wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ?

Forumindex Forums Modellen Corsa wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ?

25 berichten aan het bekijken - 976 tot 1,000 (van in totaal 4,374)
  • Auteur
    Berichten
  • #17607011

    [rquote=1833825&tid=120438&author=G-Junit][rquote=1833178&tid=120438&author=robkuh]Vanavond de asbakverlichting maar eens gefikst:D Nu de verlichting van de kachelbediening nog…:o[/rquote]

    Veel plezier met de verlichting van de kachelbediening. Wat een pokkeklus was dat:swear:P[/rquote]

    Mwoaaa valt nog mee:thumbup

    #17607012

    Eh,… vandaag voor het eerst weer sinds 20 jaar in een Corsa A gestapt.. Ooit had ik een 1.0S en alter een 1.3N,.. Heel burgelijk gekocht bij de Opel-dealer in Wormerveer (toen was dat Garage Zwart), en nu… heb ik een grijze Corsa A E1.2GV S6 uit 1989 bemachtigd.
    Wonderschoon voor een bijna 22 jaar wagentje. Ik heb hem een paar uur terug van Amersfoort naar de Zaanstreek gereden,… helemaal toppie.

    Nu hopen dat de BBS honingraat velgen (15 inch, 6 J met 195/50 banden) gaan passen in de wielkasten!
    En dan speuren naar een originele SR spoiler.

    Dat is wat ik vandaag heb gedaan!

    #17607013

    [rquote=1834308&tid=120438&author=2e-c14nz]check anders ook je veerschotels zelf, deze willen erg graag roesten.[/rquote]

    De auto was net 3 dagen voordat ik `em kocht apk-gekeurd,dus dan mag ik toch aannemen dat die veerschotels nog in orde zijn? Ik vermoed toch dat het in de schokdempers zit.
    Vandaag trouwens nog even de koppeling afgesteld:)

    #17607014

    Vervang je Schockdempers even :) Bij mij kraakte het ook.. Check ook de staat van je achterveren even.

    [rquote=1835128&tid=120438&author=robkuh][rquote=1834308&tid=120438&author=2e-c14nz]check anders ook je veerschotels zelf, deze willen erg graag roesten.[/rquote]

    De auto was net 3 dagen voordat ik `em kocht apk-gekeurd,dus dan mag ik toch aannemen dat die veerschotels nog in orde zijn? Ik vermoed toch dat het in de schokdempers zit.
    Vandaag trouwens nog even de koppeling afgesteld:)[/rquote]

    Heb net de Corsa eens vanbinnen schoongemaakt. Als het niet regent ga ik hem ook maar eens wassen.. Hij heeft veel meegemaakt deze winter vele km’s door de rotzooi..

    Gelukkig zonder problemen ! Echt fijne auto’s !

    #17607015

    Ben al enige tijd bezig me stuur los te krijgen, heb 3 verschillende poelietrekkers geprobeert en zelf een constructie gemaakt maar onder de druk 2 M10 bouten doormidden maar stuur wil niet losgaan.
    Vandaag dan maar een zaag in me dash gezet en met geweld de tellerkast eruitgesloopt en vervolgens de stuurkolom in zn geheel gedemonteert.
    1 Bout was een Torx of Imbus bout die in de fabriek met een puntlasje is dichtgemaakt, uitgeboord dus…
    Nu heb ik dus een stuurkolom met contactslot en stuur en al eruit en ga morgen een nieuwe halen bij de sloop (als dat stuur wel loskomt tenminste).

    Iemand nog een idee wat ik nog kan doen om dat stuur van die losse as af te krijgen?

    #17607016

    Oeps… tip om hem los te krijgen zonder enig extra gereedschap..

    1 Boutje los

    2 Zet de rug van de voorstoel naar achter en sla met je handpalmen links en rechts een paar keer stuk of 5 keer en daarna kun je het stuur er zo afhalen. Ik heb dit 4 keer gedaan en zonder enig moeite. De eerste keer dat ik het deed baalde ik ook hard dat het niet lukte. Flink erop slaan met je handpalmen en je kunt hem er zo af halen !!!

    [rquote=1835329&tid=120438&author=CorsaSletje]Ben al enige tijd bezig me stuur los te krijgen, heb 3 verschillende poelietrekkers geprobeert en zelf een constructie gemaakt maar onder de druk 2 M10 bouten doormidden maar stuur wil niet losgaan.
    Vandaag dan maar een zaag in me dash gezet en met geweld de tellerkast eruitgesloopt en vervolgens de stuurkolom in zn geheel gedemonteert.
    1 Bout was een Torx of Imbus bout die in de fabriek met een puntlasje is dichtgemaakt, uitgeboord dus…
    Nu heb ik dus een stuurkolom met contactslot en stuur en al eruit en ga morgen een nieuwe halen bij de sloop (als dat stuur wel loskomt tenminste).

    Iemand nog een idee wat ik nog kan doen om dat stuur van die losse as af te krijgen?[/rquote]

    #17607017

    Ja dat is ook al geprobeert.
    We hebben ook met 2 grote spanbanden een druk van meer dan 100KG op het stuur gezet en met een grote masieve pin een paar flinke klappen op de as gegeven met een flinke hamer.
    Stuur wil echt niet loskomen, denk haast dat de vorige eigenaar er locktight ofzo op heeft gedaan.

