Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1

Forumindex Forums Modellen Astra Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1

25 berichten aan het bekijken - 7,301 tot 7,325 (van in totaal 11,216)
  • Auteur
    Berichten
  • #17640216

    @gerben rsv wrote:

    Je doet niks fout het is een tip! :thumb

    Ja oke dankjewel! king:

    #17640217

    @ TerryB: ziet er erg nice uit!

    #17640215

    Dik staal 13inch eronder met wieldoppen jaja! Wel iets meer comfort nu want hij is zo stug als wat. Komende tijd maar is zoeken naar wat anders…

    #17640745

    @Astra F Vaassen wrote:

    Dik staal 13inch eronder met wieldoppen jaja! Wel iets meer comfort nu want hij is zo stug als wat. Komende tijd maar is zoeken naar wat anders…

    Toch een leuk karretje ondanks de stalen velgen en doppen

    #17640746

    @TerryB wrote:

    Alle velgen zitten erop!

    Op deze foto,s heb ik er nog geen meter mee gereden!
    Foto na het werk: (voorkant)

    De voorkant is weer lekker wat gezakt na het rijden, ik kan net aan sturen! Ik krijg geen vinger meer tussen de band en de wielrand haha, zoals het hoort! Ik zit nu ong 8cm boven de grond.
    Morgen ff een afspraak maken om te balanceren want op de snelweg word ik alle kanten op getrokken!

    Very Nice :thumb :thumb
    zondag ff in het echt bekijken ;)

    #17640700

    Komt goed! Hij staat nu in de garage om gebalanceerd te worden!

    #17640747

    Vandaag naar PM Performance geweest in Swifterban. Dan zijn leuke mensen en die hebben echt alles daar….Diverse pijpbuigers,draaibanken en diverse lassers! Mooi!

    Ik kon gelukkig gelijk de brug op…

    Daarna is eerst de katalysator weggeslepen….

    Vervolgens flenzen gelast op de Kat zodat hij er met de keuring weer onder kan..

    Daarna de middendemper vervangen voor een stuk rvs pijp en een katvervangende pijp tussen de flenzen.

    Resultaat is veel beter geluid en veel beter optrekken…Ik is blij….

    En thuis gekomen lag daar een berg pakjes….Mijn dakspoiler en motorkapverlenger waren gespoten terug gekomen ,mijn angel eyes lagen in doos te wachten en mijn astra coupe tellerbak was aangekomen. Die maar gelijk op de juiste km stand geprogrammeerd en ingebouwt…

    Wordt vervolgd

    #17640748

    @Pimo wrote:

    @Astra F Vaassen wrote:

    Dik staal 13inch eronder met wieldoppen jaja! Wel iets meer comfort nu want hij is zo stug als wat. Komende tijd maar is zoeken naar wat anders…

    Toch een leuk karretje ondanks de stalen velgen en doppen

    Inderdaad !!!
    Auto staat er goed, netjes en tevreden bij :thumb :thumb :thumb

    Rik ;)

    #17640749

    Vandaag de astra laten keuren en een kleine beurt laten geven.

    Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

    #17640750

    Zo, ziet er erg goed uit Ronald! :thumb

    Binnenkort dus een nieuwe “originele” run, kijken wat je Astra na deze aanpassingen heeft. Erg interessant!

    En vervolgens de chiptuning op maat. Ik heb er ontzettend zin in!

    Ontzettend goed bezig Ronald! :thumbup

    #17640751

    @Unlimited Tuning wrote:

    Zo, ziet er erg goed uit Ronald! :thumb

    Binnenkort dus een nieuwe “originele” run, kijken wat je Astra na deze aanpassingen heeft. Erg interessant!

    En vervolgens de chiptuning op maat. Ik heb er ontzettend zin in!

    Ontzettend goed bezig Ronald! :thumbup

    Ja anders ik wel… Ik bel je van de week wel even. Ben geloof ik woensdag en vrijdag vrij..

