Wat doe ik fout??

Forumindex Forums Modellen Astra Wat doe ik fout??

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Auteur
    Berichten
  • #17262162

    Hallo

    Ik ben bezig met de originele ophanging onder mijn astra coupe te plaatsen, maar nu d8 ik alles klaar te hebben en stuit ik op het volgende probleem :

    zie foto :

    https://www.dropbox.com/s/ottxz6g3tvlsb67/2013-11-26%2015.08.20.jpg
    https://www.dropbox.com/s/xl8qxmt9u5oavq2/2013-11-26%2015.09.12.jpg
    https://www.dropbox.com/s/h2zv8pkyuyhp4x9/2013-11-26%2015.09.37.jpg

    Als ik die veerschotel met die dunne moer vast heb zitten en ik leg het bovenste schoteltje erop, sluit deze niet aan op het chassis….
    Als ik de auto opkrik dan zie je ook dat zodra de wiel los komt de veerpoot iets wat zakt tot aan het schoteltje.. dusssss :shock: :shock:

    Hoop op jullie reactie

    mvg Paul

    #18195533

    dat is normaal

    #18195534

    Maar dat hoort toch aan te sluiten?? En er zit iets wat verschil in tussen ruimte met links en rechts….

    :hmmz :hmmz

    #18195535

    vectra b sluit het ook niet aan, vond het eerst ook raar, maar meerdere vectras gehad, en hadden et allemaal zo.

    zoek maar es op google: astra g motor.

    dan krijg je fotos van motorruimtes, en kun je het bij veel fotos zien dat het niet aansluit

    #18195536

    Sluit niet aan, maar lijkt wel heel hoog ten opzichte van origineel. Veerpootlagers. Nog wel goed?

    #18195537

    Okeeej hmm ik zal us kijken. .. want ik dacht ook wat tikkend of kloppend geluid en vooral met drempels en ongelijke wegen… dacht dat het damee te maken had…

    Bedankt tot dus verre

    Stay tuned :D

    #18195538

    Haasje17 wat zou er dan versleten kunnen zijn van de veerpootlager waardoor die dan hoger ligt…. hoe herken ik dat dan precies?? Ik moet er wel bij zeggen ik heb een astra g coupé en deze veerpoten komen onder een gewone astra g vandaan…

    Gr paul :agent

    #18195539

    het is gewoon goed.

    is niks versleten

    #18195540

    @@stracoupe wrote:

    Hallo

    Ik ben bezig met de originele ophanging onder mijn astra coupe te plaatsen, maar nu d8 ik alles klaar te hebben en stuit ik op het volgende probleem :

    zie foto :

    https://www.dropbox.com/s/ottxz6g3tvlsb67/2013-11-26%2015.08.20.jpg
    https://www.dropbox.com/s/xl8qxmt9u5oavq2/2013-11-26%2015.09.12.jpg
    https://www.dropbox.com/s/h2zv8pkyuyhp4x9/2013-11-26%2015.09.37.jpg

    Als ik die veerschotel met die dunne moer vast heb zitten en ik leg het bovenste schoteltje erop, sluit deze niet aan op het chassis….
    Als ik de auto opkrik dan zie je ook dat zodra de wiel los komt de veerpoot iets wat zakt tot aan het schoteltje.. dusssss :shock: :shock:

    Hoop op jullie reactie

    mvg Paul

    bij me astra g sluit die schotel ook niet aan op het chassis dat hoort zo maar, volgens mij heb jij die schotel onderste boven geplaatst op de 3e foto zie je allemaal krassen op je lak onder de schotel,nu zit het rubber naar boven toe naar de bout, lijkt mij dat die naar onder moet.
    zou die krassen wel snel behandelen voordat het gaat roesten .

    #18195541

    Hey

    Het is zo dat dat schoteltje aan de onderkant allemaal rubbertjes bultjes heeft of hoe je dat ook wilt noemen haha doordat deze eerst vast op chassis zat ging die wringen in bochten waardoor de bovenste laklaag die waarschijnlijk nog niet helemaal hard was ( opnieuw gespoten ) beschadigd raakte…

    #18195542

    Rubber blok en Veerpootlager vervangen, dan zal ie bijna strak aan liggen,
    Er hoor IETSJE ruimte tussen te zitten..
    hoe meer ruimte, hoe verder je Rubberblokken heen zijn..

