wat haal je uit 2liter 8klepper

Forumindex Forums Modellen Omega wat haal je uit 2liter 8klepper

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Auteur
    Berichten
  • #17212045

    halo lui wat is de bedoeling,zou graag wat meer vermogen
    willen hebben gaat niet om hoge snelheid.
    heb 2 liter 8 klepper wat gaat deze doen met webers
    buiten meer verbruik aan brandstof,wat win ik
    daar naast groep a ofzo voor wat sound
    als het om webers gaat welke dan,heeft dat zin
    zonder scherpe nokken as
    dus al met al wat valt er te winnen uit dit blokje
    motorwissel wil ik niet want blokje is goed.
    vgr tonsr.

    #17521795

    bijna niets daar je 8 kleppen heb. je maakt de carburatie wel groter maar de doorlaat naar de cilinders niet oftewel de kleppen.

    solution: inlaat laten flowen heb je meer aan. heb zelf een calibra 8 klepper gehad. ik heb deze laten flowen en je merkt gelijk dat er iets veranderd is.

    #17521796

    Zou er niet aan beginnen….

    #17521797

    Wellicht een SEH kop erop zetten.
    Dit is nu een NE toch. ?

    #17521798

    Originally posted by Jerremy
    Wellicht een SEH kop erop zetten.
    Dit is nu een NE toch. ?

    Koppen zijn identiek afgezien van de nokkenas, de zuigers zijn anders. De SEH heeft een hogere compressie.

    Maar jongens…. waarvoor…. begin er niet aan, die paar pk maakt je echt niet vrolijker hoor na de kosten en moeite die je ervoor gedaan hebt.

    Tip: koop een andere auto met een sterkere motor of zie ervan af.

    #17521799

    op zich is het vermogen wel merkbaar.. maar:

    1: is het inderdaad de prijs waard,

    – snelle nok 299 euro
    – lexmaul/irmscher inlaat 350 euro
    – spaghettie spruitstuk 199 euro

    tenzij je het 2e hands op de kop kan tikken scheelt het wellicht iets in de kosten.
    daarbij ook de vraag wat weegt je auto (welke auto moet het blok in)

    8v zijn sterke blokken… en op zich relatief vrij makkelijk up te graden naar rond de 140 pk.
    wil je echter meer als dat dan moet je gewoon kijken naar een 16v.

    #17521800

    Hou er ook rekening mee dat vanaf bouwjaar 1996 de katalysator en lambdasonde aanwezig moeten zijn en je auto een viergas test moet doorstaan tijdens de APK keuring.

    Ik denk ook dat als je iets meer vermogen wil je de 8 klepper beter met rust kunt laten en bijvoorbeeld een frisse 2.0 16v gaat zoeken.
    Is gewoon in de omega geleverd dus de inbouw is goed te doen en het omkeuren bij het RDW kost ook geen vermogen.

    #17521801

    ok jongens ,zie dat de meningen verschillen
    wat betreft andere auto kopen:D heb deze pas.
    is omega uit 1995.
    mijn a omi is voorzien van 6 cil dual ram deze staat geschorst
    ivb slechte dorpels en balken waar dus laswerk aan zit
    daar ik niet kan lassen is dat het probleem.
    en de tech kennis om dit blok over te hangen heb ik ook niet
    de 2 liter 8 klepper in deze omi doet het wel goed daar niet van
    maar mis gewoon wat,ben verwend met mijn dual blok denk ik
    toch bedankt voor jullie reactie,s op mijn vraag
    moet er dan toch maar mee doen denk ik,daar de winst wat berijkbaar
    is voor dit blokje ,naar wat ik lees uit jullie reactie te verwaarlozen is
    vgr tonsr.

    #17521802

    kat moet er vanaf 93 onder.. niet vanaf 96

    #17521803

    origineel gepost door manus
    Hou er ook rekening mee dat vanaf bouwjaar 1996 de katalysator en lambdasonde aanwezig moeten zijn en je auto een viergas test moet doorstaan tijdens de APK keuring.

    Ik denk ook dat als je iets meer vermogen wil je de 8 klepper beter met rust kunt laten en bijvoorbeeld een frisse 2.0 16v gaat zoeken.
    Is gewoon in de omega geleverd dus de inbouw is goed te doen en het omkeuren bij het RDW kost ook geen vermogen.

    manus, als ik van 2l 8klepper naar 2 liter 16 klepper gaat moet er dan ook worden omgekeurd
    blijf toch 4 cil,of heeft dat met vermogen te maken.
    vgr tonsr.

    #17521804

    officieel.. moet je bij elk ander motor type en dus ook bij de 8v 16v swap omkeuren.

