Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Waarvoor dienen deze stekkers
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren geleden door .
-
AuteurBerichten
-
15 november 2012 om 15:27 #17252845
Beste,
Nadat ik met mijn vectra een ongeluk heb gehad word deze helemaal gesloopt en gaat deze in onderdelen weg, Nu ben ik terug aan het kijken voor een vectra, Dus blijft me dit interesseren Bij de demontage kwam ik volgende ongebruikte stekkers tegen, Heeft iemand enig idee voor wat deze dienen?Hier stekker 1, Deze bevind zich bij de parafaanplaat thv de veerpoot passagierskant,
Hier foto’s

Stekker 2 en 3 bevinden zich bij de ruitenwissermotor (voor)
Hier ook een foto

Het gaat hierbij dus om de 2 stekker dies met tape vast hangen.
Nu is mijn vraag dat iemand enig idee heeft waarvoor deze dienen.
Mvg Bart
15 november 2012 om 18:36 #18074873Dat van die aan de koplampen heb ik ook reeds gevraagd en zelfs al naar verschillende OD’s geweest. En zelfs met behulp van het elektrisch schema weten ze niet waarvoor die dienen.
Dus ben ook benieuwd…
15 november 2012 om 19:21 #18074874Welkom van de koplampen? Is 1tje bij luchtmassameter, andere 2 bij ruitenwisser mekaniek;)
15 november 2012 om 21:51 #18074875Bij ruitenwissermechaniek denk ik 1 voor verwarmde ruitensproeiers en de andere zou kunnen zijn voor ruitenwissermotor met variabele interval of misschien voor de claxon van het alarm ( hoewel ik niet weet of die ook bij een vec daar zit)
15 november 2012 om 21:54 #18074876Zit bij een vectra daar en was aangesloten, Deze auto had een origineel alarm.
Variabele interval heeft normaal geen extra aansluitingen nodig.
Mvg Bart18 november 2012 om 21:01 #18074877Niemand die dit weet?
18 november 2012 om 21:07 #18074878Stekkers bij ruitenwissermotor:
De regelbare interval is nooit geleverd op de Vectra-B, en word niet bij de RW-motor geregeld maar in de auto zelf, daarvoor zijn dus ook GEEN stekkers nodig bij de ruitenwissers.
De vectra-B is ook nooit geleverd met verwarmde ruitensproeiers (in NL).1 stekker is voor de Claxon van het Fabrieks alarm, waar de ander voor is, misschien iets van regeling van de hulpverwarming welke voor de 2.0 dieselmotoren leverbaar is geweest
Stekker bij het schutbord / veerpoot lijkt mij ook iets voor de hulpverwarming (ik had dezelfde soort stekkers op de Webasto standkachel in de Combo namelijk..
De Opel hulpverwarming is ook van Webasto namelijkWillem
19 november 2012 om 23:08 #18074879@wim-v6 wrote:
Stekkers bij ruitenwissermotor:
De regelbare interval is nooit geleverd op de Vectra-B, en word niet bij de RW-motor geregeld maar in de auto zelf, daarvoor zijn dus ook GEEN stekkers nodig bij de ruitenwissers.
De vectra-B is ook nooit geleverd met verwarmde ruitensproeiers (in NL).1 stekker is voor de Claxon van het Fabrieks alarm, waar de ander voor is, misschien iets van regeling van de hulpverwarming welke voor de 2.0 dieselmotoren leverbaar is geweest
Willem
Bedankt wim, Deze van de claxon van het fabrieksalarm is hier nog aangesloten, Dus deze moet van iets anders zijn, Is hulpverwarming simpel in te bouwen?
Mvg Bart20 november 2012 om 21:33 #18074880als je er al een kan vinden, dan heb je nog wel knap werk..
Zo’n ding moet ook nog diesel krijgen en in het motorkoelsysteem worden bijgeplaatst
Willem
20 november 2012 om 22:18 #18074881@wim-v6 wrote:
als je er al een kan vinden, dan heb je nog wel knap werk..
Zo’n ding moet ook nog diesel krijgen en in het motorkoelsysteem worden bijgeplaatst
Willem
bedoel je gewoon standverwarming
20 november 2012 om 22:24 #18074882Nope, Hulpverwarming.
Standverwarming kan je ook inschakelen als je motor uit staat.
Dat was weer een dure Extra optie op de hulpverwarming..
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.