    Bij mijn B liggen ze knap strak zeg maar, Zoals ze horen dus:

    Willem

    #18195543

    @@stracoupe wrote:

    Haasje17 wat zou er dan versleten kunnen zijn van de veerpootlager waardoor die dan hoger ligt…. hoe herken ik dat dan precies?? Ik moet er wel bij zeggen ik heb een astra g coupé en deze veerpoten komen onder een gewone astra g vandaan…

    Gr paul :agent

    Dat maakt niet zoveel uit onder welke astra ze vandaan komen, de veerpootlagers zijn de rubbers bovenop de veren.

    #18195544

    Kijk aan, dan zal ik vanmiddag eens gaan kijken. .. en het tikkende geluid zal waarschijnlijk de stabilisator stang zijn want als ik um boveaan vast pak kan ik hem lichtelijk naar voor en achter bewegen ik denk een millimeter speling, neem aan dat dat niet hoort…

    Bedankt voor jullie reacties

    :thumb

    #18195545

    Daar was ik weer…..

    De rubberen blokken zijn nog vrij nieuw…. heb ze vergeleken met een ander paar die ik nog had liggen. Deze waren beduidend kleiner als die ik er op had..
    dusss vind ik het vreemd dat er bij mij zoveel ruimte tussen zit :hmmz

    Goeie vraag, morgen maar eens even langs profile tyre center de schokbrekers laten nakijken. De check was gratis, hopelijk kunnen zij mij meer vertellen…

    gr Paul

    #18195546

    Als ik naar die foto’s kijk lijkt het mij, dat er een grote ronde scheur in het rubberblok zit.
    En dat daarom die dunne moer te ver naar beneden komt te zitten en door tegendruk het rubber verder omhoog gaat staan :hmmz .

    #18195547

    De schotels zakken in……. dus waarschijnlijk zijn die andere ook al ingezakt. Koop maar eens set nieuwe dan zal je het verschil zien!

    #18195548

    Een nieuwe set rubbers kopen als ik het goed begrijp? Een scheur is het heb nog gekeken misschien lijkt dat door schaduw, maar morgen ga ik ze nog een x open halen :???:

    Pff weet je wat het is, het zou zonde zijn natuurlijk als je van alles gaat aanschaffen en dat dan blijkt dat het probleem ergens anders zit. Maar ik maak morgen nog even een paar foto’s :-D

    Greetz

    #18195549

    Maak morgen ook is een foto van de gehele voorpoot , en nieuwe toplagers en rubbers kosten je de kop ook niet.

    #18195550

    Ik ga het zeker doen… morgen volgen de foto’s :thumb

    #18195551

    Zoo hier dan de foto’s…

    https://www.dropbox.com/s/p6vz9w40okcnsbe/2013-11-30%2011.01.50.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
    https://www.dropbox.com/s/69mls046pu9r5em/2013-11-30%2011.21.54.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
    https://www.dropbox.com/s/ahboll30ey6n20x/2013-11-30%2010.40.30.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Hoogte van de veerschotel rubber is ong 4.5 cm…

    Ik heb meerdere schoteltjes voor bovenop en zie dat daar ook nog verschil in zit…

    greetz Paul :agent

    #18195552

    Oja hier nog wat..

    https://www.dropbox.com/s/e9y8xhndyu1s38d/2013-11-29%2021.39.57.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Greetz

    #18195553

    zie op de foto’s zo ook geen gekke dingen.
    Wat je anders kunt proberen is de veerpoot zonder borgmoer monteren.
    En dan die schotel bovenop leggen en dan de dikke moer en daarna de dunne moer erop draaien.

    Die dunne moer is voor de veiligheid zodat de veer er niet vanaf kan springen met demonteren.

    #18195554

    Je weet dat de laatste winding van de veer in de groef van het rubber moet vallen he?

    #18195555

    dan bedoel ik 2e rubber, soms als je die draait krijg je ook hoogte verschil, omdat deze niet recht is.

    #18195556

    Sorry voor de late reactie. ..was druk op het moment. .. ik zal eens even gaan kijken als ik weer tijd heb…pfff leven van een vrachtwagencchauffeur gaat niet over rozen haha thnx :thumb

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.