Wat een plaatje van een B Kadett!

Forumindex Forums Modellen Kadett Wat een plaatje van een B Kadett!

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
  • Auteur

Is wel een opknapper, maar nog nooit aan gelast en helemaal origineel!:o En een vier deurs!!:wub

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?action=topInCategory&id=143476585&__lp=25&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=19000&makeModelVariant1.modelId=14&negativeFeatures=EXPORT&lang=de

Zo’n wagentje had ik altijd al willen hebben, maar moet ik nu gewoon niet doen, want dit moet je gewoon rustig aanpakken en je moet zo’n wagentje droog kunnen zetten.. Die mogelijkheden heb ik nu gewoon niet…:(

wat wil je hier aan aanpakken??

ding lijkt wel nieuw

ff poetsen verse benzine er in en keuren klaar
    maar dat zo,n auto onderdak verdient
    ben ik met je eens

tjah leuke dingen tref je het vaakst
    als het je net niet uitkomt

zal wel met wet van murphy te maken hebben;)

maar is er geen garage box te huur in je omgeving dan
    zo,n kans tref je niet vaak
    cker niet voor deze prijs:o;)

Kopen, op kenteken zetten ivm. veranderende regelgevingen in NL, en op stalling zetten bij een caravan stalling voor 135~150 euro p/jaar. Tot je wel plaats hebt om ‘m te herstellen.

Want er zit degelijk werk aan, nieuwe leidingen voor de remmen/brandstof sowieso dat zegt de verkoper er nog bij. Verder lijkt het mij stug dat er aan en kadett-b geen werk zit…

Dit moet zeker qua laswerk gebeuren:

Viele Blecharbeiten (Schweller, A-Säulen, Kotflügel, Radläufe, Endspitzen etc. pp.) nötig, aber absolut unverbastelt und Original.

Maar desalniettemin het is een mooie basis om te restaureren.

Groeten Olaf

al met al. ding is kasverrot. maargoed als er nog nooit in gelast is, dat zijn de mooiste en fijnste projecten om te restaureren.;)

wel leuk ding.

Ja, het lijkt alsof hij helemaal gaaf is, maar als je goed kijkt zie je her en der de gaten zitten…. Maar zeker goed herstelbaar als je er de tijd voor kan nemen…

Zit er zoooo mee in dubio…:(

Inderdaad garage box of caravan stalling heb ik aan zitten denken, is wel een idee ja!

Maar ik vraag me af of ik hem wel verdien, ik ben wel zo’n malle die hem zou willen moderniseren met een moderner blok en modern interieur enzovoorts, maar eigenlijk moet zo’n exemplaar mooi origineel blijven….

Wat moet ik nou doen!!:cry Ik zoek al zeker vijf jaar naar zo’n ding!!:mad:

Kopen en origineel houden!

[rquote=1906890&tid=145760&author=bettus accu]al met al. ding is kasverrot. maargoed als er nog nooit in gelast is, dat zijn de mooiste en fijnste projecten om te restaureren.;)

wel leuk ding.[/rquote]

Mja zit je ook niet opgescheept met de shit van een andere prutser die voor je aan het braden is geweest. Kun je het gelijk goed aanpakken. Of je nu rotterij eruit moet slijpen of slecht gelaste overzetdelen.

Ja, origineel houden is ook mijn gedachte als ik er naar moet kijken, maar als ik er ook in moet rijden dan wil ik toch wel wat meer veiligheid en comfort, en ook zekerheid. Of het moet een mooi weer wagentje worden voor erbij misschien, maar zou zo’n ding liefst als ‘daily’ willen. Dat houdt voor mij alsnog in dat ik er hooguit 6000km per jaar mee rij, want ik kan praktisch kruipen naar mijn werk… Maar ermee op vakantie gaan in Europa lijkt me met zo’n 1 liter blok en die stoelen niet echt een fijn plan….

Of niet hoor! Heb nog nooit in zo’n ding gereden, dus ik heb geen idee misschien waar ik over praat…. Vind zo’n wagen er gewoon super cool uit zien….

