wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ?

Forumindex Forums Modellen Corsa wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ?

25 berichten aan het bekijken - 2,501 tot 2,525 (van in totaal 4,374)
  • Auteur
    Berichten
  • #17608529

    Vandaag m’n zondag bestelde flatblades binnen gekregen en gemonteerd. Staat beter, zijn lichter en bij de volgende regenbui zullen we zien of ze ook beter wissen :)

    #17608530

    Netjes, heb vandaag ook een corsa gezien, met precies zo’n zelfde lip :jerry

    #17608531

    @witfrans wrote:

    links of rechts de hoek om, of een rotonde op en af ik hoor elke keer wat rollen. :swear
    heb rechtsachter het geluid, en daar is de bekleding en de harde bekleding in de kofferbak
    er af geweest…maar niets kunnen vinden. :hmmz
    het is een corsa b uit 2000. je zou zeggen dat het geluid ter hoogte van de benzine dop is.
    waar het reserve wiel ligt daar is alles schoon…je haalt alles in je hoofd waar het vandaan kan komen…
    spanrol of…wie het weet mag het zeggen!!

    al gekeken of je reservewiel vastligt? hier had een vriend van me ook last van.
    gewoon even dopje op het schroefdraad schroeven en hij had geen problemen meer.

    #17608532

    @PeterNoFear wrote:

    Netjes, heb vandaag ook een corsa gezien, met precies zo’n zelfde lip :jerry

    Heb het nog nooit gezien :p weet nieteens zeker of het van die cordoba was, heb hem op google proberen terug te vinden maar kon hem niet vinden. Heb hem ook op de gok meegenomen maar hij volgt de lijn van de auto bijna precies. Moest wel flinke stukke eraf snijden aan de zijkanten, denk 20cm aan beide kanten. Er zaten aan de hele binnekant overal bevestigingspuntjes, waarvan ik meer als de helft af heb gesneden en de overige klemmen heel strak in de bevestigingspunten. Veel geluk mee gehad dus :jerry

    #17608533

    Vandaag bezig geweest met bedradingen van de speakers in de deuren doortrekken naar de versterker.
    allemaal perfect gelukt totdat hem maar even had gestart (zodat ik niet met een lege accu kom te staan :jerry )
    op gegeven moment 2x een sissend geluid gevolgd door een lading rook onder de motorkap. :cry

    dus snel afgezet en onder de kap gekeken, blijkt het koelvloeistof reservoir gescheurd te zijn :swear
    Koelfan sloeg ook niet aan terwijl die aan het draaien was.

    morgen maar weer even verder op onderzoek uit

    #17608534

    vervelend, thermostaatje stuk denk ik…

    #17608536

    gisteren me sport spiegels maar weer gemonteerd en de lampjes ook gelijk weer aangesloten :D ingebouwde knipperlicht zal wel ff filmpje op forum zetten

    #17608537

    @wessup

    al gekeken of je reservewiel vastligt? hier had een vriend van me ook last van.
    gewoon even dopje op het schroefdraad schroeven en hij had geen problemen meer.

    heb het gevonden…in de dorpel zit een klepje aan de bijrijderskant….weet je wat er in zat :swear
    een kruiskop schroevendraaier en een balpen…zeker nog van de vorige eigenaar…wel eigenaardig. :wtf

    ik vraag me eigen af waar is deze ruimte voor…..ik zie wel een zwarte ronde pijp zitten :hmmz
    forum leden bedankt voor het meedenken en de goede raad. :wors

    #17608535

    Nadat ik van de week de ecu heb uitgelezen vandaag maar eens wezen sleutelen. Gekeken of de temp. meter op het dashboard misschien afweek door er m’n oude dash is te plaatsen. ook bij deze blijft de temp. onder de 90 graden (terwijl met het ‘online data’ uitlezen de motor temp. hoger is dan het dashboard aan geeft +/- 95 graden = 5gr. afwijking) dus dat wordt de dashboard temp. sensor vervangen.
    Iemand enig idee of deze sensor van een C12NZ, C14NZ en een C14SE het zelfde zijn¿¿

    #17608538

    Daar zit je chassisnummer onder en die zwarte pijp is je gordelspanner. Als je het klepje naast de stoel bedoeld.

