waarschijnlijk herkauwen

Forumindex Forums Techniek V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz waarschijnlijk herkauwen

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
  • Auteur
    Berichten
  • #17234265

    hallo allemaal ben sinds vandaag lid van dit forum heb me al voorgesteld.
    ik heb zoveel mogelijk topics doorgelezen over v6 swaps.
    mijn c25xe was stukgelopen ,distributie breuk :cry
    de volgende dag was ik wat blijer,want zo was mij verteld,waar een 2.5 past ,past ook een 3.0(x30xe omega).
    dus opzoek naar een fatsoenlijk blok,dit was eigenlijk zo gepiept.
    uit elkaar getrokken dingen vernieuwt enz.
    toen kwam de dag dat hij in de calibra moest komen en begon het eerste echte probleem.hij past niet.
    in alle topics over v6 swaps wordt zoiets nergens vermeld,het kale blok ligt op het subframe en komt iets boven het schutbord uit! wie o wie is zoiets al eens overkomen of heeft zoiets gezien?
    ik wilde hem eigenlijk klaar hebben op opel powerdag in kerkrade eind mei maar of dat iets wordt…….

    #17836374

    Alle onderblokken zijn hetzelfde of n nou om een
    C25
    X25
    Y26
    X30
    Y32

    Gaat maakt niet uit

    Heb zelf al meerdere ombouwen gedaan en nooit verschil gezien

    #17836375

    welke carterpan heb je er onder ?

    overgezet van je c25xe

    #17836376

    dat dacht ik dus ook geen verschil en nee,de carterpan heb ik niet omgezet omdat ik “dacht”dat hoeft niet maar dat zal ik wel fout gedacht hebben zeker?

    #17836377

    Carterpan is wel anders
    Moet je overzetten van de oude motor
    Net zoals de pijlstok en houder

    #17836378

    nah ja, als het niet past door alleen een carterpan, dan die toch ff omgooien! Of nie!? :)

    #17836379

    als dat inderdaad alles is ,de carterpan ziet inderdaad anders uit maar ze zijn dus onderelkaar uitwisselbaar?

    #17836380

    ik heb er geen verstand van maar een omega is toch achter aangedreven en een vectra voor, dan ligt het blok er natuurlijk een slag gedraait in, is dan toch niet heel raar de het niet op de zelfde manier erin past

    #17836381

    Ik heb ook een x30xe uit n omega in een vectra gehangen
    Past gewoon hoor

    Buitenkant van alle v6 motoren zijn het zelfde

    #17836382

    ja nu ben ik daar achter maar lees eens voor de gein de topics over dit onderwerp
    iedereen zegt dan ooh viel allemaal reuze mee paste zo in de calibra maar niemand vermeld de valkuilen

    #17836383

    calibra is wat onderstel betreft toch hetzelfde als een vectra dus dat x30xe blok moet dus eigenlijk zo passen?

    #17836384

    Vectra a en calibra zijn gewoon t zelfde

    Ik heb nu een x30xe en n c25xe naast elkaar liggen en ik zie geen verschil

    #17836385

    waarom ligt hij bij mij dan op het subframe en steekt de bovenkant boven het schutbord uit?

    #17836386

    [rquote=1892797&tid=144642&author=TRPower]Ik heb ook een x30xe uit n omega in een vectra gehangen
    Past gewoon hoor

    Buitenkant van alle v6 motoren zijn het zelfde[/rquote]

    oke, nee zoals ik al zei, ik heb er weinig verstand van.

    misschien de mogelijkheid om een fototje te schieten, mogelijk dat je daar weer nuttige tips op krijgt.

    iig succes ermee.

    #17836387

    das een idee,ga ik morgen ff doen :D

    #17836388

    Waarom hebben we het steeds over een Vectra?
    het blok kwam uit een Omega en gaat in een calibra V6 toch?

    Maar om verder te gaan met het probleem ipv onzin… ;) :P
    Waar ligt ie op? qua blok? En als je dit vergelijkt met de carterpan/onderkant vd 2,5 liter.
    Zou het met die pan wel passen?

    edit: aah fotoos! altijd nuttig..

    #17836389

    voor een ombouw van 2.5 naar 3.0 heb je van de 3.0 alleen nodig onderblok koppen (kleppen zijn namelijk natrium gevuld) en de injectoren

    verder moet je ALLES van de 2.0 overbouwen

    ik vermoed dat de fout in de carterpan zit

    die is namelijk dikker bij de distrie kant

    nog een vraagje

    past de uitlaatpijp onder het blok door ???

    #17836390

    carterpannen verschillen wel, onderblokken zijn allen gelijk.

    er word niet over de Carterpan gesproken omdat velen hier wel de ervaring hebben dat een RWD pan altijd anders is als een FWD pan.

    Daar de olie aanzuiging en kans op drooglopen verkleind word door de plaatsing van de olieaanzuigbuis.

    een motor die dus in de lengte licht zuigt anders aan, dan een die dwars ligt.

    dit ivm een vloeistof verplaatst tijdens rijden (”klotsen”)

    de beweeg richting van de olie is anders bij een RWD als Bij een FWD.

    Willem

    #17836391

    wim-v6 moet ik de carterpan wisselen?

    #17836392

    Heb je toch wel de inlaat van je oude blok overgezet? Zoals eerder al genoemd, je moet ALLES van je oude blok overzetten, dus alleen koppen en blok van de 3.0 gebruiken.

    #17836393

    en de injectoren

    maar past je uitlaat onder je blok

    met de ” goede” pan wel en ”verkeerde” pan niet denk ik zo

    #17836394

    Je moet idd het volgende overzetten van je 2.5 op je 3.0:

    – Carterpan
    – Olieaanzuigbuis
    – In en uitlaatspruitstukken compleet
    – Motorsteunen
    – Motorkabelboom
    – Computer

    Volgens mij heb je dan alles wat je nodig bent.

    #17836395

    vliegwiel ??

    #17836396

    ook ja ;)

    #17836397

    dit moet inderdaad allemaal omgezet worden maar waar ik mee zat was dat ik niet wist dat de carterpan v/d x30xe uit 2 delen bestond,de normale carterpan en een deel dat van binnen aan het onderblok is bevestigd en als dat deel verwijderd is past pas de carterpan v/d c25xe,mede door jullie hulp komt mijn project misschien toch nog af voor sevenum.ik hoop dat andere ombouwers toekomstige hier ook iets aan hebben:D

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.