[rquote=1906957&tid=145760&author=Astraman][rquote=1906890&tid=145760&author=bettus accu]al met al. ding is kasverrot. maargoed als er nog nooit in gelast is, dat zijn de mooiste en fijnste projecten om te restaureren.;)

wel leuk ding.[/rquote]

Mja zit je ook niet opgescheept met de oliebol van een andere prutser die voor je aan het braden is geweest. Kun je het gelijk goed aanpakken. Of je nu rotterij eruit moet slijpen of slecht gelaste overzetdelen.[/rquote]

Dat gezeik ben ik nu aan ’t tegenkomen bij onze City. Die valt langzaam uit elkaar nu, allerlei plaatsen zijn geplamuurd. :X

Altijd jammer als het dan nog gelast was op z’n minst! Maar inderdaad is netjes lassen ook een vak, zie zo vaak mensen hele rupsen leggen langs de randjes van materiaal. Beter gaatjes boren iets verder op de flens en die dicht lassen tegen de andere plaat aan… Ziet er ook veel netter uit… soort puntlasjes….

Het is wel een dikke auto ja!! Echt een droompje.. :) Maar lijkt mij geen auto waar je even lekker lang in gaat toeren. Met die 45 pk voel je je in bijv. Duitsland wel heel klein op de weg..
    En een hoop werk aan ja. Dit rot ook net zo snel weer weg als het alleen maar voor de deur onder de bomen staat.
    Lastig hoor.. Maar ik zou dit persoonlijk zien als project voor later. Als de kinderen de deur uit zijn en je gewoon lekker thuis droog kan knutselen. ;)

Ja, ik zie er van af inderdaad, het is gewoon niet realistisch en zonde van zo’n prachtige originele klassieker…

[rquote=1906957&tid=145760&author=Astraman][rquote=1906890&tid=145760&author=bettus accu]al met al. ding is kasverrot. maargoed als er nog nooit in gelast is, dat zijn de mooiste en fijnste projecten om te restaureren.;)

wel leuk ding.[/rquote]

Mja zit je ook niet opgescheept met de oliebol van een andere prutser die voor je aan het braden is geweest. Kun je het gelijk goed aanpakken. Of je nu rotterij eruit moet slijpen of slecht gelaste overzetdelen.[/rquote]

ja idd dat bedoel ik.

waarom is het zonde om van zo’n auto trouwens niet origineel te houden? kijk er zijn wel een aantal grenzen. zoals dikke polyester spoiler. maar een andere motor zie ik meer als modificatie van een auto.:thumbup

Nou origineel wil bij mij zeggen dat hij in de staat is zoals hij ooit uit de fabriek gekomen is. Sommige gaan daar heel ver in en zeggen dat als hij overgespoten (in dezelfde kleur dan) is hij dan niet origineel meer is maar dat vind ik tever gaan.

Andere motor erin kun je over twisten, in mijn ogen is een motorwissel voor hetzelfde blok geen probleem, maar voor een ander type motor dan wijzig je de feitelijke auto dus dan is het niet origineel meer. Wil niet zeggen dat het dan niet mooi kan zijn overigens.

Ik vergelijk het altijd met een kasteel, dat word ook gerenoveerd, kun je ook zeggen dat de kozijnen niet origineel meer zijn maar als ze een nieuw raampje namaken dan zorg je er juist voor dat dat kasteel behouden blijft en kun je laten zien hoe het kasteel er vroeger uit zag. Kun je ook gaan lopen zeuren dat het niet het hout uit de 15e eeuw is maar gaat het daar om dan? Niemand wil rotte ramen.

Daarom wil ik mijn kadettje ook restaureren. Gewoon maken zoals ie in 1979 ooit was. Tuurlijk gaat dat met nieuwe onderdelen, maar dan issie toch nog steeds orgineel?

[rquote=1907066&tid=145760&author=Vinci]Maar ermee op vakantie gaan in Europa lijkt me met zo’n 1 liter blok en die stoelen niet echt een fijn plan….
    [/rquote]

Toch deden ze dat vroeger ook, en dan hingen ze er nog een alpenkreuzer achter, zak aardappels op het dak, 3 kinderen op de achterbank, de 4e in de kattenbak. Dus waarom zou het nou niet kunnen? :P Dat vind ik juist te charme van zo’n bakkie, het kneuterige straalt ervan af maar feitelijk is het al meer als je nodig hebt.