    #17608539

    vandaag maar eens bezig gegaan met het probleem van gisteren,

    eerst koelwater reservoir losgehaald en kijken of die nog goed is, bleek toch geen lek in te zitten.
    toen maar de slangetjes die aan het reservoir aangesloten zijn losgehaald en gekeken of deze niet lek zijn, dit bleek dus ook niet het geval.
    daarna maar eens gekeken of er nergens een verstopping zat, wat ook niet zo was.

    daarna alles maar weer erop gezet en nieuwe koelvloeistof erin gedaan.
    Hierna functioneerde alles weer gewoon, fan sloeg aan bij 100 graden en koelde gewoon netjes,
    dus even stukje gereden leek alles ook weer netjes in orde.

    totdat ik onderweg naar huis was en de temperatuur ver in het rode bleek te zitten.
    auto meteen aan de kant gezet, kap open en even af laten koelen.
    de long-life koelvloeistof was inmiddels al grijs geworden in zo ongeveer 40 minuten.
    nadat auto weer was afgekoeld weer naar huis toe gereden, toen werd die wel gekoeld door rijwind (daarvoor reed ik ong 50 maar kreeg die toch geen rijwindkoeling, of niet genoeg).
    thuis nog even laten draaien tot ongeveer 100 graden maar fan slaat ook niet meer aan.

    iemand toevallig een idee wat dit kan zijn?

    begon zelf te denken aan koppakking of iets anders waardoor er troep bij koelvloeistof komt. (en daardoor de fan ook niet kan aansturen?)

    #17608540

    Koelvloeistof kan ook smerig worden als het systeem niet goed gespoeld is. Gooi je 2 verschillende door elkaar kan dat uitslaan. Temperatuur sensor verrot? Thermostaat gaar?

    #17608541

    zou kunnen , maar de vorige (die dus in een grote plas over de oprit ligt) zag er nog gewoon rood uit.
    Deze is een soortgelijke kleur maar sloeg wel binnen 45 minuten grijs uit.

    even nog een paar puntjes op een rij:
    – kachel blijft warm.
    – radiator word heet.
    – koelvin sloeg aan toen de nieuwe koelvloeistof er net in zat (heeft 3 keer aangeslagen) nadat ik er mee had gereden sloeg die dus niet meer aan en kreeg ik ook geen goeie rijwindkoeling meer. (in ongeveer 2,5 kilometer liep de temperatuur rijdend op van 90 naar ver in het rode gedeelte)
    – gisteren (toen het probleem ontstond) sloeg de koelvin ook al niet aan. (vandaag dus wel.)
    – na de rit deed de koelvin het niet meer.
    – koelvin is niet kapot.

    misschien dat dit de dingen iets duidelijk maakt.

    #17608542

    geen problemen mee gehad ik heb wel gesprongen pakkingen gehad toen ik hem net had en er zat geen koelvloeistof in en de olie was verder dan slecht ik werkte op een sloperij heb me auto op de brug gezet en heb toen de olie + olie filter vervangen
    en koelvloeistof er in gegooid
    kleppendeksel pakking vervangen
    Kop pakking is nog te doen maar ook aan vervanging toe zit alleen met het uitvlakken van de kop

    we hadden op het werk een diesel blok staan
    2,5l TDI van een transit geen 1 beurt gehad heel het blok was zwart
    dus laat je auto op tijd nakijken
    zeker als je hem net hebt gekocht rijd hem even naar de garage bij jou in de buurt en laat hem ff nalopen kan miss dat je een loop of sloop wagen hebt gekocht
    me neef had dit
    opel corsa 1,2 chassis was gewoon 4 aan 1 stuk gelaste delen van 4 verschillende corsa’s en de motorblok was een ramp was een 1,2l 8v onderste deel carter enzo was van een 1400cc 16v de kop was van een 1400cc 8v de kleppen en de krukas en de nokas en de kleppendeksel waren van een 1200cc 8v en er lag een powerfilter bij en die kwam uit een subaru impreza (de kaartjes hingen overal nog aan) me neef is niet zo goed met auto’s en dacht hij klinkt mooi dus ik neem hem
    bleek er naast nog eens dat de wielen scheef stonden

    heeft hij de motor er uit gehaald en de rest is naar de sloop gegaan dmv mijn corsa en een sleepkabel :P

    maarja wat hebben we gedaan vandaag
    2 spotjes van dagrij verlichting bij gezet heb nu 6 lampjes
    2 in de spiegels(4 per spiegel) 2 in de grille(4 per led balkje) en de 2 originele koplampen

