wat een groot onderhoud moest worden is veel meer geworden

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) wat een groot onderhoud moest worden is veel meer geworden

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 92)
  • Auteur
    Berichten
  • #17254486

    Vorig jaar blok eruitgehaald na olie verlies, bleek oude slechte motor te zijn, dus
    maar een nieuwe bouwen en ondertussen ligt hij zo goed als volledig uit elkaar

    #18096107

    Wat is dat voor bolide?

    #18096108

    Dit is een formule 3 Reynard 903 2L16V Opel van 1990.
    Heeft bijBelgisch team KTR Frans formule 3 kampioenschap gereden.
    Nadien in privé verschillende eigenaars gekend en voornamelijk klimwedstrijden
    gereden in Duitsland en Luxemburg. Werd omgebouwd naar Formule 2 , dit betekend
    geen lucht restrictor meer en dus volledig atmosferich vrij, kreeg formule 3000 wielen en
    vleugels voor verhoogd vermogen ongeveer 230 PK op 480 Kg totaal gewicht.
    Is nu reeds 2 jaar in mijn bezit en vollop aan revisie bezig.

    #18096109

    Gaaf hoor. Ook erg leuke dat je de geschiedenis zo goed kent van de wagen.
    Hou ons goed op de hoogte van de ontwikkelingen van je project. Foto’s zijn we gek op.
    Ik ga dit zeker volgen.
    Is het ook de bedoeling om er weer mee te gaan racen of alleen voor recreatief rijden.

    #18096110

    Erg mooi. ( mag nog wel wat meer foto’s plaatsen ;) )

    Voor mij kan er al niks tippen aan een dikke atmo, zeker niet kwa geluid. De belevenis in een lichtgewicht bolide als deze zal helemaal wel fantastisch zijn.

    #18096111


    samenstelling motor

    vliegwiel aangepast en verlicht.

    distributie omgebouwd

    blok klaar om in te bouwen

    voor demontage vorig jaar.

    #18096112

    Erg stoer :thumb
    Belevenis van snelheid zal wel geweldig zijn in zo.n machine :thumb

    Wat is de reden van de rolletje op de distributie
    Wat voor op t kleppendeksel zit??

    #18096113

    Ik denk om de riem tussen de tandwielen in, ook een beetje op spanning te houden zodat die daar dus niet kan verspringen of verslappen.

    #18096114

    tegen het slaan van de riem, bij de spiess motoren is er een ander kleppen gemonteerd waar dit
    op voorzien is, daar deze deksels duur uit vallen maakte ik de steun zelf aangepast op het originele deksel.

    #18096115

    Zitten daar nou 4 aparte bobines op??

    #18096116

    dit is vet zeg!!!! :wors

    ga ik zeker volgen.
    ben je van plan om hier echt bergcups mee te gaan rijden?

    #18096117

    Zitten inderdaad vier apparte bobines op.
    Normaal gezien als alles goed verloopt tijdens de test komt hij dit jaar nog aan de start in Belgie
    voor de klimwedstrijden, niet zo groot als de berug cup zelf maar ook mooie wedstrijden met grote bolides.
    Voorlopig hou ik het bij het provinciaal niveau maar later is het wel de bedoeling nationaal te rijden waar we met onze licentie drie wedrijden in het buitenland mogen deelnemen.

    Maar nog veel werk voor de boeg, morgen vroeg een aantal onderdelen op pikken om verder te werken.

    Ivan

    #18096118

    in Teuven?

    #18096119

    Ik vrees dat ik niet weet wat Tueven is of waar het is.

    Vanmorgen alles opgehaald voor de benzine tank aan te sluiten
    helaas weer een paar euro’s lichter maar in F3 is lichter beter!!!

    Ivan

    #18096120

    Teuven ligt net over de grens hier in Limburg.
    In Belgie

    daar is ieder jaar ook een heuvelklim

    #18096121

    dik hoor er gaat niks boven een dikke atmo motor :wub

    #18096122

    Zijn die losse bobines van een andere type opel ofzo, of van een ander
    automerk.

    #18096123

    lijkt op VW/Audi bobines

    #18096124

    @hillclimber16V wrote:

    tegen het slaan van de riem, bij de spiess motoren is er een ander kleppen gemonteerd waar dit
    op voorzien is, daar deze deksels duur uit vallen maakte ik de steun zelf aangepast op het originele deksel.

    ok begrepen :thumb
    zag ergens vorig jaar nog zo,n spies kleppendeksel te koop
    maar inderdaad niet voor weinig
    was me toen niet opgevallen dat daar zo,n voorziening opzat?
    maar geloof je meteen ;)

    #18096125

    Bobines zijn van Toyota, heel sterk.

    Die wedstrijd in Teuven nog nooit van gehoord, en zit nu toch al 10 jaar er mee bezig.
    Misschien een privé organisatie die niet aangesloten zit bij de federatie?
    In ieder geval als licentie houder mogen we niet aan dergelijke wedstrijden deel nemen,
    we zouden kunnen geschorst worden in het kampioenschap.

    Toch even opzoeken, ik heb nog altijd de kadett om mee te spelen.
    Als die niet ingeschreven staat doe ik ermee wat ik wil.

    Ivan

    #18096126

    linkje:

    http://www.limburgrally.nl/page12/page12.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    21 sept. word deze weer verreden

    #18096127

    Zoals ik dacht, let op de organisatie schrijft geen enkele verantwoordelijkheid voor ongevallen en
    schade, enkel ingeschreven voertuigen met hun eigen verzekering.
    Ze zetten er zelfs bij dat iedere bestuurder de verkeersregels dient in acht te nemen.
    Kortweg indien er iets gebeurt ben je ver van thuis!!

    Er zijn historische demonstratie ritten bij ons die niet gemeten worden, zelfde verhaal maar er werd iets
    aan gedaan, zijn nu ook onder de autosport federatie (lees verzekerd) en je hebt een licentie nodig.

    Ondertussen verder gewerkt aan brandstoftank

    Ivan

    #18096128

    Deze ligt klaar om terug ingebouwd te worden.

    #18096129

    Mooi apparaat. :thumb

    Uit welke Toyota komen die bobines?

    #18096130

    Ah dat wist ik dan weer niet van die organisaties.
    mooi dat je het ff aanvult zo! :thumb

    en wat een vet blok is dat zeg.
    wat doen deze aan vermogen en koppel?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 92)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.