wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ?

Forumindex Forums Modellen Corsa wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ?

25 berichten aan het bekijken - 3,126 tot 3,150 (van in totaal 4,374)
  • Auteur
    Berichten
  • #17609153

    @joop1970 wrote:

    Lekker hoor, maar ik zou hem wel uitlijnen, dit vreeeet echt banden.

    + een setje camberbouten, scheelt een hoop kost een beetje

    Daarvoor moet je toch zo’n schuif op de schroefset hebben om wielvlucht te stellen?

    #17609154

    hoeveel negatief camber heb je nu dan??

    #17609155

    Hij heeft nu;
    Linksvoor: -1°45′
    Rechtsvoor: -2°20′
    Hij zou eigenlijk tussen -1°20′ en 0°10′ moeten zitten..

    #17609156

    Wat zijn camberbouten? :jerry

    #17609157

    tja bouten om je camber mee af te stellen.

    opelrobin,

    dan heeft rechtsvoor een redelijke afwijking. 0.35 tov linksvoor

    bij die kon je volgens mij gewoon de 2 bouten van de schokdemper loshalen een het wiel naar buiten drukken !

    #17609158

    @PeterNoFear wrote:

    Wat zijn camberbouten? :jerry

    Dat zijn bouten met een ‘uit stekend’ gedeelte in het midden.
    Als je ze draait, duwen ze de veerpoot naar binnen of buiten ten opzichte van de fusee.
    Daardoor verandert de camber van je wielen.
    Op de kop van de bout staat dan ook een marker die aangeeft hoeveel graden camber je hem op hebt gezet.
    Dan draai je de moer vast, et voila! camber is gecorrigeerd.

    #17609159

    @McKaamos wrote:

    @PeterNoFear wrote:

    Wat zijn camberbouten? :jerry

    Dat zijn bouten met een ‘uit stekend’ gedeelte in het midden.
    Als je ze draait, duwen ze de veerpoot naar binnen of buiten ten opzichte van de fusee.
    Daardoor verandert de camber van je wielen.
    Op de kop van de bout staat dan ook een marker die aangeeft hoeveel graden camber je hem op hebt gezet.
    Dan draai je de moer vast, et voila! camber is gecorrigeerd.

    en worden ook wel excentrische bouten genoemd :D

    #17609160

    @Vannos wrote:

    tja bouten om je camber mee af te stellen.

    opelrobin,

    dan heeft rechtsvoor een redelijke afwijking. 0.35 tov linksvoor

    bij die kon je volgens mij gewoon de 2 bouten van de schokdemper loshalen een het wiel naar buiten drukken !

    Goede tip!
    Ga morgen kijken of ik het kan fixen.
    Als ik rechts ongeveer net zo kan krijgen als links, dan vind ik het netjes..
    De wielen hoeven van mij ook niet kaarsrecht, staan eigenlijk ook altijd wel ‘iets’ negatief;

    Thnx :thumbup

    #17609161

    Mocht het niet werken kan ik natuurlijk altijd nog zo’n setje bouten aanschaffen..
    Maar dat is voor latere zorg :jerry

    #17609162

    Je kan ook wat dunnere bouten nemen zodat je de naaf kunt schuiven, vind ik zelf alleen geen goede oplossing.

    #17609163

    Gaskabel even afgesteld omdat deze wel heel erg los stond, ook niet gek omdat het borgpennetje foetsie was. Korte zoektocht en ja hoor hij lag netjes op de versnellingsbak hahahahaha god weet hoe lang dat dat ding daar al lag.
    Het pakken was wel een ramp want je komt echt nergens bij zo vol zit het.

    En verder vandaag het rood weer eens echt rood gepoetst, stofzuiger er door, ramen lappen, wielen mooi schoon maken met daarbij ook de remklauwen en de zwart/ grijze kunstof delen weer een beetje opgehaald qua kleur.

