wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ?

Forumindex Forums Modellen Corsa wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ?

25 berichten aan het bekijken - 2,426 tot 2,450 (van in totaal 4,374)
  • Auteur
    Berichten
  • #17608455

    Wil ik ook, 20 pk meer :D

    #17608456

    Ja wij ook, al helemaal als hij dan ook nog 1 op 20 rijd!

    #17608457

    :jerry :jerry

    #17608458

    :shock: :swear :cry
    het ging alweer een tijdje te lekker. mooie update’s gepland, velgen waren netjes gespoten, dikke remmenset eronder.
    begon helemaal gehecht te raken aan mijn zuinige en toch sportieve corsa. tot aan vandaag :wtf

    dacht plaats mooi de klemmentjes op de calibra turbo remklauwen. ging allemaal prima.
    modderkuip eruit getrokken, wou de stelschroef van de schroefset verstellen, en zag ik zomaar een laagje rubber, en een vlak kantje aan de stelschroef….. :wtf
    keek daarna aan de binnenkant van de band :fy1 :swear :swear :swear dikke rand uit de band gevreten, tot de witte voering aan toe.
    inc een scheur!!!
    dat worden weer 2 nieuwe banden aangezien ze nog 5 a 6mm goed waren :cry
    linksvoor had dit probleem niet.
    195-50-15 michelin energy saver.
    mocht iemand nog wat hebben liggen, maatje minder breed en hoog mag ook.

    auto is goed uitgelijnt, linksvoor staat gewoon net iets anders als rechtvoor.

    rijd nu voor 4cm hoger, en 1 zilvere irmscher 15” reserve wiel.

    zucht, heb ik weer.

    #17608459

    EGR kleppie maar effe schoongepoetst :-)

    #17608460

    80pk uit een C14NZ i.p.v. 60pk ¿¿¿ dat wil ik nog wel eens zien :vertag
    Denk eerder dat het een C14SE is want die heeft 82pk… (is een 1400 8v Multipoint motor, c14nz(x14sz) = 1400 8v SinglePoint Motor)
    Edit:
    en verbruik 1 op 20? ik ben blij als de mijne 1 op 14 haalt… (op dit moment 1 op 10)

    #17608461

    @corsa14slow wrote:

    80pk uit een C14NZ i.p.v. 60pk ¿¿¿ dat wil ik nog wel eens zien :vertag
    Denk eerder dat het een C14SE is want die heeft 82pk… (is een 1400 8v Multipoint motor, c14nz(x14sz) = 1400 8v SinglePoint Motor)
    Edit:
    en verbruik 1 op 20? ik ben blij als de mijne 1 op 14 haalt… (op dit moment 1 op 10)

    Daar kon je nog wel eens gelijk in hebben, en 1 op 20 vind ik ook heel knap, onze reed met de 1400 ongeveer 1 op 14 bij normaal gebruik, met lange ritten wou hij de 1 op 15 aantikken terwijl je 140 reed, dat is opzich nog wel aardig zuinig…

    #17608462

    @robert_corsa wrote:

    :shock: :swear :cry
    het ging alweer een tijdje te lekker. mooie update’s gepland, velgen waren netjes gespoten, dikke remmenset eronder.
    begon helemaal gehecht te raken aan mijn zuinige en toch sportieve corsa. tot aan vandaag :wtf

    dacht plaats mooi de klemmentjes op de calibra turbo remklauwen. ging allemaal prima.
    modderkuip eruit getrokken, wou de stelschroef van de schroefset verstellen, en zag ik zomaar een laagje rubber, en een vlak kantje aan de stelschroef….. :wtf
    keek daarna aan de binnenkant van de band :fy1 :swear :swear :swear dikke rand uit de band gevreten, tot de witte voering aan toe.
    inc een scheur!!!
    dat worden weer 2 nieuwe banden aangezien ze nog 5 a 6mm goed waren :cry
    linksvoor had dit probleem niet.
    195-50-15 michelin energy saver.
    mocht iemand nog wat hebben liggen, maatje minder breed en hoog mag ook.

    auto is goed uitgelijnt, linksvoor staat gewoon net iets anders als rechtvoor.

    rijd nu voor 4cm hoger, en 1 zilvere irmscher 15” reserve wiel.

    zucht, heb ik weer.

    Maar hoe kan dat dan?
    Te hoge et waarde icm schroefset ofzo?