    #17521805

    origineel gepost door opelkadetje
    kat moet er vanaf 93 onder.. niet vanaf 96

    Regels zijn veranderd :vertag

    #17521806

    origineel gepost door TonSR
    manus, als ik van 2l 8klepper naar 2 liter 16 klepper gaat moet er dan ook worden omgekeurd
    blijf toch 4 cil,of heeft dat met vermogen te maken.
    vgr tonsr.

    In principe moet iedere technische wijziging aan een auto door het RDW gekeurd worden.
    Maar omdat de omega met een 16v geleverd is stelt die keuring niet veel voor en kost ook niet zoveel.
    Je moet dan wel de 16v hebben die standaard in de omega is geleverd en die heeft ik geloof 135 pk,

    don’t shoot me if i’m wrong.

    #17521807

    origineel gepost door manus

    origineel gepost door TonSR
    manus, als ik van 2l 8klepper naar 2 liter 16 klepper gaat moet er dan ook worden omgekeurd
    blijf toch 4 cil,of heeft dat met vermogen te maken.
    vgr tonsr.

    In principe moet iedere technische wijziging aan een auto door het RDW gekeurd worden.
    Maar omdat de omega met een 16v geleverd is stelt die keuring niet veel voor en kost ook niet zoveel.
    Je moet dan wel de 16v hebben die standaard in de omega is geleverd en die heeft ik geloof 135 pk,

    don’t shoot me if i’m wrong.

    Hij heeft 1 pony meer, maar dat maakt niet veel uit. ;)
    Het gaat dan om de x20xev.

    #17521808

    denk dat er wel iemand is die je blok wil over bouwen voor een leuke prijs,heb je weer wat je had

    #17521809

    Een 2.0 16V gaat als een speer ! ik ben met Jacco enige tijd terug naar Duitsland geweest om een set velgen op te halen, hier even het bewijs dat een 2 liter ook best vlot is !!

    http://www.youtube.com/watch?v=JPpDYYPuHMc&feature=channel_page

    Groet,
    Sjors

    #17521810

    Deze omega zou zelfs probleemloos voorzien kunnen worden van bijvoorbeeld een 3.0 V6. deze zijn ook geleverd in de omega-B, en keuring bij nette inbouw is ook geen probleem.

    +/- 50 euro voor het keuren.

    bij het upgraden naar een flink grotere motor zou je wel de remmen moeten aanpassen, het is tenslotte wel de veiligheid.

    Als je dus toch bezig ben zou de keuze voor mij makkelijk zijn..

    Meer vermogen uit de 2liter, als je er serieus wat uit wil halen ben je duurder uit als een motorwissel.

    Willem

    #17521811

    De 2.6 DR heb je niet meer.
    Die is van mij en heeft al een ander doel gevonden:angel

    Maar waarom zou je meer vermogen willen hebben?
    De 2ltr is goed, loopt netjes en is kurk droog.

    Een 16v zou wel kunnen, deze zijn rap en zuinig.
    Maar dan wel een 16v uit bv de Cali of Kadett.
    En dan idd omkeuren bij RDW, kost niet veel meer….

    Maar waarom zou je dit op je hals gaan nemen allemaal?????
    OK, wbt verbruik kan ik het me wel voorstellen, de 16v is wel wat zuiniger.
    Maar met het aantal km’s dat je rijdt????

    Zou gewoon lekker laten zoals ze is.
    En Webers moet je helemaal niet over na denken…
    Denk maar terug aan mijn groene wat betreft verbruik:D

    #17521812

    Een 16 v uit een kadett of calibra zijn weer niet in de omega geleverd,dat zou weer voor een uitgebreidere RDW keuring en dus meer keuringskosten kunnen zorgen.

    #17521813

    auto is van voor ’98 dus tegenwoordig met de nieuwe regels voor RDW keuring geen probleem.

    Word alleen een technische keuring wegen en aslasten wegen en geluid meten aan de uitlaat.

    Willem

    #17521814

    Daarom juist.

    En daar de oudere 16v’s (naar mijn inzien) toch wel wat sterker zijn dan de Ecotechjes..

    #17521815

    mja zou ook niet aan ombouw beginnen mocht je er wel aan willen beginnen

    deze week staat er nog b station 2.5 te koop geen apk dus mooi voor onderdelen
    apk afkeur was uitlaat spruitstuk pakking en mijn maat wil er geen geld meer insteken denk dat ie voor 350 wel weg gaat

    dus ton mocht je wat willen heb je alle delen en test rit kun je maken

    #17521816

    edje,ben er maar van af gezien,anders had ik dat blokje uit mijn a
    ook wel over kunnen hangen,maar nu ik wat meer met de 2l8klepper heb
    gereden loopt het eigenlijk toch wel fijn en zeker stuk zuniger.
    vgr tonsr.

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.