    Hij staat er weer spik en span bij, zomaar 1000€ meer waard nu hahahahaha :jerry

    #17609164

    Vandaag aan de gsi,

    nieuwe bougies
    olie + filter ( 5w30 )
    nieuw brandstoffilter
    nieuw luchtfilter
    bodem behandeling ( tectyl )

    zaterdag wat las werk aan 1 chassis balk en dan keuren maar :D

    #17609165

    Haha vorig jaar had ik er een stuk uitlaat onder gezet, en toen vroeg ik me al behoorlijk af wanneer die voor het laatst een beurt had gekregen.
    Goed bezig in iedergeval! Zou mooi zijn als hij er nu door vliegt :thumb

    #17609166

    @Vannos wrote:

    Vandaag aan de gsi,

    nieuwe bougies
    olie + filter ( 5w30 )
    nieuw brandstoffilter
    nieuw luchtfilter
    bodem behandeling ( tectyl )

    zaterdag wat las werk aan 1 chassis balk en dan keuren maar :D

    Snel klaar maken en lekker mee gaan rijden :thumb

    #17609167

    @Mr.F wrote:

    Haha vorig jaar had ik er een stuk uitlaat onder gezet, en toen vroeg ik me al behoorlijk af wanneer die voor het laatst een beurt had gekregen.
    Goed bezig in iedergeval! Zou mooi zijn als hij er nu door vliegt :thumb

    zaten GM bougies/luchtfilter/oliefilter/brandstof filter in, en bougies waren aardig weg, zo ook de olie pik zwart, motortje loopt nu al beter.

    denk dat hij goed word gekeurd :D

    @ tigra-black

    gaat zeker goed komen :thumb

    #17609168

    Naiz, wat ga je met de blauwe doen trouwens?

    Anders morgen even vragen waar je de nieuwe piet mee kan omkopen, sigaartjes zullen nu niet lukken denk ik :P

    #17609169

    Ja moet voor die blauwe eerst verzekering afwachten, denk dat ie weggaat

    sigaartjes gaan denk ik ook niet lukken nee, hij had het over korting voor velgen voor die audi :P

    #17609170

    Hahah dat zal wel ja :D

    #17609171

    Vandaag met een maat van mij de achterkant van de auto verder verlaagd en een beetje camber gemaakt met 2 ringetjes :thumbup

    Verder gekeken om de voorkant te verlagen, maar daar zat de stelschroef muurvast.
    Ik had ook geen originele sleutel ervoor dus geprobeerd met een grote doorslag te tikken, maar toen bleek dat de stelring van plastick was en er al 1 uitsparing verkloot is:wtf.
    Wie weet hier een oplossing voor ? Het betreft een verlagingsset rondom van Weitech

    eventueel ga ik maandag de complete voorpoot eraf en dan een veerspanner erop om de spanning van de sstelring af te halen :hmmz

    #17609172

    @joop1970 wrote:

    Je kan ook wat dunnere bouten nemen zodat je de naaf kunt schuiven, vind ik zelf alleen geen goede oplossing.

    Ja dat kan, maar dan kan ik denk ik beter zo’n setje excentrische bouten aanschaffen..

    #17609173

    @Vannos wrote:

    Vandaag aan de gsi,

    nieuwe bougies
    olie + filter ( 5w30 )
    nieuw brandstoffilter
    nieuw luchtfilter
    bodem behandeling ( tectyl )

    zaterdag wat las werk aan 1 chassis balk en dan keuren maar :D

    Goed bezig, maar hoe heb je precies die bodem behandeling aangepakt ?

    #17609174

    als eerst vliegroest verwijderen daarna even met de handveger over de bodem heen zodat het zand weg is.

    en dan lekker tectyleren :D.

    #17609175

    Okeoke, geen wasstraat met bodemreiniging vooraf ?

    #17609176

    De TID (alweer) voorzien van nieuwe led lampjes, nu zie ik na weken de temperatuur weer :agent
    Het interieur lampje vervangen door een Led lampje.
    Bougie kabels vervangen, deze zagen er slecht uit (bougies zijn trouwens ook wittig :hmmz )
    Verder met de paperclip methode ff de ecu uitgelezen: geen foutmeldingen.
    Nog steeds last van op 3 poten starten (niet iedere keer, vandaag geen last van gehad) en met gas even los en daarna weer gas bokt het beestje nog steeds :hmmz

    #17609177

    @Vannos wrote:

    bij die kon je volgens mij gewoon de 2 bouten van de schokdemper loshalen een het wiel naar buiten drukken !

    Heb dit even geprobeerd, en heb nu rechtsvoor: -2°14′ ipv -2°20′.
    Beter dan dit krijg ik hem gewoon niet op deze manier..
    Ik zie dat veel van jullie je camber expres ‘negatief’ zetten, maar wat zijn bij jullie eigenlijk de waardes?
    Daar ben ik wel benieuwd naar :-P haha

25 berichten aan het bekijken - 3,126 tot 3,150 (van in totaal 4,374)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.