niet slecht uit.

    Al waren ze daar net 20 sec. aan, dus nog ‘op kleur’ aan het komen. Zo oogt het als 8000K, maar het is 6000K ;)

    Grtz
    Jacco

    #17365742

    Hai,

    distributie durf ik wel aan hoor, het is dan wel een V6 dus ff wat beter opletten wat je doet maar principe blijft hetzelfde.

    @ J omega: Mooie OMega hoor, die staat er echt super knap bij

    Weet iemand toevallig een onderdeelnummer van die drieweg klep van de koelvloeistof die achter het blok verscholen ligt??

    Grtzz Marvin

    #17365743

    Alweer een week geleden maar ik heb mijn omega ontdaan van de g3 installatie.
    Ik ga tegenwoordig op de motor naar het werk dus staat ie veel stil en dan heeft lpg geen nut.

    Inmiddels is m’n krukassensor echt overleden heb al sinds ongeveer 2 maand nadat ik hem had gekocht een terugkerende foutmelding en nu gaat ie ook echt gek doen dus dit weekend komt er een ander in.

    #17365744

    origineel gepost door MantaPower

    @ J omega: Mooie OMega hoor, die staat er echt super knap bij

    Grtzz Marvin

    Dank je Marvin, dat is leuk om te lezen :)

    Grtz
    Jacco

    #17365745

    Vandaag m’n Omega trouwens nog even ‘de oren doorgespoten’.
    Dat wil zeggen, ik heb het putje schoongemaakt. De bak onder de luchtinlaat dus. Daar stond me een partij ellende in zeg. En we weten allemaal wat er dan met een Omega gebeurt: natte voeten voor de bijrijder. Geen aanrader… :jerry:jerry
    Dus: rubber eraf, deksel open, luchtfilter eruit. En toen paste m’n arm er niet zo diep in dat ik erbij kon (Jeetje, het lijkt wel of je een koe staat te helpen bij het bevallen, echt waar! :puke). Maar goed, wat dan?
    Ik heb de tuinslang gepakt en de spuitlans in de drek geduwd, tot in de afvoerslang. Dochterlief bij de kraan gezet en verteld van ‘harder, iets minder A.U.B.’ enzo. Uiteindelijk alles door dat slangetje de motorruimte ingeblazen, het is weer brandschoon daar onderin. Gaat me niet weer gebeuren dat het zo vies wordt daar! :swear

    Greetz, Oedo

    #17365746

    origineel gepost door Xedrah
    Heb de twee Omega’s en de Monterey zojuist met de hand gewassen. Pff wat een werk, maar het resultaat is goed! :P

    Jemig de pemig!Petje af zeg, drie auto’s met de hand wassen, dat is niet voor de poes! :o
    Ik ben na mijn karretje echt helemaal klaar hoor! En jij doet er drie in eens. :wors

    #17365747

    origineel gepost door Xedrah

    Dat valt wel mee, al zijn waarschijnlijk wel alle kleppen krom, de zuigers kun je laten zitten.

    Een V6 is lastig te doen zonder blokkeergereedschap. Een 4 cilinder is echt zo gebeurd. :thumbup

    Mee eens. Vorige week nog een dergelijke ravage mogen aanschouwen bij een bevriende automonteur. Diens aanstaande schoonzoon had het niet zo nauw genomen met onderhoud en dat is dus afgestraft met een gebroken distributieriem (een Alfa Romeo twinspark). De zuigers konden gewoon blijven zitten, zag je alleen een kras op. Maar de kleppen waren zo krom als een hoepel en de klepgeleiders waren ook goed geraakt. Kortom, die kop was niet meer te redden en er is een exemplaar van de sloop opgezet.

    Naast de aanwezige merktekens bouw ik altijd wel een extra check in voor demontage. Ik draai de nokkenassen precies op de merktekens en tel dan het aantal tanden in de riem die ertussenin zitten. Dan weet je na montage van de nieuwe riem zeker dat de nokkenassen onderling goed staan en hoef je alleen nog maar de timing met de krukas goed in de gaten te houden. En altijd na een paar keer handmatig de krukas roteren (is ook onderdeel van de riem op spanning zetten) nogmaals alle merktekens nalopen.

    Andrew

    #17365748

    De zuigers laten zitten gaat niet altijd goed.
    Soms is de klap zodanig dat de zuigerbodem(zo heet de bovenkant van de zuiger :hmmz) vervormd waardoor een motor olie kan gaan verbruiken.

    #17365749

    vandaag een klusje gedaan voor een ex-collega,in de tussentijd is de airco gereinigd, het oliepijl van de automaat gecontroleerd en is de airbag storing verholpen.



25 berichten aan het bekijken - 2,226 tot 2,250 (van in totaal 2,762)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.