    #17640752

    @Botho rij je nu met allen de achterdemper ? :shock:

    p.s. het laswerk is niet om naar huis te schrijven :hmmz

    #17640753

    Astra g coupe voorbumper met mistlampen besteld, kan niet wachten tot die erop zit.

    #17640754

    Mooi hoor! bij Eugene of toch bij de dealer.

    #17640755

    Bij een lokale garage waar ik m’n auto laat onderhouden. Kreeg daar toch behoorlijk wat korting.
    Als ik dat niet kreeg ging ik het via Eugene proberen.

    #17640756

    Oke korting krijgen is altijd wel lekker , en je bent zo ook 1 x klaar :thumbup

    #17640757

    @Blue-Dragon wrote:

    Oke korting krijgen is altijd wel lekker , en je bent zo ook 1 x klaar :thumbup

    heb mijn opc’tje al 10 jaar en hij is nog steeds niet klaar :jerry :jerry

    #17640758

    vandaag ook een pakket binnengekregen van GM tuningparts.
    middendempervervanger.
    woensdagmiddag besteld, vrijdag in huis :thumb

    #17640759

    netjes silver!!! ben benieuwd hoe dit je gaat bevallen!

    #17640760

    @Blue-Dragon wrote:

    Oke korting krijgen is altijd wel lekker , en je bent zo ook 1 x klaar :thumbup

    Heb eigenlijk nog meer plannen maar helaas begint het geldboompje een beetje leeg te raken.
    Na meer dan een half jaar thuiszitten heb ik gelukkig wel weer werk.

    @Silver wrote:

    vandaag ook een pakket binnengekregen van GM tuningparts.
    middendempervervanger.
    woensdagmiddag besteld, vrijdag in huis :thumb

    Mooie update, zit er zelf nog over te twijfelen om ook zo’n middendempervervanger te kopen.
    Wil eigenlijk alleen niet teveel geluid uit de uitlaat hebben dus wil het eerst horen.

    #17640761

    Vanmorgen om 6 uur stond de astra al op de brug!
    rubbers van de achterveren vervangen, uitlaat netjes en goed opgehangen , was een klusje wat al 2 jaar op `t lijstje stond :jerry
    bandjes weer opgepompt, kabels netjes gehangen, bodemdelen netjes in de zwarte tectyl gespoten etc

    #17640762

    Ik zeg jij bent goed bezig geweest,, :thumb

    #17640763

    Ik heb mn thermostaat vervangen van mn F.

    Hier het “gekopieerde tekst” van het Chattopic in het Slap Geouwehoer gedeelte:

    Ik ben als volgt te werk gegaan:

    – luchtfilterbak verwijderen,
    – bout die in de distrikap zit verwijderen (sleutel 10)
    – dan ty-raps gebruiken en daarmee op 2 plaatsen de distri borgen aan de nokkenaspoelie/tandwiel.
    – dan hijs/sjorband door de poelie/tandwiel halen en licht op spanning brengen. De hijs/sjorband haal je door zo’n spleet van de
    motorkap heen, gaat heel goed !
    – Sleutel 17 pakken en bout van nokkenaspoelie verwijderen.(let op, kan goed vastzitten, mijn sleutel 17 is verneukt )
    – dan 2 bouten die achter de poelie/tandwiel zit ook verwijderen, deze houd de andere kant van de distriekap vast.
    – dan weer sleutel 10 pakken en de 2 bouten van het thermostaathuis los maken.
    – het thermostaathuis kan je nu loshalen en tegen de distriekap drukkend naar de grille schuiven.
    – nou ja, dan zit alleen de thermostaat daar nog en die kun je eruit pakken.

    “Mr F” heeft mij de afgelopen week uitgelegd hoe ik het moest doen.