    #17608543

    Was wel afgelopen weekend al gedaan, maar weinig kunnen posten door zorgenkindje genaamd “vectra”

    Ik irriteerde me rot aan een kras op mijn radio, maar even met de carbon wezen spelen:

    Nu alleen nog even het bovenste deel van het middenconsole.

    #17608544

    netjes

    #17608545

    @93CorsaStefan91 wrote:

    geen problemen mee gehad ik heb wel gesprongen pakkingen gehad toen ik hem net had en er zat geen koelvloeistof in en de olie was verder dan slecht ik werkte op een sloperij heb me auto op de brug gezet en heb toen de olie + olie filter vervangen
    en koelvloeistof er in gegooid
    kleppendeksel pakking vervangen
    Kop pakking is nog te doen maar ook aan vervanging toe zit alleen met het uitvlakken van de kop

    we hadden op het werk een diesel blok staan
    2,5l TDI van een transit geen 1 beurt gehad heel het blok was zwart
    dus laat je auto op tijd nakijken
    zeker als je hem net hebt gekocht rijd hem even naar de garage bij jou in de buurt en laat hem ff nalopen kan miss dat je een loop of sloop wagen hebt gekocht
    me neef had dit
    opel corsa 1,2 chassis was gewoon 4 aan 1 stuk gelaste delen van 4 verschillende corsa’s en de motorblok was een ramp was een 1,2l 8v onderste deel carter enzo was van een 1400cc 16v de kop was van een 1400cc 8v de kleppen en de krukas en de nokas en de kleppendeksel waren van een 1200cc 8v en er lag een powerfilter bij en die kwam uit een subaru impreza (de kaartjes hingen overal nog aan) me neef is niet zo goed met auto’s en dacht hij klinkt mooi dus ik neem hem
    bleek er naast nog eens dat de wielen scheef stonden

    heeft hij de motor er uit gehaald en de rest is naar de sloop gegaan dmv mijn corsa en een sleepkabel :P

    maarja wat hebben we gedaan vandaag
    2 spotjes van dagrij verlichting bij gezet heb nu 6 lampjes
    2 in de spiegels(4 per spiegel) 2 in de grille(4 per led balkje) en de 2 originele koplampen

    Dan vraag ik me toch echt af hij dat blok aan het lopen heeft gekregen?
    En hoe dit blok klonk? :wtf

    #17608546

    Vlag tegen de hemel gemaakt :jerry :jerry


    #17608547

    Nice! :thumb een goeie mindf#ck ;)

    #17608548

    Ziet er wel strak uit! :thumb

    #17608549

    Nagedacht en komt een 2de auto erbij :D

    Maar wat? weet nog niet :jerry

    #17608550

    vandaag witte tellerplaten geplaatst.
    wijzernaalden mat zwart gespoten.
    chrome teller ringen had ik al. Morgen heel misschien de deurbakken aanpassen.

    aan de vooras heb ik 5mm spoorverbreders geplaatst zodat ik ruimte tussen de stelring van band heb gekregen.
    gelijk de schroefset weer lager gezet.




    #17608551


    net genoeg ruimte:P
    en ja, modderkuipen zijn eruit ja:P

    #17608552

    die modderkuipen zitten er niet voor niks… :vertag lijkt mij :???: zoveel ruimte nemen ze toch niet? :jerry

    #17608553

    modderkuipjes weghalen sleuteld wel donders makkelijk.
    Enige wat wat smerig wordt zijn je koplampen van onderen. verder nauwelijks wat. Reedt zelf ook zo dagelijks.

    Ben weer corsaloos, gister is de c corsa opgehaald. Gaat helemaal in Schagen rondrijden :thumbup

25 berichten aan het bekijken - 2,501 tot 2,525 (van in totaal 4,374)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.