wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ?

Forumindex Forums Modellen Corsa wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ?

25 berichten aan het bekijken - 1,351 tot 1,375 (van in totaal 4,374)
  • Auteur

lekke tuub?

lekke band gehad daardoor einddemper van zijn ring afgeschoven en een gat/deuk in mijn plastic achterbumper.. :( gelukkig reed ik het parkeervak in en niet harder dan 5 km/u :hmmz

Vandaag een Complete LED conversie kit voor me nieuwe Corsa B besteld. Morgen wassen en poetsen.
    Stereo inbouwen en opzoek naar de rammel die ik achter hoor rond de 3000 toeren?

Druk schema maar houd je bezig :P

nieuwe carterpan er onder gezet

heb de oude kapot gereden :swear

kut straten in almelo

volgende keer als ik daar kom neem ik de auto van me vriendin wel mee

niet dat ik daar blij van word is een twingo zecht genoeg dacht ik

Van Corsarati een sky-leer motorkap hoes overgenomen en gisteren geplaatst. Voor de finishing touch moet hij hier en daar nog strak gezet worden, maar het begin is er. Binnenkort andere achterlichten (Smoke) en nieuwe kentekenplaten.

Maandagavond de 1.3nb eruit getakeld, gister motorruimte verder kaal gemaakt en de motorsteun rechtsvoor gemaakt. Vanavond de c20ne op z’n plek hangen en aan sluiten. To do lijst:

– Spacer achterste motorsteun maken
    – Ruimte maken voor de achterste motorsteun, oortje van het blok afslijpen
    – Stabilisatorstang verlagen
    – Tank vervangen
    – Kabelboom solderen
    – Uitlaat pas maken en pakkingen halen voor de uitlaat
    – Nokje bij de pook afzagen voor de 5e versnelling
    – Schakelmechanisme met steun monteren

Dan blok erin hangen en aansluiten en gaan met die banaan king:

ben met de corsa naar de opeltestdag geweest en hij was prima genoeg voor een wintercertificaat enige was dat de accu ouder dan 6 jr was maar verder was die goed en zelfs nog orgineel opel
    daarna met de astra g geweest en die was in minder goede staat daar gaan weer wat uurtjes werk in zitten

ben ook naar die testdag geweest, banden waren bijna op. maar dat was bekend. maar er zat helaas ook een scheur in het flexibele gedeelte van de uitlaat. het vervangen kost 125 euro! wel weer een tegenvaller… maar die laat ik vlak voor de apk wel fixen! :sleeping

Windschermen erop gezet geeft een mooi strakke look.

Zaterdag naar de testdag geweest, en een aantal aspecten ontkracht die de monteur had gevonden. Binnenkort wel nieuwe schokdempers en veren monteren, en een nieuwe radiateur.

Vandaag een standaard x16xe afdekkap opgebouwd naar een mantzel exemplaar. Wegens het niet in huis hebben van epoxyhars ben ik maar begonnen met plexiglas, polyplamuur en een hoop schuurpapier.

Eerst de stukjes plexiglas erin gelijmd met pu kit:

Vervolgens 3 plamuur/schuur sessies:

Dan spuiten:

en zonet gemonteerd in de auto:

Als er glimmende verf overheen was gekomen had het nog wel wat strakker gemoeten. Ziet er toch weer strak uit!

Gaaf! Echt gaaf! Zo wil ik het ook hebben onder de kap!

mooi gedaan zat zelf altijd al te denken hoe ik het moest doen

:thumb

vandaag ruiten geblindeerd na 10 pogingen zit het strak ook de achter ruit
    wat een kut bolling zit daar in zeg :swear maar gelukkig zit het er op
    :D

gisteren lederen interieur in gebouwd vandaag maar weer is verder gaan
    dit is het interieur
    dit zijn nog foto’s van de oude corsa nu bezig met overzetten in de blauwe corsa

Zo, erg netjes hoor :shock: :thumbup :thumbup

Vandaag een andere koplamp stelmotor besteld, en weer verder zoeken naar een verlagingsset..

gisteren nieuwe apk erop gezet :D :D

en vandaag andere deurbakken gemonteerd met speakers erin.

@2e-c14nz wrote:

Zo, erg netjes hoor :shock: :thumbup :thumbup

Vandaag een andere koplamp stelmotor besteld, en weer verder zoeken naar een verlagingsset..

ze hebben bij hottuning mooie schroefsetjes voor weinig
    moet je daar is kijken

ik heb vandaag andere gloeibougies gemonteerd omdat er 1 kapot was (met een stroomdraadje gekeken of hij vonkte en ze zo getest 1 voor 1) toen2 nieuwe speakers in de voor deuren gemonteerd omdat de oude vergaan waren en als laatste gibg ik wat oest op de achterklep onder het raamubber wegkrabben maar da werd een gaatje van 1 bij 1cm dit netje schoongemaakt en in de novorox gezte en met alu plamuur dich gemaakt en strak schuren beetje spuitplamuur erover nu enkel als ik vande week tyd heb een lakstift kopen en bij kleuren dan kan het weer even mee vind ik

@ bleucorsaboy, Thanx, ik ben al bekend met hun, staan wel leuke dingen op hun site. Zit nog te twijfelen tussen een schroefset of een vaste verlagingsset. Wil wel kwalitatief goed merk hebben, dus zit al naar merken als vmaxx en weitec te kijken. Komt helemaal goed! :thumb

die schoefsetjes van hottuning zijn voor de prijs kwaliteit verhouding top
    mijn broertje heeft een setje onder zijn corsa zitten al 4 jaar en nogsteeds niet vast geroest
    hij is ook minder stug dan mijn weitec set

dus ik ben er goed over te spreken

Beetje jammer, opzoek naar een andere corsa:

Watskebeurt?

Net een prachtig Mantzel-kappie op z’n motor, en dan opeens de auto uit fatsoen…
    Vind het toch knap dat je de complete veer zo van z’n plek af hebt gekregen. :wors

Succes met het vinden van een nieuwe auto :)

Vandaag de lokale garagehouder aan de pillen gekregen… Hij wilde wel eens weten hoe dat nou vooruit ging met een C20XE onder de kap… Dus is hij even meegereden, eenmaal de motor warm + 5km extra, en daarna het gaspedaal onderin…
    De beste man is wel wat gewend, maar dit gaat buiten z’n boekje :P

Is maar goed dat het geen C20LET / 3.0 V6 was king:

25 berichten aan het bekijken - 1,351 tot 1,375 (van in totaal 4,374)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.