    “Mr F” had het over “een half uurje werk”
    Dan ben ik zeker lui want ik heb er wel 2 uren over gedaan
    Oh ja, daar zat wel een kop snert bij van mn pa

    Op deze manier heb ik de distrie NIET hoeven te verwijdern.
    Wel is het heel belangrijk dat je de distrie op (lichte-) spanning houd.
    Hij zit boven immers wel geborgd maar je wil niet dat ie bij de krukas gaat schuiven.

    Het is goed te doen, echt waar maar de ruimtes zijn wel krap. Het kan allemaal net.
    MAAR HET KAN

    Ik hoop in elk geval dat de sludge nu hard minder wordt, dat was de reden waarom ik deze klus gedaan heb.
    Nu ik weer thuis ben lijk ik geen verschil te zien op de meter maar ik hoop straks wel onder de oilvuldop :

    Rik ;)

    #17640764

    @KadAstra-EF wrote:

    Ik heb mn thermostaat vervangen van mn F.

    Hier het “gekopieerde tekst” van het Chattopic in het Slap Geouwehoer gedeelte:

    Ik ben als volgt te werk gegaan:

    – luchtfilterbak verwijderen,
    – bout die in de distrikap zit verwijderen (sleutel 10)
    – dan ty-raps gebruiken en daarmee op 2 plaatsen de distri borgen aan de nokkenaspoelie/tandwiel.
    – dan hijs/sjorband door de poelie/tandwiel halen en licht op spanning brengen. De hijs/sjorband haal je door zo’n spleet van de
    motorkap heen, gaat heel goed !
    – Sleutel 17 pakken en bout van nokkenaspoelie verwijderen.(let op, kan goed vastzitten, mijn sleutel 17 is verneukt )
    – dan 2 bouten die achter de poelie/tandwiel zit ook verwijderen, deze houd de andere kant van de distriekap vast.
    – dan weer sleutel 10 pakken en de 2 bouten van het thermostaathuis los maken.
    – het thermostaathuis kan je nu loshalen en tegen de distriekap drukkend naar de grille schuiven.
    – nou ja, dan zit alleen de thermostaat daar nog en die kun je eruit pakken.

    “Mr F” heeft mij de afgelopen week uitgelegd hoe ik het moest doen.

    “Mr F” had het over “een half uurje werk”
    Dan ben ik zeker lui want ik heb er wel 2 uren over gedaan
    Oh ja, daar zat wel een kop snert bij van mn pa

    Op deze manier heb ik de distrie NIET hoeven te verwijdern.
    Wel is het heel belangrijk dat je de distrie op (lichte-) spanning houd.
    Hij zit boven immers wel geborgd maar je wil niet dat ie bij de krukas gaat schuiven.

    Het is goed te doen, echt waar maar de ruimtes zijn wel krap. Het kan allemaal net.
    MAAR HET KAN

    Ik hoop in elk geval dat de sludge nu hard minder wordt, dat was de reden waarom ik deze klus gedaan heb.
    Nu ik weer thuis ben lijk ik geen verschil te zien op de meter maar ik hoop straks wel onder de oilvuldop :

    Rik ;)

    Zo heb ik het ook ooit gedaan ja, wil prima! En iedereen heeft zijn eigen tempo dus dat is niet zo’n ramp toch king:

    #17640767

    @NoFear1696 wrote:

    @Botho rij je nu met allen de achterdemper ? :shock:

    p.s. het laswerk is niet om naar huis te schrijven :hmmz

    Yep ik rij alleen met de sebring einddemper….Als je rustig rijdt hoor je gewoon geluid. Trap je hem open dan is het echt een tof geluid. Op die laatste foto was het nog passen. Alles lassennaden zijn mooi afgeslepen en de hele demper is van voor naar achter in de 650 graden verf gezet….

25 berichten aan het bekijken - 7,301 tot 7,325 (van in totaal 11,216)
  • Het onderwerp ‘Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1’ is gesloten voor nieuwe reacties.