Op vakantie gaan is geen probleem joh! Die stoelen zitten heerlijk en de achterbank veert als een malle, ideaal voor die romantische avondjes onder het maanlicht :P

Jongens!!:cry Nou gaat het toch weer kriebelen!!:afro

Uiteraard komt er geen tupperware op, gaat me puur om de technische staat van motor, vering, remmen en niet in de laatste plaats het interieur. En dat laatste alleen als het echt niet bevalt, maar goed, een paar hoofdsteunen is wel heel fijn. En dat vind ik dan wel weer wat te ver gaan om het ‘origineel’ te houden…

Wat betreft dat ze het vroeger ook deden, ok, maar toen reed er nog niet 2% van het verkeer wat er nu rijdt en er rijden nu alleen maar van die dringers, mensen die rijden alsof ze op de vlucht zijn…. En dan is het vaak meedoen of verzuipen….:fy1

Kadett b zijn er ook met hoofdsteunen geleverd. Ik heb ze wel staan voor je, zijn wel 2 deurs stoelen (ze kunnen naar voren klappen), maar ik denk niet dat je zo hard voor origineel wil gaan.

[rquote=1907582&tid=145760&author=Vinci]Jongens!!:cry Nou gaat het toch weer kriebelen!!:afro

Uiteraard komt er geen tupperware op, gaat me puur om de technische staat van motor, vering, remmen en niet in de laatste plaats het interieur. En dat laatste alleen als het echt niet bevalt, maar goed, een paar hoofdsteunen is wel heel fijn. En dat vind ik dan wel weer wat te ver gaan om het ‘origineel’ te houden…

Wat betreft dat ze het vroeger ook deden, ok, maar toen reed er nog niet 2% van het verkeer wat er nu rijdt en er rijden nu alleen maar van die dringers, mensen die rijden alsof ze op de vlucht zijn…. En dan is het vaak meedoen of verzuipen….:fy1[/rquote]

Oww ik moet zeggen dat dat wel meevalt, ik stel meestal de tom tom (jaja dat dan weer wel) in op vermijd snelwegen en kom op plekken zo mooi, doe er wel 2x zo lang over maar haast moet je niet hebben met zo’n ding.

Trouwens als ik op de snelweg rij, bumperklevers heb ik geen last van meestal rijdt ik zo 90 tot 100, das 110 op de teller, beetje tussen de vrachtwagens is, die rijden één tempo en dan heb je van niemand last, het verbruik is dan ook nog redelijk en laatst naar utrecht maar 5 minuten langer over gedaan en ik was 4x zo relaxed, noem dat geen comfort.

Vrouw lult je ook de oren niet meer van de kop want die is meestal door het geratel van de klepstotertjes en het geschommel binnen 5 minuten in slaap. :D Rust

tjah heb nu ff grote foto,s bekeken
    van het ding
    en de tekst ook maar ff gelezen

maar na alle reactie,s hier van kats verrot enz
    valt die me nog steeds mee:o
    ding is best te redden

en waarom helemaal origineel houden??
    tjah qua uiterlijk zou ik der op n paar andere wieltjes
    (desnoods enkel iets verbreed staal) niets aan wijzigen

maar een wat dikker motor remmerij
    en fijnere stoelen
    zie ik cker niet als verknoeien:o
    eerder upgraden:P

tjah helemaal origineel is voor museum,s en hele mooie zondag midagen

originele look met wat modernere dingen is altijd leuk:thumbup

ook op vacantie;)

Ik haak hier even op in.
    Ik ben natuurlijk met de Kadett bezig,en wil hem inderdaad origineel houden.Nu is het aanlokkelijk om de auto over te spuiten,maar dan is voor mij de originaliteit weg.
    Hij heeft gebruikerssporen,hier en daar een pitje en wat steenslag.
    Maar dat vindt ik bij de auto horen.Hij rijdt immers al 23 jaar op de weg.En daar is een auto voor gemaakt,om te rijden!
    Belangrijkste vindt ik,dat de bodem goed is,motorisch goed is en geen overmatige roestvorming heeft.
    Maar dat is mijn mening.

De pitjes en deukjes moeten natuurlijk niet roesten.
    groetjes Marcel.

tjah ook als die helemaal als origineel is
    zie ik hem nog liever versgespoten
    dan incl gebruikers krasjes

1e lak zegt mij niet zo veel

heb ik lak aan zeg maar:P:P

Nou moet ik wel bekennen dat ik remmerij van een e-kadett eronder heb zitten bij mij, ook komen er gordels achterin als hij gerestaureerd is, veiligheid staat wel voorop. Nou zijn hoofdsteunen natuurlijk weer een veiligheidsissue, dus wat doe je dan he.

Stond trouwens eerst 1499 en nu 1699….:hmmz Niet dat dat nou te duur is, maar wel opmerkelijk….

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.