    #17608463

    heb ik laten doen :P
    mja heb er ook bij gestaan kep er een andere krukas in leggen en race kleppen maar voor de rest is alles stock
    me blok ziet er gwn lelijk en oud uit maar als je hem open schroeft mooie race kleppen race zuigers :P

    #17608464

    @PeterNoFear wrote:

    @corsa14slow wrote:

    80pk uit een C14NZ i.p.v. 60pk ¿¿¿ dat wil ik nog wel eens zien :vertag
    Denk eerder dat het een C14SE is want die heeft 82pk… (is een 1400 8v Multipoint motor, c14nz(x14sz) = 1400 8v SinglePoint Motor)
    Edit:
    en verbruik 1 op 20? ik ben blij als de mijne 1 op 14 haalt… (op dit moment 1 op 10)

    Daar kon je nog wel eens gelijk in hebben, en 1 op 20 vind ik ook heel knap, onze reed met de 1400 ongeveer 1 op 14 bij normaal gebruik, met lange ritten wou hij de 1 op 15 aantikken terwijl je 140 reed, dat is opzich nog wel aardig zuinig…

    jah met de vorst enzo zuipt de mijne ook naar 1:14 :(

    #17608465

    @93CorsaStefan91 wrote:

    heb ik laten doen :P
    mja heb er ook bij gestaan kep er een andere krukas in leggen en race kleppen maar voor de rest is alles stock
    me blok ziet er gwn lelijk en oud uit maar als je hem open schroeft mooie race kleppen race zuigers :P

    Ook nog race bougievonkjes?

    Lmfao!! XD

    #17608466

    Race zuigers en race kleppen :jerry

    Het is een 1.4 8v. Denk niet dat ze daar uberhaupt ‘race’ spul van maken haha :jerry

    #17608467

    Hoeveel heb je daar voor betaald.
    Ze hebben je opgenaaid bezeikt. :D :D :D :D :D :D

    #17608468

    Het verhaal klinkt inderdaad niet echt geloofwaardig. Tenzij je er nog 20 extra paarden voor spant…

    Een ander blok erin lepelen is doorgaans 3 keer goedkoper dan maatwerk. Voor de 8v-blokjes maken ze voor zover ik weet amper wat in de 1200/1400 lijn.

    #17608469

    Best jammer ook dat je dan €xxxx in zo’n blokje steekt en er dan niet veel meer uithaalt…
    Een c14se, x14xe en x16xe trekken je er dus gewoon uit bij het stoplicht.

    #17608470

    @otdh wrote:

    @93CorsaStefan91 wrote:

    heb ik laten doen :P
    mja heb er ook bij gestaan kep er een andere krukas in leggen en race kleppen maar voor de rest is alles stock
    me blok ziet er gwn lelijk en oud uit maar als je hem open schroeft mooie race kleppen race zuigers :P

    Ook nog race bougievonkjes?

    Lmfao!! XD

    Hahaha dan ga je pas echt hard! :jerry

    #17608471

    @OpelRobin wrote:

    @otdh wrote:

    @93CorsaStefan91 wrote:

    heb ik laten doen :P
    mja heb er ook bij gestaan kep er een andere krukas in leggen en race kleppen maar voor de rest is alles stock
    me blok ziet er gwn lelijk en oud uit maar als je hem open schroeft mooie race kleppen race zuigers :P

    Ook nog race bougievonkjes?

    Lmfao!! XD

    Hahaha dan ga je pas echt hard! :jerry

    je moest eens weten

    ik heb er 180pk bij gekregen
    ownee dat komt door de 2Liter turbo die ik er in gehangen heb ;)

    #17608472

    “@ robert

    Niet ergens lang de weg geraakt toevallig? Heb ik ook een keer gehad, alles lag hier open/verbouwen nieuw asfalt. Reed ik net van het asfalt af. Dat was een week later met de beurt een nieuwe band, hele scheur in en overal hing rubber.

    #17608473

    pfff… ik rijd de parkeergarage uit bij de appie hoor ik een geluid onder me auto is het de catalysator :(
    183 euro nieuwe catalysator bij de slager
    ach met kapotte kan je ook rijden en de apk is pas in augustus

    #17608474

    Het geluid van: “de helling is te stijl”?
    of dat er wat rammelt oid?

    #17608475

    nee de uitlaat klinkt raar
    toen ging ik met me kop onder de auto liggen en me hand op het gaspendaal
    toen zag ik de cata schudden en hoorde hem een hoop herrie maken

    #17608476

    nieuw uitlaatje erop , maandje terug besteld. vandaag erop gezet. Mooie hobby als je weer eens een paar dagen vrij hebt!

    #17608477

    neh khad me corsa gekocht en was toen in rdam kweenie meer waar maar daar ben ik op een rollerbank geweest en toen gaf de computer aan 80 pk

    #17608478

    uitlaat heb ik zo vervangen eind demper + tussenpijp half uurtje

    #17608479

    1 week na dat ik hem had gekocht lag de uitlaat vannaf de catalisator er al onder vandaan toen was het net een toyota supra xD
    tussenpijp en einddemper vervangen in een half uurtje tijd maar toen was alles vast geroest heb toen bij me broer ze uitlaat er onder vandaan gehaald die ging toch naar de sloop was ook een B corsa

25 berichten aan het bekijken - 2,426 tot 2,450 (van in totaal 4,374)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.