    #17607018

    Nu dat alle sneeuw hier in Zuid Limburg bij mij weg is. Heb ik men Bodem plaats maar een goed pekel vrij gemaakt.

    #17607020

    vandaag even 2 dorpels vervangen,wat een klus.maar t is gelukt. :D
    tevens een deel van de draadboom vervangen,er zat een 7 voudige breuk in,tbv de elec ramen en CV.
    iemand enig idee waar en welke zekering(en) ik nu vervangen moet?
    t gaat om een corsa A GSI van ’92. tnx!

    #17607021

    Auto staat er weer netjes bij !

    Heb even motorkap extra behandeld en de velgen flink gepoetst

    #17607022

    ziet er goed uit:o:thumbup

    #17607024

    Ziet er zeker netjes uit, X-PloiD :thumbup

    Heb bij die van mij gisteren de distributie en waterpomp/thermostaat vervangen. Was nog redelijk snel gepieptking:

    Bleek dat bij de vorige distributiebeurt de waterpomp niet was gedaan. Lekker snugger:P

    #17607025

    ik heb vandaag mn 2l remmerij ( 254mm ) vervangen door 288mm remmerij…

    zimmermann geboorde schijven
    calibra turbo remklauwen
    ebs redstuff remblokken

    #17607026

    [rquote=1839268&tid=120438&author=otdh]ik heb vandaag mn 2l remmerij ( 254mm ) vervangen door 288mm remmerij…

    zimmermann geboorde schijven
    calibra turbo remklauwen
    ebs redstuff remblokken

    [/rquote]

    Heb je een project topic ?

    #17607027

    vandaag nieuwe std voorbumper er op gezet zat een gescheurde met de hand gespote Dietrich RS bumper op zag er niet !!

    #17607028

    Erachter gekomen dat mn uitlaatspruitstuk pakking lek is

    #17607029

    heb m in de prak gereden :S

    #17607031

    Vandaag de remmen rondom maar eens even aangepakt!
    Nieuwe schijven en blokken voor, en nieuwe remschoenen achter. Corsaatje ankerd weer als een nieuwe:D

    Nog 2 dingen op de “thing`s to do” list; nieuwe schokdempers achter,en een nieuw uitlaatje…

    Voor de uitlaat zou ik wel iets sportievers willen,maar daar ben ik niet zo in thuis. Ik lees wel eens termen zoals “groep N” of Groep A” maar ik zou niet weten wat het verschil is,of wat het inhoud. En dat zit je ook nog met de katalisator denk ik? Die mag/kan je er volgens mij niet zomaar onderuit knikkeren?

    #17607032

    Groep N is originele diameter, iets rond de 54mm geloof ik. Groep A is een slag groter en past niet op je originele middendemper, Groep A is namelijk 63mm.

    Voor de rest zou ik enkel een einddempertje plaatsen, is ook wat makkelijker door de APK te krijgen :)

    edit: Ik heb zojuist de Corsa even afgespoeld met de hogedruk en wat olie bijgevuld:sleeping

    #17607036

    Gister…

    -Booskijkers besteld…
    -Witte spatbordstrips besteld…
    -Verf laten maken via typeplaatje, bumpers worden ook 1 kleur(die zwarte strip word wit)
    -Deurhendels wit gespoten…
    -Afspraak met de spuiterij gemaakt voor links en rechts de flanken te laten spuiten!

    Oja is het mogelijk om de strips strak te maken met t chassis(naadloos dus) ze zijn van plastic wel…
    En weet iemand waar ik stickers kan laten maken voor op de vooruit!

    Foto’s volgen zsm als ik me data kabel van me nokia vind!

    Later!

    #17607037

    Nieuwe Boxen achter in gezet:D
    Te zuiver geluid tis gewoon eng:agent

    #17607038

    Vandaag een spiegel aan de bestuurders kant geplaatst, hadden ze van de week eraf gereden.
    laatst ook nog een andere remverdeler erop geplaatst plus een nieuwe uitlaatspruitstukpakking, is hij weer voor een jaar goed gekeurd.

    #17607039

    [rquote=1842720&tid=120438&author=DarkNL08]Groep N is originele diameter, iets rond de 54mm geloof ik. Groep A is een slag groter en past niet op je originele middendemper, Groep A is namelijk 63mm.[/rquote]

    Groep N is origineel qua diameter, maar dan een verbeterde / sportievere versie. In het geval van de Corsa, 45mm.

    Groep A is wat volgens de homologatie voor dat voertuig is toegestaan in de groep A, dat kunnen verschillende diameters zijn, in het geval van de Corsa in principe 63mm idd.

    :)

    #17607040

    Modjes, admins…

    Mag dit topic sticky worden?? :) :angel

    #17607041

    GVD! Kom ik bij de parkeerplaats…. heeft een OETLUL zijn wagen in mijn linker zijscherm geparkeerd :(

    Geen briefje natuurlijk…. :puke

25 berichten aan het bekijken - 976 tot 1,000 (van in totaal 4,374)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.